Dwa zawory podciśnienia 2.0 HDI 136 RHR Peugeot 407 sw
Witam wszystkich forumowiczów
Mam zapytanie które nurtuje mnie od jakiegoś czasu -
W moim autku model jak w temacie w okolicy alternatora sa dwa elektrozawory podciśnienia sterujące klapami w kolektorze odlotowym pytanie który steruje która klapa - jeden ma wtyczkę cała błękitna a drugi czarna z niebieskim paskiem. Dodatkowo przy ostatnich oględzinach zauważyłem ze do zaworu z czarna wtyczka nie dochodzi podciśnienie na wtyk oznaczony vac na ten drugi dochodzi podciśnienie o nie wiem czy to tak ma być czy nie. Bardzo proszę o pomoc. Podczas pracy silnika zauważyłem również że w wężu dochodzącym do klapy zimnego powietrza nie ma podciśnienia czy ono na biegu jałowym być powinno.
Jeżeli silnik normalnie pracuje to znaczy że wszystko działa prawidłowo
Elektrozawor do tego służy, otwiera podcisnienie na klape w odpowiednim momencie
Klapa bypassu intercoolera otwiera sie tylko podczas wypalania filtra FAP
I tutaj właśnie jest problem bo podczas wypalania fap co około prawie 1000 km zaczyna niemiłosiernie szarpać tak ze na autostradzie az sie bałem jakby miał za chwile zgadnąć wtedy docisnalem go do 3000 obrotów i szarpanie znikło przeciągnęły tak kilka km i przestało. Podcisnienie na tym zaworze z czarna wtyczka jak juz sie pojawi to jest znikome a w większości przypadków gdy sprawdzam podczas pracy silnika to go nie ma albo pojawia sie co jakiś czas na chwile słabe podcisnienie i tutaj pytanie za która klapę odpowiada ten zawór czy to zimnego powietrza - nie domyka sie czy moze ciepłego powietrza - bypass ic nie otwiera sie co powoduje to szarpanie.
Podczas otwarcia zaworka podciśnienie na wyjsciu powinno byc podobne do wchodzacego do elektrozaworu
Powinien rownież trzymac podcisnienie gdy jest zamkniety
W przeciwnym razie jest uszkodzony
Jak masz lexie mozesz sprawdzic działanie klap na postoju
Sprawdziłem wężyka z podciśnieniem wchodzącym do zaworu i tam albo brak podciśnienia albo za chwilę pojawia się delikatne muskanie podciśnieniem po palcu ale bardzo delikatne - na drugim zaworze na wejściu podciśnienie jest dużo dużo mocniejsze i jest cały czas. Pytanie którą klapą steruje który zawór - wtyczka jest koloru czarnego drugi zawór który posiada podciśnienie na wejściu ma wtyczkę koloru niebieskiego - cała niebieska/błękitna. Dodatkowo nasuwa się pytanie gdzie mogę szukać nieszczelności która powoduje zanik podciśnienia na jednym z zaworów - może trójnik który znajduje się w okolicy akumulatora podciśnienia? czy to z niego podciśnienie rozchodzi się na dwa zaworki podciśnienia?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.