407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
WITAM
mam problem z moją 407 ką który dręczy sporą rzesze użytkowników a konkretnych odpowiedzi brak.
Problem polega na tym iż auto podczas odpalania po nocy lub postoju 12h nie może odpalić rozrusznik łądnie kręci czasem nawet zapali i od razu gaśnie. Za drugim razem nie ma już tego problemu aczkolwiek zdarzały się przypadki że dopiero za trzecim razem odpalił.
Do tej pory wymieniłęm obudowe filtra paliwa wraz z nowym filtrem
akumulator
zregenerowano rozrusznik
świece żarowe
Silnik to 2.0 HDI 136 KM RHR Na układzie Siemens. Sterownik Silnika SID 803 BSM L01-00
co ciekawe problem występuje gdy temp zewnętrzna oscyluje od -3 st do +20 max i zazwyczaj wtedy gdy jest wilgotno. Czesto o poranku w mgliste dni lub gdy pada deszcz. Nie ma różnicy czy auto stoi przodem z gółki czy tyłem. Układ jest szczelny i paliwo się nie cofa to jest pewne.
Podejrzewam problem z zasilaniem ECU ( główny sterownik silnika ) ponieważ napięcie "tzw" Napięcie + APC pokazuje nie raz 0.00Wolt(y) a akumulatora jest normalnie 12.5 czy 13.5 chodzi o moment rozruchu.
Przerabiał ktoś taki problem ? czy Winny jest moduł BSM czy przewód kostka wiązka ? Nie jestem elektronikiem. Ale mam dostęp do diagboxa. W linku z dysku google są wrzucone błedy jakie pokazał diagbox
Re: ( Peugeot 407 ) 407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
Witam Cie kolego, mam podobny problem.
U mnie problem pojawia się gdy temperatura jest od pomiędzy +6st C a -5 i więcej. Kręci i wcale nie chce złapać albo złapie i szybko gaśnie. Walczyłem cała zimę. Świece mam 3 dobre (ta za egrem padłą ale nie mam czasu wymienić). Dodatkowo wymieniłem akume (akurat dokonał żywota stary). Dodatkowo wymieniłem BSM niestety nie pomogło. Zastępczo znalazłem patent na odpalanie go rano (te mrozy powyżej -10st), a mianowicie suszarkę wkładałem pod mache (okolice BSM i ECU) no i po paru minutach grzania nawet świec nie musiałem grzać i palił od strzała! no jednak to takie zastępcze coś.. Sadze ze mogą być to zimne luty na ecu/bsi lub masa któraś zaśniedziała. Te w komorze silnika przeleciałem kontaktem, papierem ściernym i wsio ok. Zima się skończyła i problem się skończył (tymczasowo). Nie chciałbym się rozstawać z tym autem tak szybko więc liczę że ktoś z forumowiczów pomoże rozwiązać problem !
Re: ( Peugeot 407 ) 407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
taka ciekawostka. kupiłem woltomierz 12V/24V pod gniazdo zapalniczki. I tu niespodzianka o ile na Akumulatorze jest 12.3-12.4V i spada do 12V w momencie włączenia zapłonu to na woltomierzu podłączonym do zapalniczki jest 11V a tak być nie powinno wniosek gubi napięcie w kabinie. Czyli może być ono również słabe i na BSI i na stacyjce. Szukam miejsc gdzie są masy ( minus) w środku kabiny ktoś pomoże ?
Re: ( Peugeot 407 ) 407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
Jutro lub w weekend również sprawdzę jakie napięcie jest w kabinie i dam znać co do mas z tego co się orientowałem są zarówno od strony kierowcy tam pod bezpiecznikami jak i gdzies po stronie pasażera. Tych nie rusząłem zimą.
Re: ( Peugeot 407 ) 407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
tak te masy są w kabinie 3 o ile dobrze pamietam od strony kierowcy 2 po stronie pasażera trzeba ściągnąć ten plastik co maskuje dywanik wzdłuż drzwi i dostęp jest bezproblemowy. Masy były jak nowe nie ma się do czego przyczepić. szukam dalej . Brudne za to były kostki od wtrysków. Wyczyściłem je ale nic to nie dało. Ja się po mału poddaje. Podejrzewam że jakiś kabel jest uszkodzony na wyjściu kabina silnik. Nie bez powodu auto ma te gorsze dni wtedy gdy pada deszcz lub jest wilgotno czy nieco chłodniej.
Re: ( Peugeot 407 ) 407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
Ok dzieki, ja w wolnym czasie w sierpniu wyczyscilem wszystkie w komorze silnika (na spokojnie i porządnie) fakt były lekko przysniedziałe. No ale dodam że od Marca nie mam zadnych problemów z odpaleniem auta ale przygotowuję się powoli na sezon jesień-zima. Albo to jest kabel jakiś tak jak kolego mówisz albo w najgorszym sterownik ecu..
Re: ( Peugeot 407 ) 407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
niet, tak jak spodziewałem się, temperatura spadła, zaczeły się poblemy. Ale mam rozwiązanie pośrednie.. wkładam kluczyk do stacyjki, ide wypić herbatę i za 15 min nie ma focha na odpalenie.. mam pewne podejrzenia jeszcze do EGR-u że może on być elektrycznie uszkodzony i sieje w ECU ale to narazie pewna luźna sugestia w święta sprawie sie przyjrzę, jesli nie będzie to to, to tylko ECU mi zostanie mi zbadać
Re: ( Peugeot 407 ) 407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
Wcześniejsze przypuszczenia okazują się trafne. Napięcie spada na kalkulatorze wtrysku silnika |( Ecu ) pytanie gdzie. BSM podmieniony na inny. - bez zmian.
W chwili obecnej myślę że problem leży w przewodach miedzy BSM a Ecu lub w samym Ecu. Szukam kabli z kostką na podmianę. Nie chce nic lutować mostkować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.