Dołączył: 27 Paź 2017 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupca Posiadane auto: PEUGEOT 308 , 1,6VTI Grand Premium Prix
Piwa: 5/1
Wysłany: Czw 14 Gru 2017, 18:05
Temat postu:
Budowa grzewnicy
Część wszystkim.
Mam pytanie.... jak jest zbudowana nagrzewnica w peugeocie 308, dokładniej krótszy aluminiowy przewód ( ten położony wyzej) powinien byc gorący A ten dłuższy (położony nizej) chloniejszy? Czy tak jak ja mam tzn ze dłuższy położonynizej parzy A ten wyżej krótszy ciepły?
Ogolnie mam problem z ogrzewaniem i szukam bledu ale podejrzewam ze gazownik pomylił przewody wychodzące do nagrzewnicy. Moim zdaniem prawa grawitacji są takie ze od góry powinien byc zasilający A ten niższy powrót....
Nagrzewnicy w samochodzie nie można porównywać do grawitacyjnego układu centralnego ogrzewania w domu Przed zamontowaniem gazu nie było problemu ? Przyczyn trzeba szukać w klapka mieszalnika klimy.
Dołączył: 27 Paź 2017 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupca Posiadane auto: PEUGEOT 308 , 1,6VTI Grand Premium Prix
Piwa: 5/1
Wysłany: Pią 15 Gru 2017, 00:25
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Budowa grzewnicy
Nie mam pojęcia, samochód kupiony z lpg latem i temperatura zadana 22 stopnie nią była. Zima niestety samochód bardzo słabo grzeje, jakiekolwiek ciepło możliwe przy ustawieniu na hi i przy 3 krzesłach nawiewu. Maksymalny nawiewu równa się zimne powietrZe. Po zdjęciu maskownicy przy nogach okazuje się ze przy 6 stopniu nawiewu i temperatura hi dolna rurka parzy gorna jest zimna. Przy 3 stopniu nawiewu dolna rurka parzy gorna delikatnie ciepła. temat klapkii mieszalnika calkowicie odpada bo nagrzewnica jedna rurke ma letnia druga goraco czyli oddaje cieplo.Problem ewidentnie z wydajnością nagrzewnicy Ale pytanie.... czy przez to ze jest zatkana czy przez to ze sa pomylone weze.
Pytanie jest proste i rozwiaZe mój problem. ktora rurka u was jest mniej ciepla. Gorna czy dolna... albo Czy rurka zasilająca nagrzewnice to ta krótka Górna czy długa dolna. Wydaje mi się ze w każdej nagrzewnicy najwyżej jest zasilanie A dołem odpływ... jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
A cóż ty sie uczepiłeś tych rurek. Z twoich wypowiedzi jasno wynika że nie masz zielonego pojęcia jak działa klimatronik w samochodzie i do czego służą klapki mieszalnika klimy. Jeśli to zrozumiesz to odpowiedż nasunie się sama - co może byc powodem słabego grzania w samochodzie. Pozdrawiam i życzę miłej lektury.
Dołączył: 27 Paź 2017 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupca Posiadane auto: PEUGEOT 308 , 1,6VTI Grand Premium Prix
Piwa: 5/1
Wysłany: Pią 15 Gru 2017, 23:43
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Budowa grzewnicy
uczepiłem się tego faktu, że dolna rurka mnie parzy, że nie idzie jej dotknąć, a górna jest: przy jednej kresce nawiewu gorąca i dmucha ciepłe powietrze z nawiewów, przy trzech kreskach nawiewu rurka jest ciepła i leci ciepłe powietrze z nawiewów, ale chłodniejsze niż przy 1 kresce, a od 4 kreski nawiewu rurka jest letnia (prawie zimna) i leci zimne powietrze.
WG mnie różnica między rurką zasilającą a odpływem nie może być aż tak duża (80 czy 90 stopni a 15 stopni)
Z powyższej wypowiedzi wynika, że nagrzewnica oddaje swoje ciepło, ale jest go zbyt mało= przepływ przez nią jest za mały. Pytanie tylko czy przewody są zamienione, czy nagrzewnica jest zatkana.
Jeśli ktoś mi potwierdzi, że przewód dolny w nagrzewnicy jest zasilający to problem zamiany węży jest wyeliminowany,
Jesli ktoś mi potwierdzi, że różnica między jedną a drugą rurką nie może być tak duża, to również mam problem zatkanej nagrzewnicy wyeliminowany i mogę szukać dalej i ryć deske w celu wymiany silniczka mieszalnika.
Na innym forum użytkownicy komuś powiedzieli, ze jedna rurka musi być gorąca, a druga troche mniej, ale nie opisali która, więc się czepiam rurek.
Dołączył: 27 Paź 2017 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupca Posiadane auto: PEUGEOT 308 , 1,6VTI Grand Premium Prix
Piwa: 5/1
Wysłany: Pią 15 Gru 2017, 23:49
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Budowa grzewnicy
A jeśli jeszcze mogę zapytać, skoro wg Ciebie tak powinno być że woda płynie z dołu do góry, a odpływ jest zimny przy połowie zakresu nawiewu, to gdzie szukać silniczka z klapką mieszalnika w tym moim "klimatroniku" czyli po prostu klimatyzacji automatycznej?
Klimatyzacja jest dwustrefowa, zatem powinny być 2 klapy które mieszają powietrze-na lewą i prawą stronę. Raczej nie jest to możliwe, że ni z gruszki ni z pietruszki popsuły się obie klapki, z resztą jak ustawiam na lewą stronę 20 stopni, to leci 20 stopni, a na prawą 16 to leci 16, zatem klapy mieszają powietrze "letnie" z zimnym.
gdyby twoja teoria była trafna(a nie jest), to przy awarii jednej z klap przy ustawieniu MONO jedna strona musiałaby dawać inną temperaturę niż druga.
