Witam.
Panowie posiadam silnik 1.6 e-HDI z funkcja START-STOP. Od jakiegoś czasu przy niższych temperaturach pojawiał mi się komunikat o włączeniu funkcji oszczędzania energii. Rozumiem że nadszedł czas na jego wymianę.
I tu rodzą się moje pytania.
Czy można zamienić akumulator w technologi AGM na np. MOLL start-stop w technologii EFG?
Czy trzeba adaptować nowy akumulator przy pomocy komputera? Czy po takiej zamianie nie będzie żadnych problemów?
W różnych punktach czy u różnych mechaników są różne zdania. Ja znalazłem informację że takie akumulatory można zamieniać ale EFG nie wolno stosować w kabinie samochód i bagażnikach tylko pod maską.
Proszę o pomoc biorąc pod uwagę fakt że te akumulatory EFG są jednak sporo tańsze.
Myślę że czas na nowy. Akumulator ma już ponad 5 lat. Tamtej zimy pojawiły się pierwsze problemy z odesłaniem zima. Do tego od wiosny do jesieni na postoju radia da się słuchać tylko do 20 minut.
Zgodnie z poradą byłem w zaprzyjaźnionym warsztacie u znajomego naładować akumulator i usłyszałem że to już złom bo przestał pobierać prąd - lądować się po 1,5 H.
Czy ktoś wie czy można zamienić AGMa na ukumulator EFB? Dzwoniąc do przedstawiciela tej marki twierdzi że jak najbardziej, że jest to najnowsza technologia akumulatorów przystosowana także do odzyskiwania energii.
Dwa rodzaje akumulatorów do samochodów z systemem start-stop
Samochody z systemem start-stop (tzw. mikrohybrydy) nie mogą być wyposażone w dowolny akumulator. Do aut posiadających to rozwiązanie przeznaczone są specjalne, mocniejsze akumulatory o oznaczeniu EFB (Enhanced Flooded Battery). Co więcej, jeżeli samochód posiada dodatkowo system rekuperacji energii hamowania, będzie wymagał jeszcze bardziej solidnego akumulatora typu AGM (Absorbent Glass Mat), który podoła licznym cyklom ładowania i rozładowywania.
Większość producentów akumulatorów w swojej ofercie ma najczęściej trzy typy akumulatorów. Poza standardowymi ołowiowo-kwasowymi, są to właśnie akumulatory:
EFB stosowane w samochodach z podstawowym systemem start-stop bez rekuperacji energii.
AGM do aut z systemem start-stop z rekuperacją energii.
Akumulator AGM możesz zmienić na EFB nie potrzebujesz kodowania akumulatora. Pamiętaj aby miał takie same parametry ( jak ma 70ah to taka sama pojemność).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 5008 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.