Czy ktoś spotkał się z taką usługą do silników VTI 120KM?
Widzę że na pewno stosuje się to w 1.6 THP ale nic o VTI.
Mam problemy z obrotami na zimnym i na biegu jałowym.
Teoretycznie pokrywa się to z objawami nagaru na kolektorze ssącym i zaworach.
Re: ( Peugeot 308 ) Czyszczenie zaworów ssących do VTI
1.6 thp i vti to silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny dlatego problem nagaru wystepuje w obu przypadkach
vti- wolnossacy
thp- doładowany
Także dolot zabity na 100%
Re: ( Peugeot 308 ) Czyszczenie zaworów ssących do VTI
Hmm
Napisałem maila do firmy wykonującej takie usługi i odpisali:
"te silniki nie mają wtrysku bezpośredniego i nie zbiera się nagar na zaworach. Trzeba szukać innej przyczyny."
Re: ( Peugeot 308 ) Czyszczenie zaworów ssących do VTI
zawory moze tak nie zawalaja sie nagarem ale przepustnica i kolektor tak jak w kazdym aucie po paru latach i z czasem warto przeczyscic , to czesty powód falowania obrotów w 1.6 głównie przepustnica
Dołączył: 27 Paź 2017 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupca Posiadane auto: PEUGEOT 308 , 1,6VTI Grand Premium Prix
Piwa: 5/1
Wysłany: Sob 31 Mar 2018, 17:33
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Czyszczenie zaworów ssących do VTI
Moi drodzy, jesteście w jednym wielkim błędzie, i nie "pieprzcie" za przeproszeniem głupot....
SILNIK THP to doładowany silnik z wtryskiem bezpośrednim
SILNIK VTI to silnik z wtryskiem pośrednim wielopunktowym, to po pierwsze primo
po drugie primo, jeśli ktoś każe komuś czyścić w tym samochodzie, to radzę, dajcie mu samochód z tym silnikiem, niech najpierw ją znajdzie, a gwarantuje że jej nie znajdzie i niech się zastanowi nad tym co mówi i chociaż trochę poczyta o zasadzie działania tego silnika.
Ten silnik to VALVETRONIC, i nie posiada żadnej przepustnicy, a za pracę na wolnych obrotach odpowiada VANOS-tu odnieść się proszę do budowy silników BMW
po krótce: Valvetronic – system sterowania zmiennym skokiem zaworu ssącego w rozrządzie silników benzynowych stosowany w samochodach BMW.
W systemie 'Valvetronic' wielkość zasysanego ładunku nie jest regulowana przepustnicą, lecz poprzez zmienny skok zaworu ssącego. Zakres regulacji skoku zaworu wynosi od 0,25 mm do 9,8 mm.
Także jeśli masz problem z falowaniem obrotów, to w pierwszej kolejności, sprawdź valvetronica, czy silniczek jest sprawny, czy elektrozawory ZFR nie siadły itp. Polecam udać się do magika od BMW, on szybko rozwiąże ci problem.
Pozdrawiam[/u]
Re: ( Peugeot 308 ) Czyszczenie zaworów ssących do VTI
Problem z fachowcami jak zawsze
Jeśli zna ktoś kogoś w okolicy Trójmiasta. Chętnie sprawdzę.
Byłem w warsztacie o specjalizacji PSA ale jak powiedzieli że termostat jest do wymiany na już (wymieniony 9 miesięcy temu) to już więcej do nich nie jadę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.