Witam. Dzisiaj padlo mi wspomagani. Rozkrecilem pompe i z miejsa gdzie jest plytka elektroniczna wylalo sie troche oleju. Caly uklad elektroniczny jest w oleju. Czy tak powinno byc bo według mnie plytka powinna byc sucha. Bezpiecznik od wspomagania sprawny.pilnie czekam na info _________________ akkoko
Witam. Dzisiaj padlo mi wspomagani. Rozkrecilem pompe i z miejsa gdzie jest plytka elektroniczna wylalo sie troche oleju. Caly uklad elektroniczny jest w oleju. Czy tak powinno byc bo według mnie plytka powinna byc sucha. Bezpiecznik od wspomagania sprawny.pilnie czekam na info
Zakupiłem regenerowana pompę. Przez kilka dni było OK. jednakże i ta pompa zaczęła pracować z przerwami. Dzisiaj całkowicie stanęło wspomaganie. Aku i alternator dają prawidłowe napięcie. Odpiąłem kostki zasilające i sprawdziłem napięcia, i tak:
na zapłonie napięcia sa następujące na pinach: 1-0V; 3-8,97V; 4-0V; 5-12,38V; 6-0V I 9-0V.
po odpaleniu silnika: 1-0v; 3-10,73v; 4-0v; 5-14,34v; 6-0v i 9-13,66.
A więc piny 1, 4 i 6 maja wartość 0V.
Bezpieczniki całe. Podpiąłem kostki włączyłem auto i było wspomaganie, a więc zacząłem je skręcać. Po złożeniu wszystkiego ponownie wspomaganie sobie uciekło.
Czy mam gdzieś przerwany kabel czy też usterka związana jest z jakimś sterownikiem lub czujnikiem na kolumnie kierowniczej czy też na przewodach c hydraulicznych? _________________ akkoko
Usterka usunięta. Otóż uszkodzeniu uległ bezpiecznik MAX 70A od wspomagania. Nie przepalił się drut topikowy tak jak zazwyczaj przepala się w bezpiecznikach i co jest widoczne gołym okiem jak się spojrzy na bezpiecznik. Ten bezpiecznik drut topikowy miał na wierzchu i było widać że jest cały. To wprowadzało mnie w błąd. Nawet jak mierzyłem napięcie przy pompie to był taki zbieg okoliczności że na kablach było napięcie. Szukałem przetarcia na kablu, którego nie znalazłem. Nawet byłem skłonny zdemontować czujnik na kierownicy. Postanowiłem jeszcze odpowiedzialne bezpieczniki za wspomaganie wyciągnąć z gniazd aby zedrzeć ewentualne tlenki. No i wówczas okazało się że bezpiecznik MAX 70A, który znajduje się pod bezpiecznikami w komorze silnika uległ uszkodzeniu, i jak ruszałem tą tablicą bezpiecznikową to czasami włączało się wspomaganie (wówczas nie wiedziałem, że są jakieś bezpieczniki pod nią). Przy wstrząsach następował styk odłamanych elementów bezpiecznika i było wspomaganie a przy następnym wstrząsie ulegało rozłączenie i tak w kółko.
A więc, jeżeli wspomaganie przerywa, na początek należy fizycznie wyciągnąć każdy bezpiecznik odpowiedzialny za nie i go sprawdzić. Jeżeli bezpieczniki sprawne i napięcie dochodzi do wspomagania to najprawdopodobniej uszkodzona jest pompa. To tyle w temacie. [/img] _________________ akkoko
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.