Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): grudziadz Posiadane auto: 308 sw 1,6 16v
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 13 Lis 2017, 21:23
Temat postu:
308 1,6 vti termostat?
Witam.Takie pytanie,ostatnio próbuję coś wywalczyć w kwestii poprawy ogrzewania,trochę pomogło odpowietrzenie zaworkiem przy ścinie grodziowej,ale co zauważyłem-już przy temperaturze 60-70 stopni Celsjusza mam gorący górny przewód idący do chłodnicy,czy ja dobrze myślę że powinien zrobić się gorący dopiero jak otworzy się termostat czyli ok.85 stopni?I jeszcze jedno,czy do tego silnika da się kupić sam termostat czy cały z obudową?
Ogrzewanie kabiny jest na mały obiegu.
Więc grzeje wraz ze wzrostem temperatury,
Moje uszkodzenie termostatu (stale otwarty) objawiło się że temperatura stała na 85C.
Termostat jest razem z obudową. Rozmaiłem z kilkoma sklepami ale nikt nie ma samego termostatu.
Obawiam się że masz przypchaną nagrzewnicę.
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): grudziadz Posiadane auto: 308 sw 1,6 16v
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 13 Lis 2017, 21:49
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) 308 1,6 vti termostat?
No to skoro na małym to chłodnica do momentu otwarcia dużego obiegu powinna być zimna,tak?Auto wolno się nagrzewa ale jak się nagrzeje to trzyma 90 stopni.Gdyby była przypchana nagrzewnica czy pomogło by odpowietrzanie?A z tym termostatem to porażka,cena pewnie 10 razy większa niż sam wkład
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1512 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Wto 14 Lis 2017, 20:39
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) 308 1,6 vti termostat?
Cytat:
ale co zauważyłem-już przy temperaturze 60-70 stopni Celsjusza mam gorący górny przewód idący do chłodnicy,czy ja dobrze myślę że powinien zrobić się gorący dopiero jak otworzy się termostat
tak, tylko skąd wiesz czy to 60-70 st wg wskaźnika to przybliżona bo to nie miernik
ale jak za wcześnie przepuszcza w duzy obwód na chłodnicę to naturalnie słabiej będzie grzał wnętrze kabiny
a skoro to kombi to sporą objętość trzeba grzać
ponadto jeżdżąc niedogrzanym silnikiem na krótkich odcinkach - będzie też łykał dłużej większe dawki
Ogrzewanie kabiny jest na mały obiegu.
Termostat jest razem z obudową.
Nie do końca, są wersje z wymiennym termostatem, gdzie termostat kosztuje około 50zł.
Nagrzewnica grzeję się od początku tzn obieg płynu w nagrzewnicy cały czas jest otwarty. Jak kiepsko grzeje to może być przytkana i nadaje się do wymiany.
Swoją próbowałem odkamienić, i jest trochę lepiej, ale chyba będę musiał zakupić nową. Poczekam jeszcze trochę do mrozów i zobaczę.
Tak naprawdę tym czym czajnik a tam jest roztwór kwasku cytrynowego.
mój mechanik zdjął węże z termostatu i płukał tylko samą nagrzewnicę.
O ile w zeszłym roku był jakiś efekt to w tym znowu d...
Dlatego wymieniam nagrzewnice.
Na allegro valeo jest za 370
Moja rada odnośnie płukania i wymian nagrzewnic...sama wymiana nie wystarczy, należy wypłukać cały układ jakiś preparatem. Przecież brud i nieczystości odkładają się w całym układzie. Ja pisałem o kwasku cytrynowym i u mnie podziałaś zaskakująco dobrze. Płukam też nim różne pompy wodne i przynajmniej wiem że nie reaguje z innymi metalami czy tworzywami....Popełniłem tylko błąd gdy dosypałem go do glikolu...obniża swoją efektywność i nie rozpuszcza zanieczyszczeń a jedynie pozwala na oderwanie się drobnych kawałków zanieczyszczeń z całego układu co ponownie zapycha nagrzewnicę. Poświęć dwa-trzy dni na taki eksperyment tylko rozpuść kwasek w wodzie i tym zalej układ. Musi być go dużo żeby dobrze zadziałał...ja rozpuściłem ok 1 szklankę w 4-5 l wody. Miałem czas i pogodę wiec pojeździłem tak tydzień po czym dobrze wypłukałem układ i zalałem glikolem. Przyuważ również czy cokolwiek ciepła przechodzi przez nagrzewnicę poprzez obserwację termiczną węży na wlocie i wylocie z nagrzewnicy a masz je pod osłoną plastikową przy pedale przyspieszenia...
Przed wymianą gdy aut nagrzało się do 90C a nawiew ustawiony był na 4 kreski i maksymalną temperaturę (klimatyzacja automatyczna) i skierowany na kierowce to czuć ciepłe powietrze było tylko po przytknięciu ręki do nawiewu. Zwiększenie siły nawiewu skutkowało ochłodzeniem się powietrza do powiedzmy chłodnego strumienia.
Po wymianie gorące powietrze leci od 70C przy 90C pieką już oczy a po przejechaniu 9 km musiałem zmniejszyć temperaturę bo było już nieznośnie (dalej 4 kreski i temp max)
Mechanik powiedział że stara nagrzewnica była wyraźnie cięższa. Za usługę zapłaciłem 200 PLN z płynem chłodniczym.
Nagrzewnica Valeo z allegro za 370 PLN
Po testuje zimę to będę widział jak to się zachowuje ale na chwilę obecną uważam temat za załatwiony. Uff
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): grudziadz Posiadane auto: 308 sw 1,6 16v
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 08 Gru 2017, 12:36
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) 308 1,6 vti termostat?
Znajomy mechanik zerknął mi do auta i termostat został wykluczony,po osiągnięciu 90 stopni obydwa przewody idące do chłodnicy są jednakowo gorące.Przewody idące do nagrzewnicy też są gorące(dolny bardziej),a ogrzewanie dalej słabe.. Ktoś pisał o klapach sterujących przepływem gorącego powietrza,gdzie to szukać?może one broją..
Wszystko się zgadza przez moją nagrzewnicę też był przepływ.
Zapchane są te drobne kanaliki od rozprowadzenia cieczy.
Klapy w automatycznej klimatyzacji są sterowane przez komputer.
Ja przed wymianą byłem na komputerze podobno jeśli klapa (silniczek który nią steruje) jest uszkodzona to wyświetla błąd.
Witam forumowiczów. Ostatnio dopadł mnie problem nie grzania z prawej strony (po stronie pasażera) w pierwszej kolejności padłą myśl, że klapa w mieszalniku się oberwała ale na szczęście nie. Finalnie okazało się, że to wina nagrzewnicy. Postanowiłem nagrać filmik z demontażu chłodnicy może komuś się przyda https://youtu.be/o04DMN86nGw
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.