Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) 407 - 2.0 HDI RHR - jaka prawidłowa korekta??



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marsik72

Debiutant



Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd jesteś (miejscowość / region): BYSTRZYCA KŁODZKA
Posiadane auto: DOBLO MALIBU ,PEUGEOT 407 SW 2.0 HDI
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 20 Lut 2016, 17:49
Temat postu:

407 - 2.0 HDI RHR - jaka prawidłowa korekta??


Witam jakie powinny być idealne korekty na wtryskach ??
u mnie sytuacja wygląda następująco :
1.- 104 %
2.- 106 %
3.- 93 %
4.- 94 %

a więc jaka jest tolerancja, czy są one dobre czy nadają się do regeneracji ? Jakiej firmy są to wtryski ??
proszę o pomoc
pozdrawiam
Powrót do góry
jackass99

Auto Maniak



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 1196
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świnoujscie
Posiadane auto: 407 2.0HDI 136KM 04r
Piwa: 92/9
Wysłany: Sob 20 Lut 2016, 19:45
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 407 - 2.0 HDI RHR - jaka prawidłowa korekta??


jak nic sie nie dzieje z autem to olej te korekcje prawdy nie mówia , jedyny sposób to test przelewowy lub wyciagnąc i na stół pobierczy
Powrót do góry
jacek336

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 477
Skąd jesteś (miejscowość / region): rzeszów
Posiadane auto: peugeot 407 2,0HDI, 3008 1.6 eHDI
Piwa: 17/2
Wysłany: Sob 20 Lut 2016, 20:06
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 407 - 2.0 HDI RHR - jaka prawidłowa korekta??


korekcje masz dobrą.
Powrót do góry
marsik72

Debiutant



Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd jesteś (miejscowość / region): BYSTRZYCA KŁODZKA
Posiadane auto: DOBLO MALIBU ,PEUGEOT 407 SW 2.0 HDI
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 20 Lut 2016, 23:09
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 407 - 2.0 HDI RHR - jaka prawidłowa korekta??


jacek336 napisał:
korekcje masz dobrą.
dzięki kolego☺
Powrót do góry
marsik72

Debiutant



Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd jesteś (miejscowość / region): BYSTRZYCA KŁODZKA
Posiadane auto: DOBLO MALIBU ,PEUGEOT 407 SW 2.0 HDI
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 20 Lut 2016, 23:11
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 407 - 2.0 HDI RHR - jaka prawidłowa korekta??


jackass99 napisał:
jak nic sie nie dzieje z autem to olej te korekcje prawdy nie mówia , jedyny sposób to test przelewowy lub wyciagnąc i na stół pobierczy
no właśnie ciężko odpala... z początku brzydko pracuje ale jak się zagrzeje to wydaje mi się że jest okej....
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 20 Lut 2016, 23:11
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 21 Lut 2016, 00:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 407 - 2.0 HDI RHR - jaka prawidłowa korekta??


Cytat:
no właśnie ciężko odpala... z początku brzydko pracuje ale jak się zagrzeje to wydaje mi się że jest okej....
Wszystko masz opisane tutaj na forum, wystarczy zerknąć trochę, linki:http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=238433
http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=211644
http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=239008
Na koniec, jak ciężko odpala, to można zacząć od pierwszej podstawowej zasady, zmienić filtr (wkład) paliwa, bo dużo osób jeździ, aż silnik zgaśnie, a problem może się okazać banalny od głupiego wkładu paliwa.
Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 21 Lut 2016, 12:56
Temat postu:

Re: 407 - 2.0 HDI RHR - jaka prawidłowa korekta??


marsik72 napisał:
Witam jakie powinny być idealne korekty na wtryskach ??
u mnie sytuacja wygląda następująco :
1.- 104 %
2.- 106 %
3.- 93 %
4.- 94 %
a więc jaka jest tolerancja, czy są one dobre czy nadają się do regeneracji ? Jakiej firmy są to wtryski ??
proszę o pomoc.
Korekcja wtryskiwaczy podawana jest, w zależności od zastosowanego diagnoskopu zewnętrznego, w różnych jednostkach miary. Tu chodzi prawdopodobnie o "markowy" program peugeot planet, w którym korekcja podawana jest w %. Niektóre disgnoskopy np. BOSCH stosują jednostkę korekcji w mm3/skok lub mg/skok.

We wszystkich systemach wtryskowych BOSCH, DELPHI, DENSO, SIEMENS, CONTINENTAL, itp. przyjęto normę, że jeżeli suma wszystkich korekcji podzielona przez 4 równa się ok. 100% lub 0,0 mm3/skok, oznacza bardzo dobrą korekcję. Przykładowo, przypadek jak powyżej, suma korekcji wynosi 397, podzielone przez 4 = 99,25%. Czyli zbliżona niemal do 100%, a więc bez zastrzeżeń.

Przyjęto także normę, że największa odchyłka korekcji, jaką można uznać za zadowalającą wynosi do 1,5 mm3/skok na "plus" lub "minus" (system DELPHI, SIEMENS) lub do 3 mm3/skok na "plus" lub "minus" (system BOSCH). Firmy nie podają, dlaczego jest taka różnica pomiędzy nimi.

Należy jednak podkreślić, że w żadnym wypadku, nawet gdy korekcja jest bardzo wysoka, nie jest ona wyznacznikiem uszkodzenia wtryskiwaczy i ich wymiany. Po pierwsze, dlatego, że komputer korekcję, czyli wyrównywanie biegu jałowego (ang. SRC - Smooth Running Control), stosuje tylko do 1500 obr/min, czyli de facto na niskich obrotach. Wiadomo z kolei, że najczęściej problemy z powtarzalnością wtrysków, czyli precyzją dawki i ciśnienia wtrysku, wtryskiwacze wykazują na wysokich obrotach, czyli pełnym obciążeniu.

