Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Peugeot 508 SW 2.0 HDi 163 KM Allure
Piwa: 5/3
Wysłany: Nie 18 Lut 2018, 19:27
Temat postu:
Słyszalny gwizd turbiny w przedziale prędkości 70-90 km
Witam forumowiczów!
Jestem świeżym nabywcą Peugeota 508 SW z silnikiem 2.0 HDi 163KM (2012, 153000km)
Moją uwagę przykuł fakt, iż przy prędkościach w przedziale 70-90 km/h słyszalny jest gwizd turbiny przy przyspieszaniu.
W momencie kiedy utrzymuję stałą prędkość (w nadmienionym zakresie) dźwięk ten znika. Chciałbym podkreślić że jest to niezależne od obrotów - otóż przy próbie 'wkręcenia' na obroty rzędu (3500+) przy prędkościach w innych przedziałach aniżeli 70->90 km/h opisany gwizd nie występuje. Nie słyszę 'niepokojących' dźwięków podczas pracy turbiny oraz nie odczuwam braku mocy lub skoków obrotów silnika.
We wtorek (20.02) jestem umówiony na wizytę w ASO w celu sprawdzenia opisanego zachowania, jednak bardzo prosiłbym Was o pomoc w nakierowaniu na możliwe przyczyny. A może jest to normalne dla tych turbin?
Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Peugeot 508 SW 2.0 HDi 163 KM Allure
Piwa: 5/3
Wysłany: Nie 18 Lut 2018, 21:08
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Słyszalny gwizd turbiny w przedziale prędkości 70-90 km
Dzięki za odpowiedź! Wydaje mi się że nie jest to powiązane ze skrzynią biegów. Testowałem na 3jce i 4ce - zachowanie podobne i zależne tylko od prędkości. Nie chciałem męczyć dwumasy i nie testowałem na 5tce. Masz podejrzanie że to może być właśnie skrzynia biegów? W razie czego mogę sprawdzić tak jak pisałeś.
Re: ( Peugeot 508 ) Słyszalny gwizd turbiny w przedziale prędkości 70-90 km
Dobrze myslisz
Jeżeli gwizd jest słyszalny tylko na 4 biegu a na pozostałych 5 juz nie, problem raczej dotyczy skrzynie biegów
Druga sprawa to sama turbina
Funkcja przeładowania turbiny działa tylko na 4 5 6 biegu powyżej 1700obr /min, stad wieksze prawdopodobieństwo usłyszenia gwistu
Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Peugeot 508 SW 2.0 HDi 163 KM Allure
Piwa: 5/3
Wysłany: Pon 19 Lut 2018, 12:44
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Słyszalny gwizd turbiny w przedziale prędkości 70-90 km
Witam,
Właśnie zrobiłem szybki test. Wygląda na to że ów dźwięk słyszalny jest również na 5-tym biegu. Trudno powiedzieć czy jest to ta sama częstotliwość ale poziom 'hałasu' jest w miarę identyczny (na 3 biegu jest podobnie). Jeżeli chodzi o moje podejrzenia, to wydaje mi się że może być rozszczelniony wąż wychodzący z turbiny do koletora dolotowego. Oczywiście pozostaje pytanie dlaczego ten przedział prędkości, ale tutaj nie mam wiedzy czy przy większych prędkościach tłoczona jest większa ilość powietrza, czy jest to raczej zależne od obrotów, co tłumaczyłoby inne częstotliwości dla opisywanego gwizdu. Ma to jakiś sens?
bartek848 jak to wygląda u Ciebie? Czy dźwięk turbiny jest bardziej słyszalny przy konkretnych prędkościach?
Dołączył: 09 Mar 2016 Posty: 327 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Wto 20 Lut 2018, 12:34
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Słyszalny gwizd turbiny w przedziale prędkości 70-90 km
mam 508 z tym samym silnikiem, szczerze mówiąc przy zamkniętych oknach, turbiny w ogóle nie słychać wewnątrz.
mam natomiast problem ze skrzynią, która wydaje dziwne dźwięki przy prędkościach 70-100 km/h głównie przy dodawaniu gazu. dźwięk trochę podobny do turbiny (bardziej kompresora).
Natomiast jeśli myślisz że to turbina, sprawdź wszystkie przewody, pod względem szczelności. Gorszy scenariusz - może turbina się kończy, czego oczywiście nie życzę.
Dołączył: 09 Mar 2016 Posty: 327 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Wto 20 Lut 2018, 17:42
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Słyszalny gwizd turbiny w przedziale prędkości 70-90 km
jeszcze tego nie robiłem, bo trochę obawiam się kosztów. Różnie ludzie piszą na forach, jedni że mogą to być łożyska na jakimś "wałku napadowym" (nie wiem czy dobrze pamiętam nazwę) inni, że to tryby już swoje przeszły... regenerowana skrzynia do tego modelu to koszt ok 1500 zł plus wymiana.
jeden kolega z forum miał taki sam problem, kupił używkę za 500 zł i napisał, że problem zniknął.
