Witam. Przymierzam się do zmiany auta i bardzo podoba mi się peugeot 407 w sedanie jak i w kombi.
Bardziej jestem przy silniku benzynowym najlepiej jak by dało się fajnie do niego gaz założyć.
W sumie mam kilka pytań i fajnie by było jak by ktoś coś powiedział o tym samochodzie.
1. Jaki silnik benzynowy jest polecany?
2.Ewentualnie jak nie benzyna do który diesel?
3. Co jest największą bolączką tego samochodu?
4. Jak z blacharką?
5. Jak z komfortem jazdy? Czy siedzenia są w miarę wygodne?
6. Jak jest z widocznością w nocy? Czy droga jest dobrze doświetlona? Obecnie moja astra 2 ma według mnie fatalne światła do jazdy dziennej.
Myślę, że to tyle ewentualnie jak przypomnę sobie coś jeszcze to będę pytał.
Pozdrawiam.
2.0 i 2.2
tylko 2.0HDI
klapy nawiewów, zamki tylnych klap, pompa el.wspomagania
nie bity nie drzewieje, ale sprawdz progi od spodu, wneke koła zapasowego, okolice lampek tablicy na tylnej klapie, przednie nadkola
wygodne, zawieszenie raczej twarde jak na francuza
dla mnie ok, fajnie jak ma xenon
klocki , tarcze, amory jak w wiekszosci aut tej klasy, wiadomo ze drozsze niz do astry 2
rozrzad z pompa ok 400-470zł, zawieszenie masz wielowahaczowe wiec jest co sie psuc na dziurach, można wymieniac same tulejki i sworznie ale jest ich troche, jeden duzy sworzen to z 150zl
Poczytałem o tych klapach nawiewu to widzę dość częsty problem w tym modelu. Jak bym szukał konkretnie tego modelu to jak mam sprawdzić czy te klapki działają prawidłowo? Włączyć nagrzewanie i patrzeć czy leci ciepłe/gorące powietrze z każdej z kratek?
1. mam diesela, gdybym miał wybierać benzynę to chyba 2.0 16V 140KM
2. 2.0 HDI
3. nisko usytuowany zwis dziobu (trzeba się do niego przyzwyczaić)
4. u mnie (2008 rok) bez problemu, jak samochód nie bity i nie naprawiany przez szwagra to nie ma problemu
5. komfort super. Trasa 1000km na raz mnie nie męczy. W poprzednim golfie męczyła. W związku z miękkością fotel kierowcy po 120 000 km na boku wgniótł się w miejscu wsiadania - taki urok.
6. ksenony dobrze świecą. Zawsze warto zainwestować w dobre żarówki!
Dołączył: 24 Sie 2014 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2008 EURO 5
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 19 Gru 2018, 16:34
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Zakup 407ki
Odpowiadam zgodnie z zasadą lepiej późno niż wcale, ale może komuś przydadzą się poniższe informcje.
Znakomita większość Peugeotów 407 była wyposażona w silniki diesla. O ile dobrze pamiętam z lektury ciekawostek o 407, to w przypadku wersji 407 SW było to 80%. Dlatego też diesle kupowali klienci, którzy wcale nie musieli potrzebować samochodu do wielkich rocznych przebiegów. Taka była w tamtym czasie moda we Francji, a dla klientów to była najczęściej jedyna opcja. Ponadto co ciekawe diesle były bogatszymi wersjami wyposażenia od benzyniaków (poza 3.0 V6). Sedan, czy kombi, a raczej hatchback, bo to bardziej pasuje do tego samochodu. W wersji SW bagażnik ma 430 litrów pojemności. Peugeot 407 SW jest duży, ale nie jest wielki, a to istotne w czasie szukania miejsca do zaparkowania na zatłoczonych ulicach miast. Ja nie używam mojego 407 SW jako dostawczaka, więc ta wersja mi pasuje, również uwzględniając wyjazdy na wakacje.
Odpowiedzi na pytania Kolegi Madmaxio:
1. Polecam diesla zamiast benzynowego.
2. Zdecydowanie 2.0 HDI
3. Hejt ze strony ludzi nienawidzących / nieznających aut francuskich.
Jeśli chodzi o klapki nawiewu, to w wersji po liftingu, czyli produkowanych od sierpnia 2008 problem już nie występował. We wcześniejszych wersjach prawdopodobnie częstą przyczyną pękania mógł być słaby akumulator. Znalazłem kiedyś takie wytłumaczenie, że po gwałtownym pojawieniu się wyższego napięcia z alternatora klapki nie wytrzymywały i pękały, a dokładniej to pękały ich ośki zintegrowane z płytką.
Zdjęcia i opisy można znaleźć na forach.
Niski zwis przodu. Trzeba uważać, aby zamontowana tablica rejestracyjna nie wystawała poniżej obrysu, co często się zdarza. Lepiej w trakcie montażu ramkę zamocować nieco wyżej, niż dolna krawędź zderzaka.
4. Blacha samochodów Peugeot 407 jest zabezpieczona cynkiem ogniowym, tzn. karoseria była zanurzana w roztopionym cynku. Jednakże ten proces nie dotyczył tylnej klapy bagażnika w modelu 407 SW. Dlatego w okolicach osłony oświetlenia tablicy rejestracyjnej mogą się pojawić małe zalążki rdzy. Jeśli rdza jest w innych miejscach karoserii to znaczy, że samochód był w tym miejscu uszkodzony i został źle naprawiony.
