Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 508 ) Ryzyko zapchania filtra cząstek stałych


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hubson77

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 327
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Wto 27 Lut 2018, 10:02
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Ryzyko zapchania filtra cząstek stałych


mimi31 napisał:
Tomasz696 napisał:
Witam.
Ja w swoim 508SW mam już na blacie przejechane prawie 280tyś płyn miałem dolewany przy przebiegu 170tyś a DPF wypalam raz w miesiącu 3bieg 3tyś/obr. i prędkość max 90Km/h i żadnych problemów Wink
[img][/img]

Niestety ale to nie Ty decydujesz kiedy wypalać filtr. Decyduje o tym sterownik silnika na podstawie zaprogramowanych map na 5 różnych warunków drogowych. Te warunki (prędkość pojazdu i moment obrotowy) sprawdzane i zapisywane są w sterowniku co godzinę i na ich podstawie sterownik podejmuje decyzję o wypaleniu filtra. Odbywa się to w zależności od typu warunków drogowych co 200, 350, 500, 850 albo 1500km.


nie do końca się z tym zgodzę, mianowicie kolega Tomasz jadąc na 3 przy 3 tyś obrotów, wymuszał tzw. wypalanie pasywne, gdzie samym sposobem jazdy, sprawiał, że temp spalin dochodziła to takiego stopnia, że DPF się oczyszczał.

gdy do akcji wchodzi sterownik, o czym piszesz, wówczas jest to wypalanie aktywne. Tym samym Tomasz696 jeżdżąc w ten sposób raz w miesiącu, przyczynie się, do tego, że wypalanie aktywne odbywa się rzadziej, lub trwa znacznie krócej.

moim zdaniem, do dobra praktyka, robiłem to samo w poprzednim samochodzie i przez 250 tyś nie miałem problemów z DPF.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
focus1971

Czytelnik



Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Peugeot 508 2013 r. 2.0 HDI, FAP 163 km, Peugeot 407, 2006 r., 2.0 benzyna, 140 km, VV Golf IV 1.4 benzyna
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 27 Lut 2018, 15:59
Temat postu:

FAP


Po pierwsze nie mylćie FAP z DPF. FAP - filtr mokry (dodatek), DPF - suchy. Po drugie można wypalić FAP na postoju po podłączeniu DiagBoxa.
_________________
''Logistyka nie jest wszystkim, ale wszystko bez logistyki jest niczym.''
Powrót do góry
hubson77

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 327
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Wto 27 Lut 2018, 16:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Ryzyko zapchania filtra cząstek stałych


FAP i DPF to tylko nazwy. DPF występuje też "mokry" z dodatkiem.

(ang. diesel particulate filter, DPF)
(fr. filtre à particules, FAP)

Podejrzewam, że większość użytkowników nie posiada diagboxa. Poza tym jazda w trasie z wyższymi obrotami jest dla samochodu zdrowsza, niż piłowanie silnika na parkingu. Kiedyś czytałem, że jak za często i wymuszamy wypalanie np. diagboxem, można uszkodzić DPF/FAP/GPF.
Powrót do góry
Tomasz696

Dyskutant



Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 57
Skąd jesteś (miejscowość / region): Silesia
Posiadane auto: Peugeot 508 SW ALLURE 2.0 163KM 2011R
Piwa: 4/2
Wysłany: Pią 02 Mar 2018, 00:47
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Ryzyko zapchania filtra cząstek stałych


Dokładnie tak,ale za każdym razem jak robię tą procedurę i podpinam kompa,diagbox pokazuje w systemie ostatnie wypalanie DPF,kolega w serwisie Peugeota mi o tym powiedział.
Powrót do góry
MasterISO

Dyskutant



Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 77
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: 508SW 2.0 HDI 2011 rok
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 06 Kwi 2018, 11:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Ryzyko zapchania filtra cząstek stałych


U mnie koledzy problem FAPa się ciągnie. Przy pierwszym pojawieniu się komunikatu, na kompie wyszło 42% zanieczyszczenia oraz mała ilość dodatku. Został uzupełniona dodatek oraz uruchomiona procedura wypalania wymuszonego na postoju. Pomogło na tydzień i od nowa to samo. Później trasa, 75km, powyżej 3tys obrotów.Pomogło na chwile. Po paru dniach ponownie komunikat. Na kompie pokazywało 12% zanieczyszczenia. Zrobiliśmy wypalanie wymuszone podczas jazdy. Po wypalaniu komunikat,że nie wykryto żadnych nieprawidłowości i brak zanieczyszczenia filtra.
Po tygodniu(wczoraj) znowu komunikat i później usterka silnika.
Zawsze po paru wyświetleniach komunikatu o FAPie wyskakuje usterka silnika, na kompie problem z przepustnicą, bład/usterka chwilowa.
Wszystko się dzieje podczas dynamicznej jazdy. Jakieś sugestie,pomysły? Bo juz mnie to męczy. Jeden kolega pisał tu o paliwie z Orlena. Ja tankuje różnie, Orlen albo Bp. Na obu wystąpił problem.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 06 Kwi 2018, 11:17
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
chupek7

