Witam wszystkich
Przeszukałem forum jednak nikt nie opisał dokładnego procesu dolewki dodatku fap. Niestety ale cena uzupełnienia w aso w krakowie przyprawiła mnie o zawrót głowy -950zł postanowiłem że sam uzupełnie. Mam lexie jednak nie wiem po pierwsze:
ile dolać dodatku i jaki dokładnie ma być -poczytałem prosze ewewntualnie poprawić - będzie dla potomnych dodatek Eolys 176 jednak nie znam dokładnie pojemności zbiornika -zbiornik nie jest przezroczysty. Czy za pomoca diagboxa jestem w stanie sprawdzić jaki poziom dodatku jest aktualnie w zbiorniku? Zaznaczam że nie wywala błędu o niskim stanie ale wg. serwisu na 125ts km przewidują dolewkę a tyle mi stuknęło
- zbiornik dodatku znajduje się przez tylnym lewym kołem. Wlać można albo gotowym zestawem badź ze strzykawki. i teraz pytanie ... czy należy uzupełniać płyn na full czy można dolać mniej. Jak to dobrze wprowadzić do kompa? Może napisze ktoś krok po kroku - będe wdzięczny bo nie chce czegoś uszkodzic:/
z góry dzięki _________________ bOGDAn
Lexią nie sprawdzisz poziomu dodatku bo w zbiorniku nie ma czujnika. Kalkulator dodatku lub sterownik silnika oblicza poziom na podstawie wartości w fabrycznej i ilości wstrzyknietego w czasie eksploatacji dodatku. Nie ma możliwości wpisania dowolnej ilości dodatku. Fabrycznie zaprogramowana jest pewna ilość początkowa i ile byś nie wlał to zawsze po wpisaniu dodatku będzie widniała fabryczna pojemnosc, mimo że zbiornik jest większy. Sprawdź lexią jaką masz pojemność zbiornika i tyle sobie dolej. Ale jeśli sterownik nie woła że poziom minimalny jest osiągnięty to po co wchodzić w niepotrzebne koszty. Sprawdź też ile go zostało według wyliczeń. A jeśli chcesz koniecznie dolać to ściągasz nadkole i masz dostęp do zbiornika. Odlaczasz złączkę i wlewasz wężykiem dodatek. Ja robię to gumowym wężykiem który z jednej strony nakładam na króciec w zbiorniku a z drugiej strony na lejek.
Lexią nie sprawdzisz poziomu dodatku bo w zbiorniku nie ma czujnika. Kalkulator dodatku lub sterownik silnika oblicza poziom na podstawie wartości w fabrycznej i ilości wstrzyknietego w czasie eksploatacji dodatku. Nie ma możliwości wpisania dowolnej ilości dodatku. Fabrycznie zaprogramowana jest pewna ilość początkowa i ile byś nie wlał to zawsze po wpisaniu dodatku będzie widniała fabryczna pojemnosc, mimo że zbiornik jest większy. Sprawdź lexią jaką masz pojemność zbiornika i tyle sobie dolej. Ale jeśli sterownik nie woła że poziom minimalny jest osiągnięty to po co wchodzić w niepotrzebne koszty. Sprawdź też ile go zostało według wyliczeń. A jeśli chcesz koniecznie dolać to ściągasz nadkole i masz dostęp do zbiornika. Odlaczasz złączkę i wlewasz wężykiem dodatek. Ja robię to gumowym wężykiem który z jednej strony nakładam na króciec w zbiorniku a z drugiej strony na lejek.
powiedz mi jeak sprawdzić po kolei w lexia ile jest dodatku - sorki ale przesiadłem sie z vw (vcds) na 308 i dopiero poznaje oprogramowanie a nie chce czegoś źle zrobić szukałem instrukcji ze zdjęciami jak należy prawidłowo zrobić dolewke ale nie ma nigdzie:/
CHce dolać z tego względu że serwis zaleca po 125tys km uzupełnienie. mam 124500k a wybieram sie w dłuższą podróż - ok 8tys km i nie chcie mieć przygód po drodze.
Proszę powiedz czy dodatek Eolys 176 jest właściwy?
gdzie znajduje się złączka do wlewania? po ściągnieciu osłony zbiorniczka jest złączka biała ale chyba to nie to?
prosze o pomoc _________________ bOGDAn
Wchodzisz w kalkulator silnika, podstawowe pomiary parametrów, linia wydechu. Tam masz wszystko. 8tys km to nie tak dużo. Przy tankowaniu 70l paliwa pompa daje do zbiornika około 6-7g dodatku. Daj mi na priv Vin to powiem ci jaki dodatek musisz włączyć ale najprawdopodobniej eolys 176 lub infineum.
Wchodzisz w kalkulator silnika, podstawowe pomiary parametrów, linia wydechu. Tam masz wszystko. 8tys km to nie tak dużo. Przy tankowaniu 70l paliwa pompa daje do zbiornika około 6-7g dodatku. Daj mi na priv Vin to powiem ci jaki dodatek musisz włączyć ale najprawdopodobniej eolys 176 lub infineum.
VIN VF3LB9HCGDS242861
Problem mam z diagbox (przesiadłem sie z vw vcds i nie moge go opanować:/) W diagbox jak wchodze w menu konfiguracji to wywala mi błęda brak dostępu do serwera uwierzytelnienia. Nie wiem jak to ugryźć. Wyglada jakby diagbox chciał aktywacji. nie wiem jak to zrobić czy program jest walnięty czy co. Wiesz co to może być?
