Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Peugeot 407 sw 2.0 hdi wężyk od podciśnienia klapek gaszącyc



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mixal123

Czytelnik



Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Radom
Posiadane auto: Peugeot 407 sw, 2.0 HDI 2004 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 14 Maj 2019, 08:54
Temat postu:

Peugeot 407 sw 2.0 hdi wężyk od podciśnienia klapek gaszącyc


Witam.
Trudno mi powiedzieć czy dobrze to w temacie napisałem.
Potrzebuje zaczerpnąć części waszej wiedzy odnośnie mojego auta.
Kilka dni temu stałem się posiadaczem peugeota 407 sw 2.0 HDI z 2005 r .Przy zakupie już poprzedni właściciel wspomniał mi o tym o czym teraz piszę a dokładnie o wężyku który widać na zdjęciu.




Jest on zaślepiony . Podejrzewam że jest to jakiś wężyk podciśnienia od klapek gaszących lecz z jestem generalnie laikiem w kwestii aut ale tu moje pytanie gdyż gdy podłączę ten przewód to auto zaczyna lepiej się sprawować lecz po dłuższej jeździe kilku godzinnej albo po prostu gdy długo jest podłączony to auta zaczyna na postoju falować obrotami i kopcić strasznie na czarno jak z komina więc go ponownie odpiąłem i zaślepiłem bo wtedy takiej sytuacji nie ma.
I tu właśnie jest pytanie jak to ogarnąć i co to tak naprawdę jest Nie mam zbyt dobrych przeżyć z mechanikami a mój znajomy będzie dostępny dopiero za kilka tygodniu dlatego także chciałbym zapytać czy z tak zaślepionym wężem mogę jeździć i czy nie będzie to powodowało przyszłych większych problemów ewentualnie jak to ogarnąć z czym to się je ?
Za ewentualną pomoc z góry dziękuję
Powrót do góry
leszcz 407 sw 2.0hdi

Auto Maniak



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 876
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kołobrzeg
Posiadane auto: 407 sw -2.0 hdi, 5008-2.0 HDI,Citroen c3-1,4 HDI, P.308- 1,6HDI
Piwa: 79/1
Wysłany: Wto 14 Maj 2019, 18:57
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 sw 2.0 hdi wężyk od podciśnienia klapek gaszącyc


To jest przewód, który ma być podłączony , do tego siłownika, jak masz na zdjęciu , przed wężykiem.
Jest to siłownik klapy przełączającej dolot powietrza do silnika, tzw baypas intercolera. W tym miejscu w momencie wypalania filtra FAP siłownik przełącza dolot powietrza na bezpośrednio z turbo, z pominięciem chłodnicy powietrza (intercooler). W ten sposób wypalanie filtra jest bardziej efektywne.
Dlaczego poprzedni właściciel odłączył ten wężyk, to nie wiem. Sprawdż , może jest uszkodzony- nieszczelny siłownik.
Powrót do góry
karolo83

Dyskutant



Dołączył: 14 Lis 2017
Posty: 62
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2.0 HDI - 2006 r. Peugeot Partner 1.4 - 2005 r.
Piwa: 5/0
Wysłany: Wto 14 Maj 2019, 22:44
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 sw 2.0 hdi wężyk od podciśnienia klapek gaszącyc


Ja jakieś 4 miesiące temu właśnie ten wężyk zaślepiłem, tak jak to jest u kolegi na zdjęciu - śrubką.
Już piszę jak to u mnie było.
Od samego początku jak tylko kupiłem auto (3 lata temu) miałem problem, że przy każdym wypalaniu filtra FAP zaczynało szarpać autem szczególnie przy utrzymywaniu stałej prędkości, co na dłuższą metę było strasznie denerwujące. Zacząłem grzebać i ludzie podawali różne przyczyny - żadna nie dała efektu. W końcu gdzieś na forum wyczytałem, że najbardziej prawdopodobną przyczyną jest nie do końca otwierająca się klapa od ciepłego powietrza (wężyk umieszczony jeszcze trochę niżej), a ta od zimnego powietrza właśnie poprzez ten wężyk i podciśnienie zamyka się - efekt - za dużo paliwa a za mało powietrza czyli szarpie i kopci. Od czasu zaślepienia tego wężyka od klapy zimnego powietrza jak ręką odjął. Nic nie szarpie, nic nie dymi.
Zasada jest następująca(chyba): klapa od zimnego powietrza normalnie jest otwarta a od ciepłego zamknięta - w wężykach nie ma podciśnienia. Jak zaczyna się wypalanie to podawane jest podciśnienie, co powoduje otwarcie klapy od ciepłego powietrza i zamknięcie klapy od zimnego powietrza. U mnie teraz efekt jest taki, że jak nie ma wypalania to otwarta jest tylko od zimnego czyli normalnie. Jak zaczyna się wypalanie to od zimnego dalej jest otwarta (bo wężyk zaślepiony) a dodatkowo (coś tam, tylko pewnie za mało) otwiera się od ciepłego powietrza. Albo gdzieś mam wężyk podciśnienia od klapy ciepłego powietrza nieszczelny albo sama klapa od ciepłego powietrza ciężko chodzi i przez to się całkiem nie otwiera. Muszę kiedyś odkręcić mieszalnik powietrza i zobaczyć jak te klapy chodzą. Może wystarczy tylko wyczyścić.
Jak koledze uda się coś więcej ustalić to dowiem się czegoś nowego na ten temat.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot607

13 600

2007r.

267 000 km

wielkopolskie

Peugeot508

69 900

2020r.

111 000 km

kujawsko-pomorskie

Peugeot1007

8 888

2005r.

177 000 km

wielkopolskie

Peugeot206 CC

12 500

2004r.

151 000 km

śląskie

Peugeot508

38 900

2012r.

90 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System