Debiutant



Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Włoszczowa/Kielce
Posiadane auto: Peugeot 508 SW; 2.0 HDi 140km; 2011r
Piwa: 1/4
Wysłany: Pią 06 Kwi 2018, 12:27
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Ryzyko zapchania filtra cząstek stałych


Wita,

Przyłączę się do dyskusji nt FAP.
Napisałeś że dodatek został uzupełniony - ale czy zrobiłeś rekalkulację dodatku w sterowniku silnika za pomocą DiagBoxa?
Domniemam iż sama dolewka płynu bez zmiany wartości w komputerze NIC nie zmieni i błąd będzie wywalać.

Co do paliw Orlenu -> mam najechane 217k km tankowane wyłącznie na Orlenie i póki co nie ma problemu.

pozdrawiam

MasterISO napisał:
U mnie koledzy problem FAPa się ciągnie. Przy pierwszym pojawieniu się komunikatu, na kompie wyszło 42% zanieczyszczenia oraz mała ilość dodatku. Został uzupełniona dodatek oraz uruchomiona procedura wypalania wymuszonego na postoju. Pomogło na tydzień i od nowa to samo. Później trasa, 75km, powyżej 3tys obrotów.Pomogło na chwile. Po paru dniach ponownie komunikat. Na kompie pokazywało 12% zanieczyszczenia. Zrobiliśmy wypalanie wymuszone podczas jazdy. Po wypalaniu komunikat,że nie wykryto żadnych nieprawidłowości i brak zanieczyszczenia filtra.
Po tygodniu(wczoraj) znowu komunikat i później usterka silnika.
Zawsze po paru wyświetleniach komunikatu o FAPie wyskakuje usterka silnika, na kompie problem z przepustnicą, bład/usterka chwilowa.
Wszystko się dzieje podczas dynamicznej jazdy. Jakieś sugestie,pomysły? Bo juz mnie to męczy. Jeden kolega pisał tu o paliwie z Orlena. Ja tankuje różnie, Orlen albo Bp. Na obu wystąpił problem.
Powrót do góry
MasterISO

Dyskutant



Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 77
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: 508SW 2.0 HDI 2011 rok
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 06 Kwi 2018, 16:08
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Ryzyko zapchania filtra cząstek stałych


Tak była rekalkulacja.
Czy ktoś robił operacje czyszczenia mechanicznego filtra (demontaż, czyszczenie karcher em, środkami chemicznymi)? Jaki efekt po takiej operacji i koszty?
Powrót do góry
MasterISO

Dyskutant



Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 77
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: 508SW 2.0 HDI 2011 rok
Piwa: 1/1
Wysłany: Pon 16 Kwi 2018, 22:48
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Ryzyko zapchania filtra cząstek stałych


Zauważyłem dziwną zależność. Auto od jakiegoś czasu poszarpywalo. Stawialem na Egr bo miałem takie objawy w poprzednim aucie. Poczytałem, że może być to problem z przepływka. Po odłączeniu przeplywki auto przestało poszarpywac,ale, gdy przepływka była podłączona przy dynamicznej jeździe wyskakiwal błąd ryzyko zapchania filtra cząstek stałych a następnie usterka silnika, napraw samochodów (pomarańczowy komunikat), kiedy po odłączeniu przeplywki przy takiej samej jeździe już nie wyskakuje komunikat o FAP ie tylko silnik uszkodzony zatrzymaj samochod(czerwony komunikat) a następnie usterka silnika napraw samochód. Po kolejnym podłączeniu przeplywki znowu komunikat o FAP ie.
Jakieś pomysły? Jakiś związek jedno z drugim? Czy uszkodzona przepływka może powodować problem/błędny komunikat z FAP em? Na diagboxie był jakiś błęd przeplywki ale miał status chwilowy/miejscowy, więc wykasowany i pominiety. FAP wg diagboxa nie ma zanieczyszczenia sądzą i jest sprawny.
Powrót do góry
bawo

