zwracam się do Was z zapytaniem dotyczącym pewnego problemu z moją 308. Jest to rocznik 2007 silnik 1.6 VTI 120 tyś przejechane , salon polska, auto odkupiłem kilka dni temu od dealera, u którego poprzedni właściciel zostawił to auto zamieniając na nowy model. Mój problem polega na tym,że po zimnej nocy i porannym odpaleniu samochodu silnik chodził tak jakby na 3 gary, obroty falowały skacząc przez ok. 1 min. Sytuacja uspokoiła się ale w trakcie dojeżdżania do świateł auto zgasło, po ponownym odpaleniu było już wszystko w porządku. Następnego dnia rano już takiego falowania nie było ale silnik ponownie zgasł kiedy był zimny. Problem nie występuje gdy auto jest rozgrzane. Dodatkowo czasami zdarza się, że gdy gaszę światła mijania i wyłączam silnik to światła mijania migają kilkakrotnie razem z oświetleniem deski rozdzielczej, dzieje się tak również gdy przełączam światła z pozycyjnych na pozycje OFF. Nie wiem czy obie usterki są ze sobą powiązane. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problem i co może być przyczyną? Zamierzam kontaktować się z dealerem i żądać naprawy usterki ale chciałem zapytać jeszcze Was o możliwą przyczynę
Gasnący samochód u mnie był spowodowany zasłoniętym wlotem powietrza przez centralkę sterującą LPG, ale w twoim przypadku raczej problem leży po stronie prądu. Kiedy ostatnio były wymieniane świece?
Co do mrugania świateł jak na moje oko to uszkodzony kombajn lub moduł oświetlenia. Światła zależy od wersji wyposażenia powinny się świecić po zgaszeniu samochodu przez kilkanaście sekund by oświetlały teoretycznie drogę do domu, lub też nie.
Najważniejsze pytanie-check się zapala?
za równą pracę na biegu jałowym odpowiada VANOS,więc jeśli wykluczysz problem z prądem w silniku, może warto się nad tym zastanowić?
Dziękuję za Twoją odpowiedź. Wszystko wskazuje na problem z prądem dlatego, że nawet gdy odpalam silnik po nocy i próbuje jechać to szarpie i gaśnie na pierwszym skrzyżowaniu, gdy uruchamiam wtedy jeszcze raz silnik to wszystko znika jak ręką odjął. Swiatła mogą mieć przyczynę w przełączniku zespolonym gdyż wymieniali mi go przed zakupem u dealera z uwagi na szwankujące kierunkowskazy. Zadna kontrolka check engine się nie zapala. Jestem w piątek umówiony do ASO tam gdzie kupowałem auto - mają wszystko naprawić!
Podjąłem decyzję o odstąpieniu od umowy zakupu Peugeota 308, po prawie dwóch tygodniach naprawy w serwisie wciąż nie wiedzą co jest przyczyną usterki, podobno wymienili sondę lambda, ale jak oddali mi auto i przejechałem się kawałek samochód ponownie zgasł i musiałem się wrócić. Mam już dosyć tej sytuacji i nie chce tego samochodu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.