PODKREŚLĘ, że w nawiewiu leci gorące powietrze, ale tylko na niskich obrotach dmuchawy, od mniej wiecej połowy zakresu powietrze leci zimne.
Dlaczego po prostu nie przełożysz tych rurek i nie sprawdzisz czy bedzie zadowalający efekt ? . Dlaczego nie sciągniesz węży z nagrzewnicy i nie sprawdzisz sprężonym powietrzem czy nagrzewnica jest drożna. Przecież to jest 10 minut roboty.
Dołączył: 27 Paź 2017 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupca Posiadane auto: PEUGEOT 308 , 1,6VTI Grand Premium Prix
Piwa: 5/1
Wysłany: Nie 17 Gru 2017, 19:58
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Budowa grzewnicy
No niezupełnie 10 minut , widać że nie masz pojęcia o budowie 308..... żeby się dostać do węży za silnikiem muszę odkręcić filtr powietrza, zdjąć belke podszybia, wyciągnąć cały filtr i dopiero teraz mam dojście do węży-dobre 20 minut w jedną stronę i 20 minut w drugą, a i tak się nie dowiem czy będzie dobrze jak zamienię, bo nie wiem jak powinno być...
POWTÓRZE Z 8 RAZ, potrzebuję się dowiedzieć, czy dolna rurka zasila, a górny to odpływ.
Wygodniej by mi było wyczytać, że ktoś ma tak samo jak ja, że od dołu ma zasilanie, u góry odpływ.
jeśli tak, do wymiany nagrzewnica. Wszystko w temacie.
Próbowanie czy nagrzewnica jest drożna sprężonym powietrzem to bezsens, marnowanie czasu, potem uzupełnianie układu, odpowietrzanie.
Jeśli nie jesteś w stanie pomóc, to nie trać swojego i mojego czasu, bo to co gadasz to bzdury.
Każdy w tym samochodzie ma problem z nagrzewnicą, mam i ja, więc proszę tylko o wyeliminowanie zamienionych węży. Jeśli węże idą prawidłowo, jadę samochodem do mechanika, wymiana nagrzewnicy, odpowietrzenie układu i po temacie.
Dołączył: 27 Paź 2017 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupca Posiadane auto: PEUGEOT 308 , 1,6VTI Grand Premium Prix
Piwa: 5/1
Wysłany: Wto 19 Gru 2017, 02:12
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Budowa grzewnicy
Żaden żart. Pierwsze modele tego samochodu ( a takze 207 i c4 picasso) miały montowane nagrzewnice, które z czasem się zatykaja poprzez "utleniajace" aluminium (przekrój jest za mały przez co szybko ulegają zapchaniu). Każdy kto ma problem z ogrzewaniem ma zatkana nagrzewnice( rzadko kiedy termostat, a nigdy nie słyszałem o tych twoich klapach).
jedni próbują ja reanimowac kwaskami cytrynowym,octem,środkiem do chłodnic, inni od razu wymieniają na nową ze względu na małą skuteczność jej przelewania udrozniaczami.
Nie wiem czy Ty nie potrafisz czytać czy może nie rozumiesz polskich składni. Ja chce wyeliminować ze problem to zamienione węże bo na prawdę nie uśmiecha mi się na mrozie -4 pod gołym niebem i po ciemku rozbierać połowy komory silnika.
Chyba logiczne ze jeśli ktoś mądrzejszy ode mnie określi ze dołem idzie zasilanie(czyli jak ja mam na chwilę obecna) to szykuje 500zl i jadę na wymianę nagrzewnicy. Ale każdy problem rozwiązuje najniższym kosztem czyli proszę o podpowiedź czy tak ma być.
Dołączył: 27 Paź 2017 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupca Posiadane auto: PEUGEOT 308 , 1,6VTI Grand Premium Prix
Piwa: 5/1
Wysłany: Wto 19 Gru 2017, 23:38
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Budowa grzewnicy
PROBLEM ROZWIĄZANY:) ZAPCHANA NAGRZEWNICA
jacek336, wygląda na to, że jednak mam większe pojęcie na temat budowy układu ogrzewania w swoim samochodzie niż ty:)
po 1. rurki, których jak to powiedziałeś "się uczepiłem", mają kluczowe znaczenie
po 2. nie masz pojęcia jak działa układ klimatyzacji automatycznej w moim samochodzie, nie potrafisz także logicznie rozwiązywać problemów i szukać rozwiązań.
Okazuje się, ze jeśli ktoś by mi pomógł w ustaleniu, czy te "rurki" mają identycznie jak ja, ze dolna parzy, górna nie, rozwiązanie byłoby ekspresowe.
Dzięki uprzejmości Pana parkującego pod "Tesco", który pozwolił mi odchylić plastik przy pedale gazu, ustaliłem, że różnica między jedną rurką a drugą jest niewielka przy maksymalnym nawiewie- jedna jest gorąca, druga parzy a w środku miał przyjemne ciepło.
Dałem samochód do warsztatu, czyszczenie nagrzewnicy odkamieniaczem dało to, ze stała się drożna i cieszę się ciepłem. Nie mniej jednak, W serwisie powiedzieli na wejściu, że nagrzewnica bedzie zatkana, bo to "bolączka" tego modelu.
jacek336, rada na przyszłość, jak nie masz ochoty komukolwiek pomagać, to przynajmniej nie przeszkadzaj, a na pewno nie praw filozofii, że ktoś jest niedouczony, bo jak widać, źdźbło u kogoś w oku się widzi, a belki we własnym to już nie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.