Mam ten samochód 2 lata i mam wrażenie, że ostatnio hałas się nasilił, przebieg autentyczny 195 tyś. w poprzednim samochodzie też miałem podobną przypadłość (może w trochę mniejszym stopniu) i przejeździłem z tym 5 lat - nic się nie stało.
Przy najbliższej okazji planuję wymienić olej w skrzyni, może cos pomoże, bo na drugą skrzynię na razie nie mogę sobie pozwolić.
Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Peugeot 508 SW 2.0 HDi 163 KM Allure
Piwa: 5/3
Wysłany: Sro 21 Lut 2018, 13:32
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Słyszalny gwizd turbiny w przedziale prędkości 70-90 km
Witam,
Jestem już po wizycie w ASO. 'Mistrz warsztatu' stwierdził jednoznacznie że jest to mechanizm różnicowy. Powiedział również że nie ma sensu tego ruszać przy takich objawach - oczywiście dokładna diagnoza jest możliwa jedynie w wypadku rozebrania całej skrzyni biegów (tak czy inaczej winne są łożyska).
Jako iż mam gwarancję na skrzynię biegów będę starał się to naprawić. W sobotę będę wysyłał kosztorys od mojego mechanika do firmy ubezpieczającej i zobaczymy czy zostanie zaakceptowany. Całkowity koszt przewidywany jest na ok 3500zł. Będę dawał znać jak się sprawa potoczy i jakie będą obserwację jeżeli dojdzie do naprawy.
Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Peugeot 508 SW 2.0 HDi 163 KM Allure
Piwa: 5/3
Wysłany: Sro 21 Lut 2018, 18:44
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Słyszalny gwizd turbiny w przedziale prędkości 70-90 km
No tutaj należałoby znać przyczynę tego problemu. Opcje są dwie:
- nieprawidłowa eksploatacja przez poprzedniego właściciela
- wada fabryczna elementu/konstrukcji
Z tego co zrozumiałem (wprost nie chcieli powiedzieć w ASO), takie problemy się zdarzają i niekoniecznie wynikają z faktu żę ktoś męczył skrzynię biegów
Dołączył: 09 Mar 2016 Posty: 327 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Czw 22 Lut 2018, 14:49
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Słyszalny gwizd turbiny w przedziale prędkości 70-90 km
niech się zdarzają, ale nie przy takim przebiegu
sporo tych przypadków ze skrzynią, myślę, że to kwestia niedostosowania podzespołów do mocy, oczywiście użytkownicy również potrafią dopomóc
druga sprawa - teraz jest taki trend, że producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni manualnej, ciekawe jakby poprzedni właściciel wymienił choć raz, czy teraz miałbym też taki problem...
Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Peugeot 508 SW 2.0 HDi 163 KM Allure
Piwa: 5/3
Wysłany: Czw 26 Kwi 2018, 12:03
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Słyszalny gwizd turbiny w przedziale prędkości 70-90 km
Witam wszystkich,
Jestem już po naprawie. Winowajcą okazał się wałek atakujący w mechanizmie różnicowym. Zwyczajnie jeden z ząbków był ułamany, natomiast na wielu innych było widać zmęczenie materiału (widoczne przebarwienie). Razem z tym wałkiem wymieniony został talerz 'ataku' (niby sugeruję się wymieniać te dwa elementy razem).
Problem znikł, nie słyszę już tego gwizdu/wycia przy przyspieszaniu (prędkości od 70 - 100).
Co ciekawe, pojawił się nowy dźwięk, lub wcześniej go ignorowałem.. Przy hamowaniu silnikiem z prędkości ok 90 do 75 słyszalny jest gwizd pochodzący ze skrzyni biegów. Zwróciłem uwagę na ten fakt przy odbiorze auta, jednak powiedziano mi że jest to kwestia jakiejś regulacji i ta skrzynia tak ma (ponoć słyszalne też w innych skrzyniach). Dziś jadąc do pracy ów dźwięk był praktycznie nie zauważalny, więc może albo kwestia dotarcia się tych elementów, albo przy większym wietrze jest większy gwizd Tak czy inaczej odpuszczam ten temat - zapewniono mi że mechanicznie wszystko jest sprawne (cała skrzynia rzekomo była sprawdzona).
P.S nie było potrzeby wymiany łożysk w mechanizmie różnicowym. Występują tam łożyska wzdłużne, które są bardzo wytrzymałe (co ciekawe ta sama skrzynia montowana jest we Fiacie Dukato).
Re: ( Peugeot 508 ) Słyszalny gwizd turbiny w przedziale prędkości 70-90 km
Zostają trzy wyjścia dla aut , które nie są objęte gwarancją - zakup regenerowanej skrzyni i oddanie starej (zapewne koszty regenerowanej są zbliżone naprawie w serwisie, ale pamiętajmy, że oddajemy starą w zamian i stąd niższa cena zakupu regenerowanej.