Udało mi sie tylko zczytać takie parametry:
iobjętość początkowa dodatku - 1l
ilość bieżąca dodatku zawarta w zbiorniku 36%
ilość bieżąca dodatku pozostała w zbiorniku - 360ml
-pojemność skokowa pompy dodatku - 137
temperatura dodatku podczas rozruchu pojazdu - 21 _________________ bOGDAn
Wyłącz internet jak włączasz DB. Interfejs podłączasz na końcu jak już DB będzie uruchomiony. Jak spyta o wyszukiwanie aktualizacji to dajesz "nie".
Masz jeszcze 360ml dodatku więc dość sporo. Ilość początkowa 1l, więc ile byś nie wlał to po zresetowaniu kalkulator i tak będzie widział jeden litr.
Ale najważniejsze- na Twoje auto jest wystawiona akcja serwisowa więc podjedź do ASO i spytaj o to.
Co do dodatku to musisz zobaczyć jakiego koloru jest złączka na zbiorniku. Najprawdopodobniej jest zielona więc płyn to eolys 176 lub infineum F7995. Jeśli będzie niebieska w co wątpię, to eolys powerflex. A jeśli nie będzie ani zielona ani niebieska to DPX42, ale tego się już nie stosuje.
Wyłącz internet jak włączasz DB. Interfejs podłączasz na końcu jak już DB będzie uruchomiony. Jak spyta o wyszukiwanie aktualizacji to dajesz "nie".
Masz jeszcze 360ml dodatku więc dość sporo. Ilość początkowa 1l, więc ile byś nie wlał to po zresetowaniu kalkulator i tak będzie widział jeden litr.
Ale najważniejsze- na Twoje auto jest wystawiona akcja serwisowa więc podjedź do ASO i spytaj o to.
Co do dodatku to musisz zobaczyć jakiego koloru jest złączka na zbiorniku. Najprawdopodobniej jest zielona więc płyn to eolys 176 lub infineum F7995. Jeśli będzie niebieska w co wątpię, to eolys powerflex. A jeśli nie będzie ani zielona ani niebieska to DPX42, ale tego się już nie stosuje.
Dzięki wielkie za pomoc - THX
Diagbox juz w miare rozkmniniony ver.7.57 - reinstalacja pomogła i chyba jest wszystko ok.
Znalazłem 2 parametry ilości dodatku
1)Informacje o wydechu - pojemność zbiornika dodatku do paliwa - 900ml - objętość dodatku pozostała w zbiorniku 269ml
2)wchodze w sterownik silnika PADDGO_INERGY pomiary parametrów - objętość początkowa dodatku -1l, objętość dodatku pozostała w zbiorniku dodatku - 360ml
Dlaczego te parametry się różnią? a dotyczą tego samego dodatku ?
Odnośnie FAP
Informacje o lini wydechu-masa całkowita sadzy w filtrze cząstek stałych -00.052 g/l - więc chyba ok - prosze popraw mnie
natomiast całkowita masa dodatku odłożona w FAP - 631 g. -to dużo czy mało?? należy go czyścić już FAPa czy nie?
Prosze jeszcze o info jak sprawdzić kolor tej złączki? patrzyłem na zbiornik od spodu ale tak jak pisałem tam jest biała złączka to raczej nie to. Czy te złączki znajdują sie na górze zbiorniczka? należy go zdemontować aby go opuścić w dół?
z górzy dzieki _________________ bOGDAn
Nie wiem dlaczego masz różne parametry. Być może masz kalkulator dodatku. A prócz tego sterownik silnika też oblicza ilość zużytego dodatku. Ilość sadzy jest nieistotna bo zmienia się po każdym wypaleniu. Ilość odłożonego dodatku to ta która została już wstrzyknięta. Jak dziecko za dużo to dostaniesz komunikat o ryzyku zapchania filtra.
Kolor złączu to nie kolor całej złączki tylko tych kwadracików na niej które się wciska żeby złączkę ściągnąć. Nie wiem jak masz zbudowany zbiornik więc nie powiem czy musisz go odkręcać.
Nie wiem dlaczego masz różne parametry. Być może masz kalkulator dodatku. A prócz tego sterownik silnika też oblicza ilość zużytego dodatku. Ilość sadzy jest nieistotna bo zmienia się po każdym wypaleniu. Ilość odłożonego dodatku to ta która została już wstrzyknięta. Jak dziecko za dużo to dostaniesz komunikat o ryzyku zapchania filtra.
Kolor złączu to nie kolor całej złączki tylko tych kwadracików na niej które się wciska żeby złączkę ściągnąć. Nie wiem jak masz zbudowany zbiornik więc nie powiem czy musisz go odkręcać.
Z tego by wynikało że masz dpx42. W takim razie zeby się upewnić musisz spytac w ASO.
odkręciłem rynienke jeszcze raz i z drugiej strony zbiorniczka jest niebieska wtyczka - od strony koła. http://ifotos.pl/z/qerxppx W takim razie dodatek to eolys powerflex ? Czyli dodatek uzupełniam w miejscu tej niebieskiej kostki? _________________ bOGDAn
Ta pusta buteleczka co jest dołączona do dodatku ma być postawiona pod tą wtyczkę z białą kostką i po jej wypieciu tamtędy spłynie ewentualny nadmiar dodatku? _________________ bOGDAn
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.