Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): K-ce Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 1999 Peugeot 407SW 2.0 Benzyna+LPG
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 20 Lut 2018, 22:44
Temat postu:
GEP+ESP - U1205 + brak możliwości kalibracji czujnika skrętu
Witajcie
Borykam się od czasu zakupu z problemem ESP. Ogólnie auto (Peugeot 407 2.0 benzyna) było po dzwonie i wiele rzeczy było po drodze do zrobienia - na dzień dzisiejszy pozostaje ESP. Wymieniony był przełącznik zespolony na używkę jednak nie potrafię go skalibrować pod DiagBoxem. Dochodzi do momentu kalibracji po czym po kilku sekundach wyrzuca na wcześniejszy ekran diagboxa bez żadnego komunikatu o nieudanej bądź udanej kalibracji. W okienku był symbol DD, czytając wiele postów przestawiłem go na D (wcześniej z tego co pamiętam pokazywało brak możliwości kalibracji ale było to prawie rok temu, więc może mi się tylko wydawać). Przy okazji kalkulator ESP8.1 pokazuje dziwne parametry - całkiem z innego pojazdu, przy próbie przestawienia np silnika na EW10A wyskakuje błąd "złe telekodowanie". Przy próbie wejścia w odczyt błędów "defekt komunikacji". Co mogę sprawdzić i jak i co może być do wymiany/kalibracji/naprawy?
Czy powinienem jeszcze spróbować przestawić w okienku zwijacza na 0 i próbować? Czy wina raczej po stronie kalkulatora ESP? Może spróbować założyć stary (podzwonowy) przełącznik zespolony?
Na chwilę obecną pozostają już tylko dwa błędy, a mianowicie (W GEP):
P0562 - błąd napięcia poniżej normalnego (nie mam problemu z odpalaniem puga)
U1205 - Błąd informacji o prędkości obrotowej kierownicy
O co chodzi z tym "przegrzanie zespołu pompy elektrycznej?
Jak tu mogę dodać zdjęcia z diagboxa?
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Sro 21 Lut 2018, 10:04
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) GEP+ESP - U1205 + brak możliwości kalibracji czujnika skrętu
Kod usterki P0562
Sformułowanie posprzedażne kodu błędu Akumulator : Napięcie zbyt niskie
Opis diagnostyki Napięcie systemu jest niższe od 6 V w czasie 2 sekund
Warunki aktywacji diagnostyki Silnik pracujący
Warunki ustąpienia usterki Jazda z rozgrzanym silnikiem przez 5 min. z włączeniem odbiorników energii elektrycznej
Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna Dezaktywacja strategii nadzorowania prądu zaworu regulacji wydatku paliwa
Dezaktywacja testu posprzedażnego wykrywania przecieków w układzie wysokiego ciśnienia oleju napędowego
Dezaktywacja strategii przeregulowania wtryskiwaczy
Zapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy Kontrolka MIL
Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta Szarpanie, gaśnięcie silnika
Nieprawidłowe działanie biegu jałowego
Brak mocy
Problem rozruchu
Przyspieszone wolne obroty
Strefy podejrzane Alternator
Akumulator
Co do przełącznika to odczytaj PP lub diagboxem jaki pokazuje kąt skrętu przy kołach na wprost. Oczywiście powinien być w okolicach 0st.
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): K-ce Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 1999 Peugeot 407SW 2.0 Benzyna+LPG
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 21 Lut 2018, 13:54
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) GEP+ESP - U1205 + brak możliwości kalibracji czujnika skrętu
Dzięki - po weekendzie jak wyjdę ze szpitala to przestawie i spróbuję ponownej kalibracji. A te dziwne parametry co mi odczytuje tzn inny silnik. Automatyczna skrzynia biegów itp - co o tym sądzić, że nie mogę ich zmienić ?
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): K-ce Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 1999 Peugeot 407SW 2.0 Benzyna+LPG
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 21 Lut 2018, 14:18
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) GEP+ESP - U1205 + brak możliwości kalibracji czujnika skrętu
Hmm właśnie takiego parametru nie widziałem nigdzie. Muszę jeszcze raz dokładniej przelecieć wszystkie zakładki diagboxa albo poszukać jakiejś instrukcji ale to po weekendzie będę się podpinać na nowo
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): K-ce Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 1999 Peugeot 407SW 2.0 Benzyna+LPG
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 17:32
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) GEP+ESP - U1205 + brak możliwości kalibracji czujnika skrętu
W końcu mogę w miarę ruszać ręką po operacji, więc wyciągnąłem przełącznik zespolony. Ustawiłem zwijak na "0". Niestety nadal nie mogę przeprowadzić do końca procesu kalibracji czujnika kąta skrętu kierownicy. Przy próbie wykonania testu elementów pod Diagboxem wyskakuje komunikat o defekcie połączenia urządzenia diagnostycznego - tak samo przy próbie odczytu błędów z ESP 8.1.
Polecacie jakiegoś dobrego mechanika od francuzów w okolicach Katowic? Powoli tracę cierpliwość i nadzieję na to, że samemu jeszcze cokolwiek więcej mogę zrobić.
EDIT
Wymiana na stary (powypadkowy) przełącznik zespolony okazałem się trafem w dziesiątkę - ESP odżyło i działa, chociaż nadal nie mogę wejść w kalkulator ABS/ESP, jednakże problem okazał się trefny przełącznik.
Dziękuję za uwagę - teraz walczę z brakiem połączenia z BSM i niemożliwością włączenia tam dołożonego tempomatu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.