Zakup używanej skrzyni tylko jest ryzyko czy nie trafimy na taką samą - wiele osób nawet nie zwraca na to uwagi obstawiając, że to naturalny dziwek pracy układu napędowego i sprzeda nam ją jako sprawną
Pozostawienie "wyjącej" przy poprawności jej funkcjonowania jedynym minusem jest hałas w określonych przedziałach prędkości - wraz ze wzrostem przebiegu hałas będzie się nasilał
Dołączył: 09 Mar 2016 Posty: 327 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Czw 26 Kwi 2018, 16:03
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Słyszalny gwizd turbiny w przedziale prędkości 70-90 km
jest jeszcze jedno wyjście, sprzedać samochód przy okazji pozbywając się innych problemów min. braku komfortu i szumu powietrza podczas wyższych prędkości
Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Peugeot 508 SW 2.0 HDi 163 KM Allure
Piwa: 5/3
Wysłany: Czw 26 Kwi 2018, 16:04
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Słyszalny gwizd turbiny w przedziale prędkości 70-90 km
Zgadzam się. To że hałas się nasili jest pewne, zastanawiam się tylko czy awaria łożyska bądź wałka nie pociągnie za sobą kolejnych usterek. Tak czy inaczej, wygląda że te konkretne skrzynie nie należą do trwałych jeżeli chodzi o mechanizm różnicowy. Zdecydowanie jest to wada fabryczna - użyte stopy metali nie wykazują się odpowiednimi parametrami (twardość, rozciągliwość) co przekłada się na ich awaryjność.
Re: ( Peugeot 508 ) Słyszalny gwizd turbiny w przedziale prędkości 70-90 km
Przerabiam ten problem auto obecnie mam w serwisie - sprawdzają skrzynię dam znać jakie koszty i co było powodem gwizdu
Serwis zaleca wymianę oleju dla tych, którzy nie chcą inwestować w naprawę skrzyni a hałas im jakoś nie doskwiera
Wymiana oleju ma na celu tylko i wyłącznie zabezpieczenie skrzyni przed dalszymi uszkodzeniami - możliwe opiłki metalu po uszkodzeniach, które powodują hałas.
Skrzynie zazwyczaj pracują poprawnie tylko hałasują w różnym stopniu i tak jak napisałem z wiekiem i przebiegiem hałas będzie się nasilał
Serwis od skrzyń radzi tego nie ruszać bo szkoda pieniędzy - a usterka nie powinna wpływać na same funkcjonowanie skrzyni - niektórzy nawet mówią , ze ten model tak ma - skrzynie Peugeota niestety mają w swojej historii choroby padające mechanizmy różnicowe tzn hałasujące.
Ja niestety nie jestem w stanie wytrzymać najmniejszego wycia - mam porównanie z drugi autem i to mnie strasznie irytuje do tego Peugeot jest mega wyciszony także każdy nietypowy dźwięk jest bardzo odróżniający się od tła.
Re: ( Peugeot 508 ) Słyszalny gwizd turbiny w przedziale prędkości 70-90 km
Odgrzewam kotleta - auto po wymianie łożyska na wałku ataku mechanizmu różnicowego, oraz wykonana regulacja skrzyni.
Efekt nie jest powalający - odgłos w przedziale 70-90 na IV biegu jest słyszalny, sama skrzynia działa poprawnie i nie wykazuje żadnych zużyć elementów
Nie zamierzam więcej inwestować w ten problem, a mechanik od skrzyń lojalnie ostrzegał, że cała operacja może nie przynieść efektu
Odgłos pozstał, jest nieco ciszej - koszt całej operacji z wymianą łożyska, regulacją + olej w skrzyni 600+ 500 demontaż i montaż
Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Peugeot 508 SW 2.0 HDi 163 KM Allure
Piwa: 5/3
Wysłany: Sro 11 Lip 2018, 10:38
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Słyszalny gwizd turbiny w przedziale prędkości 70-90 km
Dodam jeszcze moje obserwacje po naprawie.. Chyba ze względu na nieudana regulację słyszę gwizd podczas hamowania silnikiem (ten sam przedział prędkości). Dźwięku jest prawie niesłyszalny kiedy olej w skrzyni nie jest jeszcze rozgrzany (a więc kiedy jest jeszcze gęsty) - tutaj nasuwa się pytanie, czy w takim przypadku i również Twoim, dodatek ceramizera mógłby rozwiązać ten problem. Za miesiąc jestem umówiony na serwis w ramach gwarancji tej naprawy i dam znać jak sobie poradzą z tym.
Pytanie do właścicieli aut z silnikem 2.0 HDi 163KM, czy Wy również słyszycie gwizd skrzyni podczas hamowania silnikiem (przedział prędkości 70-110).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.