Po drugie, wysoka, przekraczająca powyższe normy korekcja na biegu jałowym jest wstępnym, ogólnym ostrzeżeniem, że coś się dzieje niedobrego albo z wtryskiwaczem, albo cylindrem. Podejrzenia należy zatem obowiązkowo potwierdzić co najmniej trzema innymi badaniami (bez wyjmowania wtryskiwaczy z głowicy), tj. testem przelewowym, sprawdzaniem elektryki (prąd, oporność, pojemność (piezolelektryczne) oraz tzw. metodą piątego wtryskiwacza.

Gdy podejrzenia w 100% zostają potwierdzone, że winien jest wtryskiwacz, a nie np. cylinder, dopiero wtedy można go wyrwać z głowicy i ewentualnie poddać dodatkowemu badaniu na stole probierczym. Który zresztą robi to samo co komputer wtryskowy, tj. steruje elektrycznie wtryskiem sekwencyjnym w każdym ułamku sekundy pracy silnika.

Na testerze diagnostycznym wtryskiwacz poddawany jest ekstremalnemu obciążeniu ponad 300%, gdzie przy sterowaniu komputerem jest to niemożliwe (jeździmy raczej z obciążeniem do 100%, a nie 300%). Ponadto tester uwidacznia to, co jest niewidoczne dla oka, tj. czy wszystkie kanaliki wtryskowe prawidłowo rozpylają paliwo, czy wszystkie w ogóle rozpylają i czy wtryskiwacz nie przecieka.

Więcej informacji nt. korekcji i innych badań wtryskiwaczy w rozszerzonej formie uzyskasz w wątku tutaj.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
Jacek.M.

Debiutant



Dołączył: 27 Lut 2016
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Skierniewice / Oslo
Posiadane auto: Citroen C5 3.0V6 2007 Peugeot 407 2.0-16Vhdi 2004
Piwa: 1/4
Wysłany: Sro 02 Mar 2016, 19:36
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 407 - 2.0 HDI RHR - jaka prawidłowa korekta??


U mnie korekty jak niżej ale pewności co do pełnej sprawności nie mam bo faktycznie ponoc żeby zdiagnozować kondycje wtryskiwaczy to potrzebny test przelewowy itp.
Wtryski SIEMENS C5
-obroty silnika 736 obr/min
-synchronizacja wał korbowy/wałek rozrządu TAK
-temp.płynu w układzie chłodzenia 85C
-zmierzone ciśnienie paliwa 282bar
-nastawa ciśnienia paliwa 282bar
-RCO regulatora ciśnienia 15%
-RCO regulatora wydatku 23%
-zmierzony wydatek wtryskiwaczy 5.14mg/wtrysk
-korekta wydatku wtryskiwacza cylindra 1...108%
-j.w 2...101%
-j.w 3...101%
-j.w 4...89%

Przy 4000 obr/min na postoju
-zmierzone ciśnienie paliwa 580bar
-nastawa ciśnienia paliwa 580bar
-korekta wydatku wtrysków 1-4....98-99%
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 02 Mar 2016, 21:15
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 407 - 2.0 HDI RHR - jaka prawidłowa korekta??


Jacek.M. napisał:
U mnie korekty jak niżej ale pewności co do pełnej sprawności nie mam bo faktycznie ponoć żeby zdiagnozować kondycje wtryskiwaczy to potrzebny test przelewowy itp. (-)Przy 4000 obr/min na postoju
-zmierzone ciśnienie paliwa 580bar
-nastawa ciśnienia paliwa 580bar
-korekta wydatku wtrysków 1-4....98-99%
Po co się rozdrabniasz i przenosisz do innego wątku, skoro na tamtym miałeś wszystko jak na tacy?

Ostatnie dane przy 4000 obr/min (kto tak piłuje silnikiem na postoju, chyba tylko po to, żeby narobić hałasu i dymu?) są również bez zarzutu. Nie mogą być INNE Z UWAGI NA TO, ŻE SILNIK PRACUJE NA POSTOJU, CZYLI JEDNOSTKA W OGÓLE NIE JEST OBCIĄŻONA!!!! Czy myśli tam jakaś siła mechaniczna?

Korekcja wtryskiwaczy, którą masz opisaną na początku tego wątku, występuje do 1500 obr/min. Nie na darmo nazywa się ona "wyrównywaniem biegu jałowego". Na wyższych obrotach komputer nie stosuje korekcji wtryskiwaczy.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
wbr98wa

Debiutant



Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): WBR
Posiadane auto: Laguna, Vel Satis
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 04 Paź 2018, 18:12
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 407 - 2.0 HDI RHR - jaka prawidłowa korekta??


A u mnie to 1000 obrotów auto szaleje..
1.- 134%
2.- 87%
3.- 117%
4.- 69%
Auto nie chodzi na wolnych obrotach telepiei albo gaśnie albo faluje...
Pompa wymieniona jest lepiej na wyższych obrotach wtedy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot207 SW

12 900

2009r.

123 000 km

wielkopolskie

Peugeot508

33 900

2012r.

222 000 km

łódzkie

Peugeot308

54 990

2018r.

109 000 km

śląskie

Peugeot207

12 900

2008r.

178 000 km

śląskie

Peugeot308

16 900

2011r.

200 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System