Witam forumowiczów. Wiem, że były podobne tematy, ale są dosyć stare (kilkuletnie) i nikt tam nie odpowiada Dlatego pozwoliłem sobie stworzyć nowy - wybaczcie za bałagan. Posiadam silnik 1.6 hdi 90 koni. Mam problemy z nierówną pracą silnika po odpaleniu i dymieniem (niebiesko-biały). Problem nierównej pracy ustępuje kiedy silnik się trochę nagrzeje (średnio około 3-4 minut), natomiast dymić przestaje już po ruszeniu. Świece i wtryski były dopiero co zrobione i to raczej nie ich sprawka. Przeczytałem gdzieś , że problemem moga być czujniki/styki od czujników temperatury (paliwa i cieczy chłodzącej). Chciałbym odpiąć czujniki dla potwierdzenia swoich przypuszczeń. Ale nie jestem pewien, gdzie one są. Czy byłby mi w stanie ktoś podpowiedzieć? Jestem laikiem, ale chciałem chociaż taką trywialną rzecz sam sprawdzić Domyślam się, że czujnik temperatury paliwa to jest ten na lewo od akumulatora - trochę niżej (jeśli stoję przodem do silnika)? Wtyczka mocno trzyma, czy mogę ją na siłę wyciągać np. kombinerkami bez strachu , że coś uszkodzę? No i gdzie znajdę czujnik temperatury cieczy chłodzącej ? To jest ten po lewej stronie silnika (lewa u góry)? Przeszukałem internet i nie mogę znalezc odpowiedzi. Z góry dziękuję, pozdrawiam
Cześć kolego.Czujnik temperatury cieczy masz po prawej stronie akumulatora.Musisz wypiąć wąż z przepływomierzem i pod spodem filtra paliwa będziesz miał czujnik.Co do falujących obrotów może masz przepłymomierz uszkodzony wypnij go i zobacz czy obroty się uspokoiły.Co do kopcenia możę być egr przypchany.Jedz na trase daj mu po garach minimum 3 tyś obrotów i tak z 50 kilometrów może sadze się wypalą.Pozdrawiam Waldek
Dziękuję za odpowiedź! Odpiąłem czujnik od temperatury, obroty i dymienie nie ustąpiło. Wrzucam zdjęcie, czy kostka przepływomierza to ta zaznaczona przeze mnie na zielono? Wystaczy ją odpiąć?
https://ibb.co/dq5QgT
W dodatku zauważyłem, że pod świecami/wtryskami jest mokro, jak sprawdzałem jest to chyba olej (cały czarny i pachnie jak olej). Domyślam się, że jest jakiś przeciek, czy może mieć on coś wspólnego z moimi objawami? Pozdrawiam, Michał
Mam ten sam problem co i Ty. Bardzo dużo już zrobiłem, ale bez większej poprawy. U mnie wokół dwóch wtrysków również mam mokro i faktycznie się zastanawiam czy to świadczy o nieszczelności i dlatego biorą się z tego problemy. Zrobiłeś już coś w tym kierunku?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.