Dołączył: 31 Sie 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Peugeot 407 2.2 16v Benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Sie 2018, 17:07
Temat postu:
Przerywanie przy 3900rpm, dodatkowo kilka pytań odnośnie EGR
Witam serdecznie
Chciałbym prosić o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Na auto patrzył już jeden mechanik i wielokrotnie gazownik, niestety bezskutecznie. Zamówiłem już kabel, jak przyjdzie to zainstaluje jakiegoś Peugeot Planet'a albo DiagBox'a i może uda się coś wymyślić w domu
Peugeot jest ze mną od 2 lat i 30 000km, a problem od jakiś 10 000km.
Na dzień dobry po zakupie padła mi UPG, ale później przez te pierwsze 20 000km nic się poważnego z silnikiem nie działo. No może poza tym, że go trochę dławiło na lpg, ale nic poważnego(raczej).
Pacjent to:
-Peugeot 407 z 2007r.
-silnik 2.2 16v benzyna 3FY olej 10W40.
-Przebieg 270 000km
-lpg: Stag QBOX Bacis, listwa AC w01 i nie pamiętam jaki reduktor.
-Pali na strzał, bez problemu. Jeśli bierze olej, to nie jakoś dużo, przy wymianie leje max i przy kolejnej jest ok 1/2 bagnetu.
Aktualny problem:
1)[Benzyna i LPG]Szarpanie na 5-6 biegu przy 3900rpm. (Jedziemy równo, nie zwalniamy nie przyspieszamy. Efekt jest taki, jak bym puszczał i naciskał mocno gaz, ale jedziemy dalej 150km/h na 6 biegu. Efekt jest dokładnie taki sam, jak ustawie tempomat na 148-152km/h)
2)[Benzyna i LPG]Nie konsystentne oddawanie mocy (nie wiem jak to nazwać, ale załóżmy, że jedziemy dość wolno, wrzucamy 6 i wciskamy gaz w podłogę. Wtedy przy obrotach: 1500-2300 ciągnie dobrze, 2300-2500 wyraźnie słabiej, 2500-3200 dobrze, 3300 słabiej, 3400-3900 dobrze, 3900 słabo, 4k+ dobrze. Wartości nie są dokładnie, tak tylko mniej więcej strzeliłem, po prostu jest raz lepiej raz gorzej)
3)[Tylko LPG] Przy 3900rpm jak go szarpnie kilka razy to wylatuje P0172(zbyt bogata mieszanka). Podejrzewam, że po usunięciu problemu na benzynie i wyregulowaniu lpg powinno być ok.
Niestety na benzynie nie ma żadnych błędów, które można by zeskanować przy użyciu testera ogólnego zastosowania
Poniżej opiszę, czego próbowałem do tej pory:
- Zmieniłem świece na Eyquem'y(te z jedną dużą elektrodą i trzema małymi) - auto zaczęło dużo fajniej równo pracować, ale nie pomogło. (Przy okazji stare świece na 1 i 3, albo 2 i 4 nie pamiętam, były lekko odbarwione. Świece które były wcześniej to NGK jedno-elektrodowe, wymienione po 15 000km)
- przeczyściłem cewkę, bez zmian(Bardzo ładna jest, nie oryginalna, wcześniejszy właściciel musiał ją wymieniać)
- przeczyściłem przepustnicę, masa jakiegoś czarnego oleistego nalotu za przepustnicą od strony silnika. (Po za tym, przepustnica głośno pracuje, tak jakby buczy/brzęczy no nie wiem jak to nazwać, może to normalnie, no nie wiem. Ale generalnie śmiga płynnie bez zacięć, druga osoba wciskała gaz w środku)
- zauważyłem urwany wąż od odmy, wstawiłem nowy. Oczywiście też nie pomogło
Chciałem przeczyścić EGR, ale go u mnie nie ma.
Ani nie ma pompy powietrza, wężów, pozostałości wtyczek, dosłownie nic.
Jest tylko nie zaślepiona dziura w bloku silnika. Bo ile ile się orientuje to powinno wyglądać, tak jak tutaj: https://prnt.sc/kp4jh3.
Bardzo mnie to niepokoi, nie powinno to być jakoś zaślepione? Albo jakkolwiek zabezpieczone?
No chyba, że egzemplarze z polskiego salonu nie miały montowanego EGR i jest wszystko ok, to spoko
Z góry dzięki za wszelkie porady i pomoc
#Edit
Dodam, że zrobiłem ostatnio 400km tylko na benzynie i też nic się nie zmieniło
Dołączył: 31 Sie 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Peugeot 407 2.2 16v Benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 22 Wrz 2018, 13:44
Temat postu:
Przybyła lexia
Przyszła Lexia i pokazała błąd sondy lambda za katalizatorem(w szczegółach była informacja o zwarciu do masy) + standardowo mieszanka .
Skasowałem i jeśli wywali jeszcze raz to wymienie i może pomoże
Po za tym, uszkodzony ogranicznim prędkości i czujnik wilgotności powietrza w kabinie. Ale powiedzmy, że chwilowo nie są dla mnie problemem
Mam takie pytanie, można przy pomocy Lexii wykluczyć koło zmiennych faz rozrządu? Widziałem test samego elektrozaworu, ale nie mogłem znaleźć nic o kołe
Niby nie słychać jakiegoś dziwnego tłuczenia z tamtych rejonów, ale nie mam porównania z innymi 2.2 i w miarę możliwości chciałbym to wykluczyć. A raczej nie chciał bym go wymieniać, dla samej przyjemności wymieniania jeśli jest dobre
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.