Niedawno zakupiłem to autko niestety akumulator jest już w dosyć kiepskim stanie. Jak samochód stoi 4 dni to już nie ma siły żeby odpalić a przecież nawet jeszcze mrozów większych nie było.
Orientuje się ktoś jakie parametry ma montowany fabrycznie akumulator? I przede wszystkim czy są jakieś manuale wyjęcia aku? Za chiny nie wiem jak wyciągnąć tą górną część z wszystkimi kablami a nie chce nic pourywać.
Dzięki uprzejmości kolegi mimi31 tutaj: https://chomikuj.pl/mimi31/PEUGEOT/PEUGEOT+508/akumulator masz instrukcje postępowania z akumulatorem i nie tylko. Kopalnia wiedzy na temat peugeota 508 _________________ Jeśli pomogłem, proszę kliknąć w piwko .
Co będzie lepszym wyborem bosch s5 77Ah/780A czy 74Ah/750A? I ten i ten spełnia minimum. Więc lepszy troszkę większy, czy lepiej na styk? Kori mnie jeszcze ewentualnie Yuasa YBX 5096 12V 80Ah 760A bo aku minimalnie droższy a podobno lepszy. Tylko czy te 80Ah to nie za dużo?
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Sugeruję przyjąć najprostszą regułę tj. instalować akumulator o możliwie największej pojemności jaki mieści się w przewidzianym dla niego miejscu czy to na półeczce w komorze silnikowej czy w innym miejscu np. w bagażniku. Nie ma jakichkolwiek obaw o jego ewentualne niedoładowanie bowiem alternatory we współczesnych samochodach dysponują wystarczającą mocą aby w czasie jazdy zarówno obsłużyć wszystkie fabryczne odbiorniki prądu w samochodzie oraz podładować akumulator. Przed instalacją nowego akumulatora trzeba tylko przestrzegać jednej zasady tj. podładować nowo zakupiony akumulator przy pomocy prostownika do maksymalnego napięcia tj. 13,2-13,3 V napięcia (akumulatory do samochodów bez układu start-stop) bowiem akumulatory od momentu jego wyprodukowania poprzez nieraz długie "leżakowanie" w sklepie tracą sporo ładunku elektrycznego i po natychmiastowym zamontowaniu w samochodzie jest on niedoładowany. Druga zasada to że alternator w samochodzie służy tylko do podładowania akumulatora ale nigdy do jego pełnego naładowania (gdyby został wcześniej rozładowany) gdyż ma inne charakterystyki prądowe. Kupując nowy akumulator sugeruję też zwrócić uwagę, czy ma korki (nawet ukryte pod nalepką informacyjną), które pozwalają w razie potrzeby sprawdzić poziom elektrolitu i w razie potrzeby uzupełnić go wodą destylowaną. Bardzo często bowiem awarie akumulatora wynikają z przedwczesnego obniżenia się poziomu elektrolitu w jednej z cel i wynurzenia się części płyty z elektrolitu. Możliwość sprawdzenia poziomu elektrolitu i w razie potrzeby jego uzupełnienia wodą destylowaną pozwalają przedłużyć żywot akumulatora.
Pozwolę sobie odświeżyć temat bo jak się okazuje kupno akumulatora nie jest taką prostą czynnością
jackass99 wspomniałeś o Banner 74Ah 680A - przeglądałem testy/opinie i raczej chwalony. Tylko czy aby te 680A to nie mało? W samochodzie jest jakiś exide z 2012 roku, który ma 720A. Zwróciłem również uwagę na Duracell Advanced DA74H 74Ah 740A (z tym że według normy en ma on 680A czyli tak jak Banner) i też mam wątpliwości czy to nie mało (gdyby faktycznie miał 740 według en to bym się nawet nie zastanawiał bo to wydawało mi się optymalne i już prawie go kupiłem).
Dzisiaj znów zerkałem na tego Boscha S5 74Ah 750A z tym, że ma on 175mm a nie 190mm. Tak samo Tuborg Black 75Ah 720A, który niby jest polecany ma 175mm. Czy jest to jakąś przeszkodą aby w 508 zamontować niższy aku? Czy poza kwestiami wizualnymi będzie to miało na coś wpływ? Bo jeśli będzie tylko większa przerwa między akumulatorem a jego obudową na której są umocowane wiązki kabli to chyba tragedii nie będzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.