Dołączył: 20 Cze 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Wrz 2018, 03:24
Temat postu:
407 2.0hdi 136km - Brak turbo błąd ciśnienia turbiny diagbox
Witam wszystkich serdecznie,
W moim 407 2.0 hdi 2004 rok 136km - turbina... nie działa , obraziła się i nie jest chętna do dawania mi przyjemności z jazdy. Będę wdzięczny za pomoc w nakierowaniu największego problemu np może przeczyścic fapa czy coś.
Gdy w moim pięknym czarnym lwie skończył się płyn DPF to czekałem z tym trochę "za długo" aż w końcu dolałem, ustawiłem to w diagboxie (niestety nie wiem czy z sukcesem). Potem ktoś mnie w końcu uświadomił, że jeżdżę bez turbo (he, ciekawe jak to !) Kupiłem diagboxa bo jako programista lubię mieć wgląd w takie rzeczy a potem wziąłem się za szukanie tematów np na tym forum. I czytałem, że niby można zobaczyć czy grucha turbiny chodzi czy nie... - ale jak przecież tej turbiny prawie nie widać! Albo strzykawką pociągnąć w zawór sterowania turbiną w czasie jazdy - przecież to trzeba mieć jakiś długi wężyk i nie wiem... z kabiny niby to robić? ehh
EGR zatkany metalową zaślepką. Węże wydały się być w porządku.
W każdym razie próbuję robić co mogę i zrobiłem pomiary na 2 tys i 3 tys obrotów w czasie jazdy.
Fajnie gdyby ktoś mógł mi pomóc w rozwiązaniu problemu (chętnie się za to odwdzięczę gdyby się udało)
W diagboxie usunąłem błędy, potem pojawiał się głównie "Błąd ciśnienia turbiny" który chyba powodował pokazywanie się innych błędów jak np czujnik kopiowania turbo i jakieś inne.
Wierzę, że jakaś odpowiedź lub moje pomiary mogą komuś w jakikolwiek sposób pomóc.
Pomiary (jedną tabelkę zrobiłem sam dla ułatwienia sprawy)
Wg pomiarów na 2 tys trochę nie zgadza się ilość powietrza zadana 300mg ze zmierzoną 518mg, a najbardziej rzuciła się w oczy różnica ciśnień w FAP 384mbar na 2 tys obrotów i 533mbar na 3 tys obrotów.
Pozdro!
Ostatnio zmieniony przez daro88 dnia Nie 23 Wrz 2018, 20:29, w całości zmieniany 1 raz
Pomiary robiłem w czasie jazdy. PS Na screenach z diagbox https://photos.app.goo.gl/5ENZSqSfbJfZhMU49 widać prędkość samochodu np 18km/h. Pomiary były na różnych biegach 1,2,3, utrzymywałem ok 2 tys i screeny. Potem to samo na 3 tys obrotów
Wydaje mi się że trochę źle robisz pomiary. Ciśnienie turbiny zależy w dużej mierze od obciążenia silnika a mniej od obrotów. Różnica w ilości powietrza zadanego i rzeczywistego wynika z zaślepionego egru. Co do różnicy ciśnień fap, jest ok.
Wyskoczył kolejny błąd zatkany filtr FAP, na jednym ze screenów z błędem dotyczącym fap jest informacja, że różnica ciśnienia jest 3026mBar.
Z kolei wyskoczył też błąd przepływomierza dotyczący jego zasilania, jak również błąd tempertury przepływomierza, gdzie na dwóch obrazkach widać temperaturę -50 stopni celsjusza (Tyle to chyba tylko w rosji)
P1598 Elektrozawór obejściowy układu chłodzenia
P1351 Obwód przekaźnika pod- i dogrzewania
P0299 Sygnał cisnienie turbo
P1693 Przebudzenie kalkulatora sterowane zdalnie
U2001 Przebudzenie kalkulatora sterowane zdalnie
zapchany fap ?!
