Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radom Posiadane auto: Peugeot 407 sw, 2.0 HDI 2004 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 14 Maj 2019, 08:54
Temat postu:
Peugeot 407 sw 2.0 hdi wężyk od podciśnienia klapek gaszącyc
Witam.
Trudno mi powiedzieć czy dobrze to w temacie napisałem.
Potrzebuje zaczerpnąć części waszej wiedzy odnośnie mojego auta.
Kilka dni temu stałem się posiadaczem peugeota 407 sw 2.0 HDI z 2005 r .Przy zakupie już poprzedni właściciel wspomniał mi o tym o czym teraz piszę a dokładnie o wężyku który widać na zdjęciu.
Jest on zaślepiony . Podejrzewam że jest to jakiś wężyk podciśnienia od klapek gaszących lecz z jestem generalnie laikiem w kwestii aut ale tu moje pytanie gdyż gdy podłączę ten przewód to auto zaczyna lepiej się sprawować lecz po dłuższej jeździe kilku godzinnej albo po prostu gdy długo jest podłączony to auta zaczyna na postoju falować obrotami i kopcić strasznie na czarno jak z komina więc go ponownie odpiąłem i zaślepiłem bo wtedy takiej sytuacji nie ma.
I tu właśnie jest pytanie jak to ogarnąć i co to tak naprawdę jest Nie mam zbyt dobrych przeżyć z mechanikami a mój znajomy będzie dostępny dopiero za kilka tygodniu dlatego także chciałbym zapytać czy z tak zaślepionym wężem mogę jeździć i czy nie będzie to powodowało przyszłych większych problemów ewentualnie jak to ogarnąć z czym to się je ?
Za ewentualną pomoc z góry dziękuję
To jest przewód, który ma być podłączony , do tego siłownika, jak masz na zdjęciu , przed wężykiem.
Jest to siłownik klapy przełączającej dolot powietrza do silnika, tzw baypas intercolera. W tym miejscu w momencie wypalania filtra FAP siłownik przełącza dolot powietrza na bezpośrednio z turbo, z pominięciem chłodnicy powietrza (intercooler). W ten sposób wypalanie filtra jest bardziej efektywne.
Dlaczego poprzedni właściciel odłączył ten wężyk, to nie wiem. Sprawdż , może jest uszkodzony- nieszczelny siłownik.
Ja jakieś 4 miesiące temu właśnie ten wężyk zaślepiłem, tak jak to jest u kolegi na zdjęciu - śrubką.
Już piszę jak to u mnie było.
Od samego początku jak tylko kupiłem auto (3 lata temu) miałem problem, że przy każdym wypalaniu filtra FAP zaczynało szarpać autem szczególnie przy utrzymywaniu stałej prędkości, co na dłuższą metę było strasznie denerwujące. Zacząłem grzebać i ludzie podawali różne przyczyny - żadna nie dała efektu. W końcu gdzieś na forum wyczytałem, że najbardziej prawdopodobną przyczyną jest nie do końca otwierająca się klapa od ciepłego powietrza (wężyk umieszczony jeszcze trochę niżej), a ta od zimnego powietrza właśnie poprzez ten wężyk i podciśnienie zamyka się - efekt - za dużo paliwa a za mało powietrza czyli szarpie i kopci. Od czasu zaślepienia tego wężyka od klapy zimnego powietrza jak ręką odjął. Nic nie szarpie, nic nie dymi.
Zasada jest następująca(chyba): klapa od zimnego powietrza normalnie jest otwarta a od ciepłego zamknięta - w wężykach nie ma podciśnienia. Jak zaczyna się wypalanie to podawane jest podciśnienie, co powoduje otwarcie klapy od ciepłego powietrza i zamknięcie klapy od zimnego powietrza. U mnie teraz efekt jest taki, że jak nie ma wypalania to otwarta jest tylko od zimnego czyli normalnie. Jak zaczyna się wypalanie to od zimnego dalej jest otwarta (bo wężyk zaślepiony) a dodatkowo (coś tam, tylko pewnie za mało) otwiera się od ciepłego powietrza. Albo gdzieś mam wężyk podciśnienia od klapy ciepłego powietrza nieszczelny albo sama klapa od ciepłego powietrza ciężko chodzi i przez to się całkiem nie otwiera. Muszę kiedyś odkręcić mieszalnik powietrza i zobaczyć jak te klapy chodzą. Może wystarczy tylko wyczyścić.
Jak koledze uda się coś więcej ustalić to dowiem się czegoś nowego na ten temat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.