Witam! Zostałem posiadaczem tego cacka, czy szczęśliwym to się dopiero okaże! Dzisiaj rano pojawił się komunikat check engine z wykrzyknikiem, bez żadnego komentarza (przynajmniej tak twierdzi moja żonka). Dodam, że rano poszedłem do auta dolałem trochę oleju, ponieważ poziom był w okolicach połowy wskaźnika a wczoraj auto było tankowane na Orlenie. I tak tytułem wstępu. Auto normalnie dzisiaj z rana odpaliło bez żadnego kłopotu, nie słychać łańcucha, generalnie autko bardzo cicho chodzi, nie szarpie i nie ma żadnych objawów. Jednakże podczas jazdy zapalił się CHECK ENGINE z charakterystyczną pomarańczową ikonką, nie wiem czy po zgaszeniu autka dalej się świeci ten problem czy nie.
Drodzy forumowicze czy ktoś miał jakieś podobne problemy?? Albo macie jakieś sugestie i podpowiedzi co powinienem sprawdzić? Jestem użytkownikiem auta od dwóch dni więc na temat samego auta nie wiele więcej mogę powiedzieć, oprócz tego co napisałem czyli że autko cichutko i dobrze pracuje.
Panowie jeszcze jedna kwestia! Czy ktoś próbował podłączyć interfejs ELM 327 OBD2 w swoim peugeocie?? Kosztuje to grosze tylko pytanie czy w ogóle działa. Troche pogrzebałem w necie i tak pół na pół z innymi autami ale akurat nie znalazłem nic dotyczącego 308.
W teorii ELM327 powinien działać z samochodami powyżej 2000 roku a diesel 2004 (tak jest napisane na tym co ja kupiłem)
w rzeczywistości jest tak, że w moim 508, ELM który ja kupiłem jak na razie działa jedynie z programem Torque, inne nie działają.
Fakt, że kupiłem najtańszy elm za 31zł może z droższymi jest lepiej.
W teorii ELM327 powinien działać z samochodami powyżej 2000 roku a diesel 2004 (tak jest napisane na tym co ja kupiłem)
w rzeczywistości jest tak, że w moim 508, ELM który ja kupiłem jak na razie działa jedynie z programem Torque, inne nie działają.
Fakt, że kupiłem najtańszy elm za 31zł może z droższymi jest lepiej.
A błędy można w ten sposób usuwać?? Problem z tym ELM jest tez taki, że sprzedający podaje że peugota 308 nie obsługuje. Napisałem do sprzedawcy czy rzeczywiście tak jest.
mam ten interfejs u siebie, tez było napisane, ze nie obsługuje, ale zaryzykowałem, sprzedawca dosłał instalki programów do obsługi i jeden z nich bez problemu sczytuje błędy silnika i pozwala je kasować.
A co do twojego problemu- wróżenie z fusów, nie ma najmniejszego sensu czegokolwiek ci podpowiadać, bo check może oznaczać wszystko, od wypiętej kostki, po najgorszą usterkę silnika:)
Więc na spokojnie, podjechać do kogoś na kompa, albo kupić jakiś interfejs, podaj kolego kody błędów lub wpisz w wujka google, to na pewno wyskoczą ci wszelkie możliwe kombinacje porblemu:)
Okazuje się, że oprócz Check Engine wyświetla się jednak komunikat Depollution System Faulty czy jakoś tak. Auto odstawiam w przyszły wtorek do mechanika, sprawdzimy co tam się z nim stało. W międzyczasie tą kostkę disgnostyczną też sobie zamówię, zobaczę czy będzie działała.
Panowie zakupiłem ELM327, podpiąłem i zadziałało. Aplikacją Torque sprawdziłem błąd. Okazało się, że to P0420 - catalyst system efficiency below threshold (bank 1) co w wolnym tłumaczeniu oznacza "Wydajność układu katalitycznego poniżej progu (bank 1)". Z tego co wyczytałem to wina katalizatora, który po prostu się skończył, jednak można z tym jeździć, nie wpływa to w żaden sposób na auto. Błąd skasowałem i zobaczymy kiedy znowu pojawi się kontrolka check'a.
Panowie mała aktualizacja, może się komuś przyda. Auto jeździło krótko i znowu zapaliła się kontrolka, mechanik stwierdził, że może katalizator zapchany i mam trochę pojeździć. Jednak długo nie trwało i kontrolka nie dawała o sobie zapomnieć, dodatkowo doszedł tryb awaryjny, telefonicznie powiedział mi, że pewnie czujnik zmiennej fazy rozrządu. Wkurzyłem się na mojego mechanika bo tydzień wcześniej auto było u niego, zaprowadziłem do innego znajomego i o dziwo stwierdził to samo. Jutro będę wymieniał ten czujnik, nowy to koszt chyba coś koło 400 zł ale nie chcę się bawić w używki. zobaczymy czy już będzie ok. Będę aktualizował na bieżąco
Najnowsza aktualizacja Mechanik popatrzył i stwierdził, że czujnik jest luźny i instalacja cała lata i od tego może wywalać błąd. Poprawił mocowanie tego i całego czujnika. Dzisiaj żona pojechała do pracy, przejechała 20 km i jest OK, zobaczymy co dalej.
Panie i Panowie kolejna aktualizacja z mojej strony. W dalszym ciągu walczę z tym ustrojstwem i trochę sie zraziłem teraz do peugeota. Depollution System faullty cały czas daje mi w kość. Ogólnie auto średnio co 3 dni wraca do mechanika. Po wywaleniu katalizatora, wymianie czujnika zmiennych faz rozrządu problem nie ustępował. Najgorsze, że za każdym razem auto przechodziło w tryb awaryjny i jego dalsza jazda jest praktycznie ograniczona do 2500 obrotów więc ledwie się mogę doczłapać do mechanika albo do domu. Po ostatniej wizycie i wymianie czujnika zmiennych faz rozrządu, na komputerze pokazywały się problemy z tylną sondą lambda. Zmieniłem jednak mechanika i dałem do jakiegoś magika od peugeotów, poleconego przez znajomego. W ciągu kilku dni będę znał wyrok. Niech moc będzie z nami!
Nadal walczę z tą padaczką, która ciągle stoi u mechanika. Wymieniłem już czulnijk zmiennych faz rozrządu na nowy oryginalny, tylna sondę lambdę, mechanik sprawdził silnik zmiennych faz rozrządu. I tak nadal hoooooj auto po przejechaniu ok 20-30 km czyli jak się dobrze rozgrzeje znowu wraca do fixowania. Wystarczy że zgaszeniu auto i przy próbie odpalenia auto wchodzi w tryb awaryjny i z powrotem antypolution wyskakuje. Już ręce opadają. Dzisiaj znowu zczytałem błędy. P101d i p1015 i przyszły kod p0054. Wydałem na naprawy wszelkiej maści jakieś 1200 zł i nadal jestem w czarnej dooopie, tak jak byłem na początku. Już nigdy więcej peugota......
Kolego pomogła wizyta w serwisie Peugeota na tyle, że nie włączał się tryb awaryjny i można było normalnie autem jeździć. Jednakże check i tak dalej sie pojawiał i podejrzewam że to było konsekwencją usunięcia katalizatora. Miałem auta dosyć więc go sprzedałem. Powiedziałem kupującemu, że nie ma kata i prawdopodobnie z tego wynika zapalony check. Poza tym auto paliło 10 l/100 dlatego zdecydowałem się go sprzedać. Od sprzedaży minęło kilka miesięcy i nie mam żadnych informacji co dalej z autem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.