Witam, niedawno nabyłem 301-kę 115 KM 2015r, poprzedni to 307-ka ( diesel 1,6 109 KM z filtrem FAP 214 kkm 7 lat eksploatacji bez zarzutów)wypasiony ale po mieście zbyt częste wypalanie filtra. Jak ktoś już określił , blaszanka, ale zaczynam nad tym pracowac. Na razie założyłem mate wygłuszającą silnik (od audi), obecnie myślę o zakupie pianek i wygłuszenie grodzi silnik- kabina,drzwi i bagażnika .Wygląd jak dla starszego faceta to ok, miejsca dużo, dokucza brak podłokietnika poza miastem, ale za 400pln można dokupic .Moc silnika odczuwalna ale powyżej 3tyś. obr.,brak turbiny i 6-go biegu daje się odczuc.Na autostradzie przy prędkości powyżej 120-ki ,zagłuchy na uszy.Biegi jak dla mnie zbyt twarde i rozbiegane.Zużycie paliwa jak w instrukcji, ale do 90-ki i nacisku damskim.Plus to pełna kontrola trakcji, to już chyba norma, cena też atrakcyjna, ale przy ponownym zakupie to bym się zastanowił, definitywnie brak turbiny i 6-go biegu.Na razie zaczynam eksploatację i ewentualne uwagi zamieszczę na forum.Dziękuję i pozdrawiam.
Witam, odpowiadam na pytania kolegów.
Posiadam radio tylko z wejściem AUX, proste radio, dwa głośniki, odbiór jak z tranzystora lat 70-tych. Wykończenie wiadomo plastyki, na razie nie trzeszczą (45 kkm), lekkie zarysowania w okolicach klamki. Słaby komfort tylnych siedzeń, ale to ewentualnych pasażerów. Zużycie paliwa ostatnie: trasa 220 km, jazda przez Szczecin, trasa szybkiego ruchu, później normalnie jak to w sznurku, zużycie 5,5 l/100km, śr.67km , dwie osoby plus mały bagaż. Wyprzedzanie po ewentualnej redukcji, jak mało miejsca, ale obroty powyżej 3,5 tyś. Zużycie po mieście na razie testowane. Pozdrawiam
Ja kupiłem swojego (1,6 vti 2013) w lutym br przy przebiegu 69000km, jak na razie przejechałem 7 tysięcy, założyłem lpg BRC, na razie jestem zadowolony. Przesiadłem się z Laguny II też 1,6 i powiem, że 301 ma zdecydowanie lepsze osiągi od w/w głownie z uwagi na niższą wagę.
Wygłuszenie mi nie przeszkadza, kilka razy jechałem nim autostradą i moim zdaniem do 150 jedzie się bardzo fajnie, powyzej 150 (ja na razie najwiecej jechalem 170) pogarsza się komfort i bezpieczenstwo jazdy, trzeba uwazac na jakies gwaltowne ruchy, itp, w Lagunie tego nie miałem. nie wiem ile max by sie rozpedzil ale przy 170 chcial isc dalej, producent podaje max. cos ok. 190 i to chyba sie zgadza ale stala jazda z taka predkoscia to niezbyt dobry pomysł w tym aucie.
Co do spalania to moj palił i pali wiecej niż Koledze. W miescie pali mi ok. 7,8-8,5pb i 9,5-10lpg. W trasie ok. 6,5-7,5pb (do 8 na autostradzie z predkoscia 140km/h), 9,0-9,5lpg.
Brak turbiny mi nie przeszkadza, moim zdaniem jest tu zupełnie niepotrzebna, to poczciwy silnik 16 zaworowy z dobrymi osiągami. Turbina to niepotrzebne problemy w pozniejszym okresie zwiazane z naprawami.
Samochód bardzo fajny, zdecydowałem się na zakup z kilku powodów:
1. Jest duży, wielkością dorównuje klasom D
2. Atrakcyjna cena zakupu i umiarkowane koszty utrzymania.
3. Brak zbędnych elektronicznych bajerów, które po kilku latach tylko się psują. To auto ma to co potrzebuje współczesny samochód do jezdzenia: ABS, ASR (ASP+kontrola trakcji+asystent awaryjnego hamowania) 4 poduszki powietrzne (tutaj jedynie mogłoby być ciut lepiej), klimatyzacja. Nie ma nawigacji ale bez problemu mozna sobie kupic i zainstalowac. Ja dołozyłem sobie czujniki parkowania.
To były zalety.
Jesli chodzi o wady, które mnie przeszkadzają to:
1. moim zdaniem niezbyt dobra ochrona antykorozyjna drzwi, maski, klapy, czyli elementów nie zespolonych trwale z nadwoziem. Na 2 moich drzwiach od spodu w dwóch miejscach odparzyło lakier i po jego usunieciu widoczny był już rudy nalot. Usunąłem to sam i cały odcinek na wysokosci ok. 2cm od spodu pomalowałem profesjonalnym srodkiem do zabezpieczania profili samochodu. Powinno wytrzymac z 10 lat.
2. moim zdaniem niezbyt trwały układ wydechowy, po 3 latach widoczne już ogniska korozji na tylnym tłumiku i na jego uchwytach.
3. nowy czynnik klimatyzacji - bardzo drogi i bardzo niebezpieczny dla naszego zdrowia w razie duzego wypadku czołowego.
Jeszcze przeszkadza mi brak tylnej wycieraczki. Jak dotąd nigdy nie miałem sedana i to stąd wynika, ale da się przezyc, kwestia przyzwyczajenia.
czy kupiłbym go znowu? To zależy od sytuacji na rynku, teraz myslę, że tak ale za 2-3 lata nie wiem, to zalezy od sytuacji na rynku motoryzacyjnym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 301 ) Ocen swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.