Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Przerywanie przy 3900rpm, dodatkowo kilka pytań odnośnie EGR



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mathew984

Czytelnik



Dołączył: 31 Sie 2018
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Peugeot 407 2.2 16v Benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Sie 2018, 17:07
Temat postu:

Przerywanie przy 3900rpm, dodatkowo kilka pytań odnośnie EGR


Witam serdecznie Wink

Chciałbym prosić o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Na auto patrzył już jeden mechanik i wielokrotnie gazownik, niestety bezskutecznie. Zamówiłem już kabel, jak przyjdzie to zainstaluje jakiegoś Peugeot Planet'a albo DiagBox'a i może uda się coś wymyślić w domu Smile

Peugeot jest ze mną od 2 lat i 30 000km, a problem od jakiś 10 000km.
Na dzień dobry po zakupie padła mi UPG, ale później przez te pierwsze 20 000km nic się poważnego z silnikiem nie działo. No może poza tym, że go trochę dławiło na lpg, ale nic poważnego(raczej).

Pacjent to:
-Peugeot 407 z 2007r.
-silnik 2.2 16v benzyna 3FY olej 10W40.
-Przebieg 270 000km
-lpg: Stag QBOX Bacis, listwa AC w01 i nie pamiętam jaki reduktor.
-Pali na strzał, bez problemu. Jeśli bierze olej, to nie jakoś dużo, przy wymianie leje max i przy kolejnej jest ok 1/2 bagnetu.

Aktualny problem:
1)[Benzyna i LPG]Szarpanie na 5-6 biegu przy 3900rpm. (Jedziemy równo, nie zwalniamy nie przyspieszamy. Efekt jest taki, jak bym puszczał i naciskał mocno gaz, ale jedziemy dalej 150km/h na 6 biegu. Efekt jest dokładnie taki sam, jak ustawie tempomat na 148-152km/h)
2)[Benzyna i LPG]Nie konsystentne oddawanie mocy (nie wiem jak to nazwać, ale załóżmy, że jedziemy dość wolno, wrzucamy 6 i wciskamy gaz w podłogę. Wtedy przy obrotach: 1500-2300 ciągnie dobrze, 2300-2500 wyraźnie słabiej, 2500-3200 dobrze, 3300 słabiej, 3400-3900 dobrze, 3900 słabo, 4k+ dobrze. Wartości nie są dokładnie, tak tylko mniej więcej strzeliłem, po prostu jest raz lepiej raz gorzej)
3)[Tylko LPG] Przy 3900rpm jak go szarpnie kilka razy to wylatuje P0172(zbyt bogata mieszanka). Podejrzewam, że po usunięciu problemu na benzynie i wyregulowaniu lpg powinno być ok.

Niestety na benzynie nie ma żadnych błędów, które można by zeskanować przy użyciu testera ogólnego zastosowania Razz

Poniżej opiszę, czego próbowałem do tej pory:
- Zmieniłem świece na Eyquem'y(te z jedną dużą elektrodą i trzema małymi) - auto zaczęło dużo fajniej równo pracować, ale nie pomogło. (Przy okazji stare świece na 1 i 3, albo 2 i 4 nie pamiętam, były lekko odbarwione. Świece które były wcześniej to NGK jedno-elektrodowe, wymienione po 15 000km)
- przeczyściłem cewkę, bez zmian(Bardzo ładna jest, nie oryginalna, wcześniejszy właściciel musiał ją wymieniać)
- przeczyściłem przepustnicę, masa jakiegoś czarnego oleistego nalotu za przepustnicą od strony silnika. (Po za tym, przepustnica głośno pracuje, tak jakby buczy/brzęczy no nie wiem jak to nazwać, może to normalnie, no nie wiem. Ale generalnie śmiga płynnie bez zacięć, druga osoba wciskała gaz w środku)
- zauważyłem urwany wąż od odmy, wstawiłem nowy. Oczywiście też nie pomogło Rolling Eyes

Chciałem przeczyścić EGR, ale go u mnie nie ma.
Ani nie ma pompy powietrza, wężów, pozostałości wtyczek, dosłownie nic.
Jest tylko nie zaślepiona dziura w bloku silnika. Bo ile ile się orientuje to powinno wyglądać, tak jak tutaj: https://prnt.sc/kp4jh3.
Bardzo mnie to niepokoi, nie powinno to być jakoś zaślepione? Albo jakkolwiek zabezpieczone?
No chyba, że egzemplarze z polskiego salonu nie miały montowanego EGR i jest wszystko ok, to spoko Twisted Evil

Z góry dzięki za wszelkie porady i pomoc Smile

#Edit
Dodam, że zrobiłem ostatnio 400km tylko na benzynie i też nic się nie zmieniło Sad
Powrót do góry
mathew984

Czytelnik



Dołączył: 31 Sie 2018
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Peugeot 407 2.2 16v Benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 22 Wrz 2018, 13:44
Temat postu:

Przybyła lexia


Przyszła Lexia i pokazała błąd sondy lambda za katalizatorem(w szczegółach była informacja o zwarciu do masy) + standardowo mieszanka Razz.
Skasowałem i jeśli wywali jeszcze raz to wymienie i może pomoże Wink

Po za tym, uszkodzony ogranicznim prędkości i czujnik wilgotności powietrza w kabinie. Ale powiedzmy, że chwilowo nie są dla mnie problemem Wink

Mam takie pytanie, można przy pomocy Lexii wykluczyć koło zmiennych faz rozrządu? Widziałem test samego elektrozaworu, ale nie mogłem znaleźć nic o kołe Sad
Niby nie słychać jakiegoś dziwnego tłuczenia z tamtych rejonów, ale nie mam porównania z innymi 2.2 i w miarę możliwości chciałbym to wykluczyć. A raczej nie chciał bym go wymieniać, dla samej przyjemności wymieniania jeśli jest dobre Razz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot208

28 900

2014r.

143 000 km

śląskie

Peugeot308

14 900

2007r.

192 850 km

lubelskie

Peugeot208

62 800

2018r.

18 000 km

śląskie

Peugeot207

12 900

2008r.

178 000 km

śląskie

Peugeot508

32 900

2012r.

289 000 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System