Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 21 Lut 2016, 12:56
Temat postu:
Re: 407 - 2.0 HDI RHR - jaka prawidłowa korekta??
marsik72 napisał:
Witam jakie powinny być idealne korekty na wtryskach ??
u mnie sytuacja wygląda następująco :
1.- 104 %
2.- 106 %
3.- 93 %
4.- 94 %
a więc jaka jest tolerancja, czy są one dobre czy nadają się do regeneracji ? Jakiej firmy są to wtryski ??
proszę o pomoc.
Korekcja wtryskiwaczy podawana jest, w zależności od zastosowanego diagnoskopu zewnętrznego, w różnych jednostkach miary. Tu chodzi prawdopodobnie o "markowy" program peugeot planet, w którym korekcja podawana jest w %. Niektóre disgnoskopy np. BOSCH stosują jednostkę korekcji w mm3/skok lub mg/skok.
We wszystkich systemach wtryskowych BOSCH, DELPHI, DENSO, SIEMENS, CONTINENTAL, itp. przyjęto normę, że jeżeli suma wszystkich korekcji podzielona przez 4 równa się ok. 100% lub 0,0 mm3/skok, oznacza bardzo dobrą korekcję. Przykładowo, przypadek jak powyżej, suma korekcji wynosi 397, podzielone przez 4 = 99,25%. Czyli zbliżona niemal do 100%, a więc bez zastrzeżeń.
Przyjęto także normę, że największa odchyłka korekcji, jaką można uznać za zadowalającą wynosi do 1,5 mm3/skok na "plus" lub "minus" (system DELPHI, SIEMENS) lub do 3 mm3/skok na "plus" lub "minus" (system BOSCH). Firmy nie podają, dlaczego jest taka różnica pomiędzy nimi.
Należy jednak podkreślić, że w żadnym wypadku, nawet gdy korekcja jest bardzo wysoka, nie jest ona wyznacznikiem uszkodzenia wtryskiwaczy i ich wymiany. Po pierwsze, dlatego, że komputer korekcję, czyli wyrównywanie biegu jałowego (ang. SRC - Smooth Running Control), stosuje tylko do 1500 obr/min, czyli de facto na niskich obrotach. Wiadomo z kolei, że najczęściej problemy z powtarzalnością wtrysków, czyli precyzją dawki i ciśnienia wtrysku, wtryskiwacze wykazują na wysokich obrotach, czyli pełnym obciążeniu.
Po drugie, wysoka, przekraczająca powyższe normy korekcja na biegu jałowym jest wstępnym, ogólnym ostrzeżeniem, że coś się dzieje niedobrego albo z wtryskiwaczem, albo cylindrem. Podejrzenia należy zatem obowiązkowo potwierdzić co najmniej trzema innymi badaniami (bez wyjmowania wtryskiwaczy z głowicy), tj. testem przelewowym, sprawdzaniem elektryki (prąd, oporność, pojemność (piezolelektryczne) oraz tzw. metodą piątego wtryskiwacza.
Gdy podejrzenia w 100% zostają potwierdzone, że winien jest wtryskiwacz, a nie np. cylinder, dopiero wtedy można go wyrwać z głowicy i ewentualnie poddać dodatkowemu badaniu na stole probierczym. Który zresztą robi to samo co komputer wtryskowy, tj. steruje elektrycznie wtryskiem sekwencyjnym w każdym ułamku sekundy pracy silnika.
Na testerze diagnostycznym wtryskiwacz poddawany jest ekstremalnemu obciążeniu ponad 300%, gdzie przy sterowaniu komputerem jest to niemożliwe (jeździmy raczej z obciążeniem do 100%, a nie 300%). Ponadto tester uwidacznia to, co jest niewidoczne dla oka, tj. czy wszystkie kanaliki wtryskowe prawidłowo rozpylają paliwo, czy wszystkie w ogóle rozpylają i czy wtryskiwacz nie przecieka.
Więcej informacji nt. korekcji i innych badań wtryskiwaczy w rozszerzonej formie uzyskasz w wątku tutaj.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
U mnie korekty jak niżej ale pewności co do pełnej sprawności nie mam bo faktycznie ponoc żeby zdiagnozować kondycje wtryskiwaczy to potrzebny test przelewowy itp.
Wtryski SIEMENS C5
-obroty silnika 736 obr/min
-synchronizacja wał korbowy/wałek rozrządu TAK
-temp.płynu w układzie chłodzenia 85C
-zmierzone ciśnienie paliwa 282bar
-nastawa ciśnienia paliwa 282bar
-RCO regulatora ciśnienia 15%
-RCO regulatora wydatku 23%
-zmierzony wydatek wtryskiwaczy 5.14mg/wtrysk
-korekta wydatku wtryskiwacza cylindra 1...108%
-j.w 2...101%
-j.w 3...101%
-j.w 4...89%
Przy 4000 obr/min na postoju
-zmierzone ciśnienie paliwa 580bar
-nastawa ciśnienia paliwa 580bar
-korekta wydatku wtrysków 1-4....98-99%
U mnie korekty jak niżej ale pewności co do pełnej sprawności nie mam bo faktycznie ponoć żeby zdiagnozować kondycje wtryskiwaczy to potrzebny test przelewowy itp. (-)Przy 4000 obr/min na postoju
-zmierzone ciśnienie paliwa 580bar
-nastawa ciśnienia paliwa 580bar
-korekta wydatku wtrysków 1-4....98-99%
Po co się rozdrabniasz i przenosisz do innego wątku, skoro na tamtym miałeś wszystko jak na tacy?
Ostatnie dane przy 4000 obr/min (kto tak piłuje silnikiem na postoju, chyba tylko po to, żeby narobić hałasu i dymu?) są również bez zarzutu. Nie mogą być INNE Z UWAGI NA TO, ŻE SILNIK PRACUJE NA POSTOJU, CZYLI JEDNOSTKA W OGÓLE NIE JEST OBCIĄŻONA!!!! Czy myśli tam jakaś siła mechaniczna?
Korekcja wtryskiwaczy, którą masz opisaną na początku tego wątku, występuje do 1500 obr/min. Nie na darmo nazywa się ona "wyrównywaniem biegu jałowego". Na wyższych obrotach komputer nie stosuje korekcji wtryskiwaczy.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
A u mnie to 1000 obrotów auto szaleje..
1.- 134%
2.- 87%
3.- 117%
4.- 69%
Auto nie chodzi na wolnych obrotach telepiei albo gaśnie albo faluje...
Pompa wymieniona jest lepiej na wyższych obrotach wtedy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.