Witam.
Ja w swoim 508SW mam już na blacie przejechane prawie 280tyś płyn miałem dolewany przy przebiegu 170tyś a DPF wypalam raz w miesiącu 3bieg 3tyś/obr. i prędkość max 90Km/h i żadnych problemów
[img][/img]
Niestety ale to nie Ty decydujesz kiedy wypalać filtr. Decyduje o tym sterownik silnika na podstawie zaprogramowanych map na 5 różnych warunków drogowych. Te warunki (prędkość pojazdu i moment obrotowy) sprawdzane i zapisywane są w sterowniku co godzinę i na ich podstawie sterownik podejmuje decyzję o wypaleniu filtra. Odbywa się to w zależności od typu warunków drogowych co 200, 350, 500, 850 albo 1500km.
nie do końca się z tym zgodzę, mianowicie kolega Tomasz jadąc na 3 przy 3 tyś obrotów, wymuszał tzw. wypalanie pasywne, gdzie samym sposobem jazdy, sprawiał, że temp spalin dochodziła to takiego stopnia, że DPF się oczyszczał.
gdy do akcji wchodzi sterownik, o czym piszesz, wówczas jest to wypalanie aktywne. Tym samym Tomasz696 jeżdżąc w ten sposób raz w miesiącu, przyczynie się, do tego, że wypalanie aktywne odbywa się rzadziej, lub trwa znacznie krócej.
moim zdaniem, do dobra praktyka, robiłem to samo w poprzednim samochodzie i przez 250 tyś nie miałem problemów z DPF.
Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: Peugeot 508 2013 r. 2.0 HDI, FAP 163 km, Peugeot 407, 2006 r., 2.0 benzyna, 140 km, VV Golf IV 1.4 benzyna
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 27 Lut 2018, 15:59
Temat postu:
FAP
Po pierwsze nie mylćie FAP z DPF. FAP - filtr mokry (dodatek), DPF - suchy. Po drugie można wypalić FAP na postoju po podłączeniu DiagBoxa. _________________ ''Logistyka nie jest wszystkim, ale wszystko bez logistyki jest niczym.''
FAP i DPF to tylko nazwy. DPF występuje też "mokry" z dodatkiem.
(ang. diesel particulate filter, DPF)
(fr. filtre à particules, FAP)
Podejrzewam, że większość użytkowników nie posiada diagboxa. Poza tym jazda w trasie z wyższymi obrotami jest dla samochodu zdrowsza, niż piłowanie silnika na parkingu. Kiedyś czytałem, że jak za często i wymuszamy wypalanie np. diagboxem, można uszkodzić DPF/FAP/GPF.
Dokładnie tak,ale za każdym razem jak robię tą procedurę i podpinam kompa,diagbox pokazuje w systemie ostatnie wypalanie DPF,kolega w serwisie Peugeota mi o tym powiedział.
U mnie koledzy problem FAPa się ciągnie. Przy pierwszym pojawieniu się komunikatu, na kompie wyszło 42% zanieczyszczenia oraz mała ilość dodatku. Został uzupełniona dodatek oraz uruchomiona procedura wypalania wymuszonego na postoju. Pomogło na tydzień i od nowa to samo. Później trasa, 75km, powyżej 3tys obrotów.Pomogło na chwile. Po paru dniach ponownie komunikat. Na kompie pokazywało 12% zanieczyszczenia. Zrobiliśmy wypalanie wymuszone podczas jazdy. Po wypalaniu komunikat,że nie wykryto żadnych nieprawidłowości i brak zanieczyszczenia filtra.
Po tygodniu(wczoraj) znowu komunikat i później usterka silnika.
Zawsze po paru wyświetleniach komunikatu o FAPie wyskakuje usterka silnika, na kompie problem z przepustnicą, bład/usterka chwilowa.
Wszystko się dzieje podczas dynamicznej jazdy. Jakieś sugestie,pomysły? Bo juz mnie to męczy. Jeden kolega pisał tu o paliwie z Orlena. Ja tankuje różnie, Orlen albo Bp. Na obu wystąpił problem.
Przyłączę się do dyskusji nt FAP.
Napisałeś że dodatek został uzupełniony - ale czy zrobiłeś rekalkulację dodatku w sterowniku silnika za pomocą DiagBoxa?
Domniemam iż sama dolewka płynu bez zmiany wartości w komputerze NIC nie zmieni i błąd będzie wywalać.
