Od tygodnia po zapalaniu auta przed 5 sekund świeci pomarańczowy trójkąt. Po ruszeniu lub po pracy silnika na wolnych obrotach trójkąt znika. Nie ma żadnego dodatkowego błędu tzn. kontrolki dźwiękowej ani innej kontrolki graficznej przy tej okazji.
Po sprawdzeniu błędu wychodzi że mało jest dodatku FAP. Pokazuje około 29 % dodatku.Auto nie było podpinane do interfejsu Peugeot tylko mierzona jakimś innym programem diagnostycznym. Stwierdził on że zbiornik ma 1,4l. Natomiast dziś mi serwis potwierdził że mam FAP na dolewkę - poj. zbiorniczka 3l. Wiec sprawdzenie na programach innych niż DB / Lexia mija się całkowicie z celem. _________________
Peugeot 5008 2.0 HDI 150KM 2012r Allure
Pomogłem> Postaw> ↓ PiWO ↓
Ostatnio zmieniony przez orbitek dnia Sob 10 Lut 2018, 00:37, w całości zmieniany 13 razy
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Sob 27 Sty 2018, 13:14
Temat postu:
Re: ( Peugeot 5008 ) Ilość dodatku do FAP w zbiorniku w Peugeot 5008
29% to dużo. Spokojnie do 200tyś km dociągniesz bez komunikatu o niskim poziomie dodatku. Rodzaj płynu określa się na podstawie złączki na przewodzie zbiornika dodatku. Kolor zielony to Eolys176 zastąpiony przez infineum7995. Kolor niebieski to eolys powerflex. Masz auto z końca 2012 więc na 99 procent infineum. Trójkąt na pewno nie jest w tym przypadku związany z dodatkiem. Sprawdź sobie poziom oleju lub płynu chłodniczego.
Re: ( Peugeot 5008 ) Ilość dodatku do FAP w zbiorniku w Peugeot 5008
Dzieki kolego. Piwko poleciało. Faktycznie może to być to. Minimalnie może by trzeba było dolać oleju . Ale komputer pisze OIL OK. Bagnet prawdę Ci powie. A poziom płynu chłodniczego w porządku. _________________
Peugeot 5008 2.0 HDI 150KM 2012r Allure
Pomogłem> Postaw> ↓ PiWO ↓
Ostatnio zmieniony przez orbitek dnia Sob 10 Lut 2018, 00:39, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Peugeot 5008 ) Ilość dodatku do FAP w zbiorniku w Peugeot 5008
Orbitek według poniższego sprawdź kolor złączki i dobierz płyn , u mnie był Eolys 176 i tak jak mimi pisze na 99% bedziesz miał tez ten ,ale musisz koniecznie sprawdzić kolor na złączce , dolewka i kodowanie tylko poprzez DB całe 10 min roboty w 508.
Z Serviceboxa po raz kolejny zamieszczam dla potomnych:
B1KT0102P0 Modyfikacja : Dodatek do paliwa a filtr cząstek stałych
UWAGA : Ta nota dotyczy wyłącznie napełniania sztywnego zbiornika. Ta nota nie dotyczy przypadków wymiany elastycznych pojemników.
Ta nota zmian opisuje zmiany wprowadzone do dodatków filtra cząstek stałych w ramach montażu fabrycznego oraz ich wpływ na obsługę posprzedażną.
1. Nowe dodatki do filtra cząstek stałych 3. generacji
Dostawcy i nazwa :
RHODIA : EOLYS POWERFLEX
INFINEUM : F7995
2. Dawny typ dodatku
Dodatek DPX 42 jest nadal dostępny i należy go stosować podczas wszelkich interwencji w pojazdach posiadających DPX 42.
Dodatek EOLYS 176 zastąpiono dodatkiem INFINEUM F7995 Po wyczerpaniu zapasów dostarczony będzie nowy produkt.
3. Kompatybilność między dodatkami
Dodatku DPX42 nie można mieszać z żadnym innym dodatkiem.
Obydwóch dodatków EOLYS POWERFLEX i INFINEUM F7995 nie można mieszać ze sobą.
UWAGA : Różne generacje dodatków do paliwa nie mają wpływu na kalibrację kalkulatora silnika.
UWAGA : Zabronione jest mieszanie dodatków INFINEUM F7995 i Rhodia EOLYS POWERFLEX między sobą.
Tabela przyporządkowania dla operacji napełniania lub uzupełniania poziomu
Dodatek znajdujący się w pojeździe Kolor złączki zatrzaskowej interfejsu do napełniania Dodatek do użycia podczas wszelkich operacji
DPX 42 Zatrzaskowa nie niebieska, nie zielona DPX 42
EOLYS 176 Złączka zatrzaskowa zielona INFINEUM F7995
INFINEUM F7995 Złączka zatrzaskowa zielona INFINEUM F7995
EOLYS POWERFLEX Złączka zatrzaskowa niebieska EOLYS POWERFLEX _________________ Posiadam Diagbox-a - pomogę - pisać na PW
Re: ( Peugeot 5008 ) Ilość dodatku do FAP w zbiorniku w Peugeot 5008
mimi31 napisał:
29% to dużo. Spokojnie do 200tyś km dociągniesz bez komunikatu o niskim poziomie dodatku. Rodzaj płynu określa się na podstawie złączki na przewodzie zbiornika dodatku. Kolor zielony to Eolys176 zastąpiony przez infineum7995. Kolor niebieski to eolys powerflex. Masz auto z końca 2012 więc na 99 procent infineum. Trójkąt na pewno nie jest w tym przypadku związany z dodatkiem. Sprawdź sobie poziom oleju lub płynu chłodniczego.
