Witam.
Dzisiaj na trasie kilkanaście razy pojawiał mi sie komunikat "ryzyko zapchania filtra cząstek stałych". I za każdym razem po kilkunsekundach gasł. Co to moze oznaczać? Jakieś 10 tys. km miałem to samo i się na ten czas uspokoiło. Aż do teraz. Pierwszy raz pojawiło się to zaraz po wymianie rozrządu. Ale wątpię żeby to miało jakiś związek. Auto ma obecnie 132 tys. przebiegu. Silnik 1.6 hdi. Nie podłączałem jeszcze komputera.
Prośba o pomoc do Forumowiczów.
Jeżdżę glownie donpracy 18 km z czego okolo 13 km to trasa s11 i tam okolo 120 km/h jeżdżę. Oprocz tego dosc czesto też odcinki 60 km trasą s5. Po miescie raczej nie jeżdżę. Moze być ze jakiś czujnik pada?
Przebieg mam pewny. Mam książkę serwisową i dodatkowo sprawdzalem w serwisie. Dodam moze tylko że za pierwszym razek komunikaty pojawily sie zaraz po tankowaniu. Teraz tez zaczely się jak tylko wyjechałem ze stacji ale w miedzyczasie ponownie tankowalem i juz teraz nie ma reguły. Te komunikaty pojawiaja sie przy predkosci 100-120 km/h. Poobserwuje jeszcze co się bedzie działo i w międzyczasie podłącze pod jakiegoś kompa.
Jeśli komunikaty pojawiają sie przeważnie po tankowaniu to możliwe że masz coś nie tak z systemem wtrysku dodatku. Tak jak pisze jackass konieczność odczytania błędów.
Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: Peugeot 508 2013 r. 2.0 HDI, FAP 163 km, Peugeot 407, 2006 r., 2.0 benzyna, 140 km, VV Golf IV 1.4 benzyna
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 17 Sty 2018, 10:42
Temat postu:
FAP
Problem może się pojawiać, przy tankowaniu małej ilości paliwa. Zaleca się tankowanie tzw. pełne, wówczas komputer podaje właściwą dawkę środka do FAP-a. Inaczej komputer ,,głupieje,,. Osobiście staram się wlewać co najmniej jednorazowo nie mniej jak 50 litrów ropy najwyższej klasy. Tankuje na Shell. _________________ ''Logistyka nie jest wszystkim, ale wszystko bez logistyki jest niczym.''
Byłem we wtorek u mechanika. Błąd dotyczy obciążenia filtra cząstek stałych. Pokazuje, że filtr zapelniony jest w 75 procentach. Dzosiaj natomiast auto straciło moc i pojawił się komunikat usterki silnika, modułu bsi i esp/asr. Wygląda na to że filtr umarł. W poniedziałek jestem umówiony na mycie filtra.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.