Co do paliw Orlenu -> mam najechane 217k km tankowane wyłącznie na Orlenie i póki co nie ma problemu.
pozdrawiam
MasterISO napisał:
U mnie koledzy problem FAPa się ciągnie. Przy pierwszym pojawieniu się komunikatu, na kompie wyszło 42% zanieczyszczenia oraz mała ilość dodatku. Został uzupełniona dodatek oraz uruchomiona procedura wypalania wymuszonego na postoju. Pomogło na tydzień i od nowa to samo. Później trasa, 75km, powyżej 3tys obrotów.Pomogło na chwile. Po paru dniach ponownie komunikat. Na kompie pokazywało 12% zanieczyszczenia. Zrobiliśmy wypalanie wymuszone podczas jazdy. Po wypalaniu komunikat,że nie wykryto żadnych nieprawidłowości i brak zanieczyszczenia filtra.
Po tygodniu(wczoraj) znowu komunikat i później usterka silnika.
Zawsze po paru wyświetleniach komunikatu o FAPie wyskakuje usterka silnika, na kompie problem z przepustnicą, bład/usterka chwilowa.
Wszystko się dzieje podczas dynamicznej jazdy. Jakieś sugestie,pomysły? Bo juz mnie to męczy. Jeden kolega pisał tu o paliwie z Orlena. Ja tankuje różnie, Orlen albo Bp. Na obu wystąpił problem.
Tak była rekalkulacja.
Czy ktoś robił operacje czyszczenia mechanicznego filtra (demontaż, czyszczenie karcher em, środkami chemicznymi)? Jaki efekt po takiej operacji i koszty?
Zauważyłem dziwną zależność. Auto od jakiegoś czasu poszarpywalo. Stawialem na Egr bo miałem takie objawy w poprzednim aucie. Poczytałem, że może być to problem z przepływka. Po odłączeniu przeplywki auto przestało poszarpywac,ale, gdy przepływka była podłączona przy dynamicznej jeździe wyskakiwal błąd ryzyko zapchania filtra cząstek stałych a następnie usterka silnika, napraw samochodów (pomarańczowy komunikat), kiedy po odłączeniu przeplywki przy takiej samej jeździe już nie wyskakuje komunikat o FAP ie tylko silnik uszkodzony zatrzymaj samochod(czerwony komunikat) a następnie usterka silnika napraw samochód. Po kolejnym podłączeniu przeplywki znowu komunikat o FAP ie.
Jakieś pomysły? Jakiś związek jedno z drugim? Czy uszkodzona przepływka może powodować problem/błędny komunikat z FAP em? Na diagboxie był jakiś błęd przeplywki ale miał status chwilowy/miejscowy, więc wykasowany i pominiety. FAP wg diagboxa nie ma zanieczyszczenia sądzą i jest sprawny.
Witam. U mnie kolego niestety okazało się, że winowajcą były wtryski. Jeden lał i to powodowało błąd. Zapadła decyzja, że robimy wszystkie. Koszt nie mały, ale po tym jak ręką odjął.
jak miałem VW to w książce było napisane że po zapalaniu kontrolki dpf należy jechać na 4 biegu z prędkością 70km/h wtedy obroty było w okolicy 2000 rpm. W 508 jak jestem na ekspresówce to czasami jadę z obrotami ponad 3000 żeby trochę się rozruszał, bo w tygodniu przeważnie miasto.. 10 - 15 minut takiej jazdy powinno wystarczyć.
W autach z filtrem FAP paliwo należny tankować do pełna. Wtedy dozowana jest właściwa dawka dodatku do paliwa. Miałem ten sam komunikat z zapchanym filtrem FAP. Komputer pokazywał 75% zapchania ponieważ nagar nie mógł się dobrze wypalić podczas procesu oczyszczania filtra. Zacząłem regularnie wyjeżdżać paliwo do zapalenia żółtej kontrolki i tankować za każdym razem do pełna - po kilku tankowaniach problem zniknął. Komputer pokazywał mi ostatnio 40% zapchania filtra. Przebieg 220 tys. Kontrolki zapchania filtra nie widziałem od pół roku. Błąd zapchania filtra trzeba wykasować po kilku tankowaniach. Raz do roku należy też wymienić filtr paliwa i omijać nie pewne stacje. Ja tankuje tylko na Orlenie. Za pełny bak zapłacisz 5 zł więcej, za nowy filtr 1500 zł + wymianę. Oceńcie sami czy się opłaca.
Witam. Posiadam Peugota 3008 1.6 e-HDi dwa dni temu pojawił się komunikat ryzyko zapchania filtra cząstek stałych postępuj zgodnie z instrukcją. Na kompie pokazało 68 % zapchania filtra , ilość płynu eolys 438 ml ostatnie wypalanie 280 km temu wypalanie co 500 km. Udałem się w trasę 35 km i utrzymywałem obroty 3 tys po ponownym podłączeniu kompa wartość zapchania się nie zmieniła elektromechanik proponuje wypalanie na postoju za pomącą programu ale czy to coś da czy nie lepiej oddać filtr do regeneracji. Cena wypalania od 150 wzwyż a regeneracja z demontażem 650zl.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.