W roku 2012 Peugeot otrzymał nagrodę za najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne samochodów.
5. Według mnie komfort jest bardzo wysoki. Dobrze oceniam fotele z tzw. pół skórą. Osobiście nienawidzę pełnej skóry, ale wersja ze skórzanymi wzmocnieniami na bokach siedzeń jest dla mnie bardzo dobrym rozwiązaniem. Bardzo dobrze spisuje się również zawieszenie Peugeot 407. Jest tak skonstruowane, że opona jest zawsze ustawiona prostopadle do jezdni. Niestety ze względu na złożoność konstrukcji i związane z tym koszty produkcji w następnym modelu, czyli w Peugeot 508 ten układ zawieszenia występował już tylko w droższych wersjach GT. Mój samochód ma ponad 210 000 i jakiś wielkich problemów z zawieszeniem do tej pory nie było.
6. Niestety nie udało mi się kupić samochodu wyposażonego w oświetlenie xenonowe. Nie mam uwag do oświetlenia drogi przed samochodem. Jednakże muszę zaznaczyć, że najczęściej używam żarówek Philips WhiteVision, które mają czas pracy obliczony na 450 godzin. Wcześniej używałem OSRAM Night Braker Unlimited, które też są jasne, ale mają czas pracy obliczony tylko na 300 godzin.
Peugeot 407 nie był wyposażony w światła do jazdy dziennej.
Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 248 Skąd jesteś (miejscowość / region): MARKI Posiadane auto: PEUGEOT 407
Piwa: 12/8
Wysłany: Czw 20 Gru 2018, 14:35
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Zakup 407ki
Ja mam 2.0 16V benzynę - auto kupiłem z 40 tysięcznym przebiegiem - od razu założyem gaz. Sprawuje się wyśmienicie - w tej chwili auto ma 120 tys przebiegu - auto z 2005r - zero problemów - tylko sprawy ekspl. Ceny za części normalne. Wiele osób odradzało mi 407 - po 3 latach powiem że nie mieli racji - na pewno nie zdecydowł bym się na kolejnego diesla i wiecznymi problemami z dwumasą, turbo etc.
Polecam benzynę.
Moja wersja ST SPORT - z ksenonami pełną elektryką, sedanik - na prawdę zero problemów - dołożyłem sobie kolorową navi na którą wrzuciłem obraz z kamerki, i moge na niej oglądać TV z mobilnego tunera . Dla mnie fajne autko w rozsądnych pieniądzach - choć benzyna droższa od diesla - dlaczego ? samemu trzeba sobie odpowiedzieć
Wiem że temat odkopuje ale jestem zdecydowany kupić 407. Bylem oglądać jedne autko i podczas próby sprawdzenia czy działa klima sprzedawca powiedział mi że jest zima i temp 0 na zewnątrz i klima się nie włączy. Czy tak jest?
Jak sprawdzić czy klima działa w takich temp jak są teraz?
Czy za 10-12tys kupię już jakaś rozsądną 407?
Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 248 Skąd jesteś (miejscowość / region): MARKI Posiadane auto: PEUGEOT 407
Piwa: 12/8
Wysłany: Sro 09 Sty 2019, 16:30
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Zakup 407ki
bzdura - klima musi załączyć się w każdych warunkach
Niekiedy pojawiają się głosy, że klimatyzacja nie włącza się przy niskich temperaturach (poniżej ok. 4 st. C). Może tak się dziać, gdy nasze auto wyposażone jest w zabezpieczenie przed oblodzeniem parownika. Aby to obejść i korzystać w mroźne dni z układu klimatyzacji trzeba zamknąć obieg powietrza i poczekać aż wnętrze oraz silnik nieco się nagrzeje. Wtedy sprężarka powinna ruszyć bez problemu. To tak dla sprawdzenia
Nie wiem jaki rocznik chcesz kupić - ja jak bym miał sprzedać swoją - to cenił bym na 15k - wszystko zalezy od stanu , ja mam porobione wszystko i generalnie auto nie wymaga dług czas jakiegos wkładu - choć nie wiadomo co los przyniesie - póki co jestem bardzo zadowolony z auta(2005 r 2.0 16V w benzynie )
Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 248 Skąd jesteś (miejscowość / region): MARKI Posiadane auto: PEUGEOT 407
Piwa: 12/8
Wysłany: Pią 11 Sty 2019, 10:39
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Zakup 407ki
auto na fotkach wygląda ok - ale to tylko fotki - no i to ogłoszenie dotyczy silnika 2.0 diesel
koło zmiennych faz - to nie jest nie wiadomo co - wymienia się je przy okazji zmiany rozrządu - o ile daje jakies znaki zurzycia - koszt to ok 600 -700 zł -
https://allegro.pl/oferta/kolo-zmiennych-faz-rozrzadu-0805h8-1-8-2-0-16v-7473934485
ale tym bym sie nie przejmował - to nie diesel - turbina nie nawali , nie masz koła wdumasowego itd
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.