Czytelnik



Dołączył: 04 Sty 2019
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Peugeot 508 1.6 e-hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 28 Sty 2019, 15:34
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Ryzyko zapchania filtra cząstek stałych


Cześć, mam identyczne objawy w swoim aucie. Udało Ci się rozwiązać problem ?
Powrót do góry
MasterISO

Dyskutant



Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 77
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: 508SW 2.0 HDI 2011 rok
Piwa: 1/1
Wysłany: Pon 28 Sty 2019, 20:46
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Ryzyko zapchania filtra cząstek stałych


Witam. U mnie kolego niestety okazało się, że winowajcą były wtryski. Jeden lał i to powodowało błąd. Zapadła decyzja, że robimy wszystkie. Koszt nie mały, ale po tym jak ręką odjął.
Powrót do góry
Pjetrek_S

Debiutant



Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Peugeot 508sw, 1.6ehdi, 2011
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 04 Lut 2019, 17:03
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Ryzyko zapchania filtra cząstek stałych


Z jaką prędkością i obrotami jechać żeby przepalić - silnik 1.6 ehdi, 112KM skrzynia automatyczna (tzn. zautomatyzowana)
Powrót do góry
hubson77

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 327
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Pią 08 Lut 2019, 10:19
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Ryzyko zapchania filtra cząstek stałych


jak miałem VW to w książce było napisane że po zapalaniu kontrolki dpf należy jechać na 4 biegu z prędkością 70km/h wtedy obroty było w okolicy 2000 rpm. W 508 jak jestem na ekspresówce to czasami jadę z obrotami ponad 3000 żeby trochę się rozruszał, bo w tygodniu przeważnie miasto.. 10 - 15 minut takiej jazdy powinno wystarczyć.
Powrót do góry
Pjetrek_S

Debiutant



Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Peugeot 508sw, 1.6ehdi, 2011
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 08 Lut 2019, 10:32
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Ryzyko zapchania filtra cząstek stałych


@hubson77 dzięki za info Very Happy Podejrzewałem, że coś w tych granicach, ale wolałem się upewnić Wink
Powrót do góry
dake

Dyskutant



Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 98
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Peugeot 508 SW 2.0 HDI 163KM 2011
Piwa: 3/2
Wysłany: Nie 24 Lut 2019, 15:20
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Ryzyko zapchania filtra cząstek stałych


W autach z filtrem FAP paliwo należny tankować do pełna. Wtedy dozowana jest właściwa dawka dodatku do paliwa. Miałem ten sam komunikat z zapchanym filtrem FAP. Komputer pokazywał 75% zapchania ponieważ nagar nie mógł się dobrze wypalić podczas procesu oczyszczania filtra. Zacząłem regularnie wyjeżdżać paliwo do zapalenia żółtej kontrolki i tankować za każdym razem do pełna - po kilku tankowaniach problem zniknął. Komputer pokazywał mi ostatnio 40% zapchania filtra. Przebieg 220 tys. Kontrolki zapchania filtra nie widziałem od pół roku. Błąd zapchania filtra trzeba wykasować po kilku tankowaniach. Raz do roku należy też wymienić filtr paliwa i omijać nie pewne stacje. Ja tankuje tylko na Orlenie. Za pełny bak zapłacisz 5 zł więcej, za nowy filtr 1500 zł + wymianę. Oceńcie sami czy się opłaca.
Powrót do góry
ramigolan

Czytelnik



Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wągrowiec
Posiadane auto: 3008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Sie 2021, 16:27
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Ryzyko zapchania filtra cząstek stałych


Witam. Posiadam Peugota 3008 1.6 e-HDi dwa dni temu pojawił się komunikat ryzyko zapchania filtra cząstek stałych postępuj zgodnie z instrukcją. Na kompie pokazało 68 % zapchania filtra , ilość płynu eolys 438 ml ostatnie wypalanie 280 km temu wypalanie co 500 km. Udałem się w trasę 35 km i utrzymywałem obroty 3 tys po ponownym podłączeniu kompa wartość zapchania się nie zmieniła elektromechanik proponuje wypalanie na postoju za pomącą programu ale czy to coś da czy nie lepiej oddać filtr do regeneracji. Cena wypalania od 150 wzwyż a regeneracja z demontażem 650zl.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 508 »




 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne


Peugeot308 SW

32 900

2015r.

236 194 km

mazowieckie

Peugeot308 SW

44 990

2018r.

71 000 km

wielkopolskie

Peugeot206

7 900

2004r.

163 742 km

łódzkie

Peugeot3008

89 900

2018r.

94 000 km

wielkopolskie

Peugeot508

49 900

2018r.

182 623 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System