Olej ok (tylko sie bagnet urwał ), płyn chłodniczy też ok. Żarówki ok. Nadal nie wiem co to może być. Tylko podpięcie do DB/ Lexie mnie ratuje.
Góral73 chyba skorzystam z twojej pomocy. Napisze na PW. _________________
Peugeot 5008 2.0 HDI 150KM 2012r Allure
Pomogłem> Postaw> ↓ PiWO ↓
Ostatnio zmieniony przez orbitek dnia Wto 30 Sty 2018, 00:26, w całości zmieniany 2 razy
Re: ( Peugeot 5008 ) Ilość dodatku do FAP w zbiorniku w Peugeot 5008
orbitek napisał:
mimi31 napisał:
29% to dużo. Spokojnie do 200tyś km dociągniesz bez komunikatu o niskim poziomie dodatku. Rodzaj płynu określa się na podstawie złączki na przewodzie zbiornika dodatku. Kolor zielony to Eolys176 zastąpiony przez infineum7995. Kolor niebieski to eolys powerflex. Masz auto z końca 2012 więc na 99 procent infineum. Trójkąt na pewno nie jest w tym przypadku związany z dodatkiem. Sprawdź sobie poziom oleju lub płynu chłodniczego.
Olej ok (tylko sie bagnet urwał ), płyn chłodniczy też ok. Żarówki ok. Nadal nie wiem co to może być. Tylko podpięcie do DB/ Lexie mnie ratuje.
Góral73 chyba skorzystam z twojej pomocy. Napisze na PW.
Dawaj jak coś _________________ Posiadam Diagbox-a - pomogę - pisać na PW
Re: ( Peugeot 5008 ) Ilość dodatku do FAP w zbiorniku w Peugeot 5008
Podsumowując i zamykając temat dolewka 1 litr płynu Eolys Powerflex (sprawdzone po tabliczce, po VIN oraz przy dolewce) w zaprzyjaźnionym warsztacie oraz skalkulowanie dodatku przez Góral73 rozwiązało problem _________________
Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: PEUGEOT 5008 2.0HDI 163HP 11/2013
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 29 Sty 2019, 09:39
Temat postu:
KASOWANIE BŁĘDU "PARTICLE FILTER ADDITIVE LEVEL TOO LOW
Witam Wszystkich,
PEUGEOT 5008 2.0 HDI 163hP, 11/2013
Mam problem z wyświetlającym się błędem "PARTICLE FILTER ADDITIVE LEVEL TOO LOW: REPAIR NEEDED"
Dodatek płynu powerflex zrobiony bez problemowo zatankowano ~1,50 L, poziom zbiornika - komputer pokazuje 100%, próby skasowania błędu, rekalkulacji jak dotychczas bez rezultatu .
Proszę o podpowiedź czy ktoś w Warszawie ogarnia temat sprzętowo i fachowo,
jak dotąd wszyscy wymiękają...
Dziękuję góral73 i leszcz 407 sw 2.0hdi za fachowe porady
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez observator_1 dnia Sro 30 Sty 2019, 20:06, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: PEUGEOT 5008 2.0HDI 163HP 11/2013
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 30 Sty 2019, 13:34
Temat postu:
Zbyt niski poziom dodatku
Witam ponownie
...z informacji które już posiadam wynika, że do 5008 po 2010 stosuje się powerflex.
Koloru szybko złączki bez demontażu nie widać.
Ponadto na zbiorniku, od góry, jest / powinna być naklejka fabryczna, gdzie jest napisane jaki płyn należy dodać, niestety trzeba sprawdzić, dla 100% pewności, płyny nie mieszają się ze sobą.
Do zbiornika u mnie weszło 1,50 l powerflex`a. Nie jest tani, koszt ~280 za litr, trzeba szukać żeby było taniej
(byle nie na allegro) + robocizna. Czas trwania operacji ok 30 min.
Po wszystkim należy wykonać "rekalkulację komputera", czyli podać mu nowe dane w dwóch miejscach,
bez tego nie da się skasować błędu. Niestety nie każdy warsztat sobie z ty radzi.
Szukałem w Warszawie tydzień, fachowca z odpowiednim sprzętem i wiedzą jak to zrobić.
Nie dać się nabrać na wymiany sterowników, pompek i innych części włącznie z wymianą zbiornika.
Dzisiaj umówiłem się na kolejną próbę, w zasadzie od ręki, po telefonie w 40 min. byłem w warsztacie.
Fachowo, kompetentnie bez ściemniania, operacja trwała 15 min. + 5 min. na wypisanie faktury.
Koszt 123 zł z VAT.
Dla zainteresowanych podam namiar w Warszawie.
Pozdrawiam _________________ OBSERVATOR_1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 5008 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.