P0102 Sygnał przeplywomierza
P0495 Funkcja chłodzenia wbudowana w kalkulator
P0113 Sygnał temperatury powietrza dolotowego (przepływomierz)
Ostatnio zmieniony przez daro88 dnia Czw 27 Wrz 2018, 11:43, w całości zmieniany 1 raz
Spróbuj odłączyć wtyczkę przepływomierza i sprawdź jakie będą wartości. Sterownik powinien przyjąć wartości zastępcze. Mozesz mieć albo przerwę w obwodzie albo przepływomierz do wymiany. Co do zatkania FAP to uszkodzony czujnik ciśnienia lub faktycznie zapchany FAP. Jaki masz przebieg?
Zrobiłem wykresy w Diagbox najważniejszych parametrów, myślę, że podzielę się nimi mogą się komuś przydać do porównania. Wybrałem najbardziej wrażliwe elementy - Ciśnienie turbo, wydatek powietrza i różnica ciśnień w fapie.
1) Temperatura w przepływomierzu jest ok pomimo raz zarejestrowanego błędu z temperaturą -50st.
2) Powietrze zmierzone na wolnych obrotach jest dwa razy wyższe niż zadane - pewnie skutek wył egr.
Na pełnym obciążeniu zmierzone powietrze jest ciut mniejsze niż zadane - więc podejrzewam, że jest ok.
3) Położenie turbo - przy pełnym "bucie" kopiowanie turbo spadało do 50, a zadane było 60 - tutaj nie mam wiedzy ale chyba nie jest tak źle
4) Ciśnienie turbo - iskierka nadziei - turbo wkręca się "trochę" na obroty, komputer przy obciążeniu chciał dać 2.3 bara a zmierzono 1.2 bara
5) Ciśnienie różnicowe (DPF) od 100mbar na wolnych obrotach do 750mbar przy pełnym bucie - myślę, że ten parametr najgorzej wyszedł.
Umyję filtr FAP zobaczymy jak będzie. Dzięki mimi31!
1) Dolałem "WYNN'S DPF CLEANER" całą butlę ok 350ml do paliwa 40litrów (31zł). Turbo wyraźnie zwiększyło zakres działania, ale dopiero po kilku km się odetkało. Turbo wcześniej dochodziło do max 1,2 bara, teraz dochodzi do 1.4-1.5 bara
Po tym "DPF cleanerze" ciśnienie różnicowe w filtrze cząstek stałych wyraźnie się zmniejszyło z max700mbar (przy max obciążeniu) do 500mBar:
Minęło 2,5 miesiąca testów i prób w Diagbox. Godziny spędzone na tym forum i na robieniu wykresów aucie i trochę katowanie auta.
Po akcji z dodatkiem do paliwa, wymieniłem filtr powietrza (20zł) - ciśnienie turbo trochę się zwiększyło 1.5 bara do około 1,6 bara, przez moment mogłem uzyskać 1.8bara (przy maksymalnych obrotach) Odłączanie przepływki nie dawało efektów to kupiłem drugą, niestety po wymianie nic się nie zmieniło
Ciśnienie różnicowe dalej dochodziło do 600mbar czyli zdecydowanie za dużo, więc użyłem "spreya" (BOLL ŚRODEK DO CZYSZCZENIA FILTRÓW DPF 400ML) (45zł w sklepie / 28zł na allegro) ze specjalną rurką do wsadzenia w czujnik temparatury w fapie od strony silnika. Po zużyciu całej puszki kasowanie błędów (zatkany fap, złe ciśnienie turbiny, czujnik kopiowania turbo) i chwila jazdy.Pojawiło się dymienie z rury wydechowej. Ciśnienie w turbinie teraz dochodzi do prawie 2bar czyli dużo lepiej, ale ciśnienie różnicowe w fapie zeszło tylko o połowę czyli dochodzi do 300mbar. Spróbuję użyć jeszcze jednej puszeczki innej firmy np K2 do czyszczenia fap, wierzę, że będzie efekt. Poza tym nie schłodziłem do końca silnika i myślę, że taka jedna puszka 400ml to mało. K2 są po 500ml (40złallegro) a "mobilmedic" po 600ml ( 29zł allegro)
Nie zdejmuję fapa do czyszczenia wodą bo śruby na nim mocno skorodowały.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.