Witam,
Mam problem z moim niedawno zakupionym Peugeot 308 1.6 VTi 120KM 2007r a mianowicie wyskakuje mi błąd P0420. Po skasowaniu błędu, powraca po przejechaniu około 80 km, później zapala się od razu po uruchomieniu silnika. Poza kontrolką check engine i wyświetlanym komunikatem depollution system faulty z samochodem nic się nie dzieje. Silnik pracuje równo, spalanie zgodne z tym co deklaruje producent, pobór oleju jest typowy w tym modelu samochodu, brak spadków mocy czy ograniczenia obrotów silnika (sprawdzane na autostradzie przy próbie oczyszczania katalizatora, można wkręcić go na obroty nawet 6,5k).
Jak wspomniałem, próbowałem przez chwile wypalać katalizator jeżdżąc na lekko wyższych obrotach (3 tys).
Samochód nie posiada LPG. Przez ostatni rok samochód przejechał około 700 km. Aktualny przebieg 79000km.
Użytkuje go od miesiąca, pierwszy raz błąd wyskoczył po kilku dniach od zakupu.
Ostatnio uwałem się do mechanika który stwierdził, że to na pewno nie katalizator. Nie przy tym przebiegu i nie ma ku temu objawów (brak spadków mocy, równa praca). Na początek wymienił świece zapłonowe oraz wyczyścił cewki. Świece były stare i jedna z nic miała nawet przebicie.
Zalecił też wymianę oleju i filtrów. Wcześniej tego nie zrobiłem ponieważ olej znajdujący się w silniku po zakupie wydawał się być nowy (jasna barwa). Zakupiłem tylko dedykowany przez producenta olej na dolewki i uzupełniłem braki.
Kolejne zalecenie to po wymianie oleju, zalanie lepszego paliwa i wybranie się w trasę, ponieważ z rury wydechowej lekko śmierdzi ale brak dymu. Mam wrażenie, że teraz z upływem przejechania nim 2 tys km zapach jest coraz mniej wyczuwalny, niemniej jednak zastosuje się do zaleceń.
Odczytałem dodatkowo błąd własnym mini komputerkiem, poniżej zamieszczam ramkę zamrożoną:
Liczba błędów: P0420
System paliwowy 1: CL, używa HO2S
System paliwowy 2: ----
Obliczone obciążenie: 21,2%
Temperatura cieczy chłodzącej: 104 st. C
Krótkotrwałe paliwa korekcja 1: 3,8%
Długotrwałe paliwa korekcja 1: -0,7%
Obroty silnika: 2787 RPM
Prędkość pojazdu: 53 km/h
Co może być w takim razie powodem wyskakiwania błędu? Proszę o porady.
Kolego, też miałem ten problem, dodatkowo u mnie jeszcze się załączał tryb awaryjny i nie dało się jeździć. Kontrolka pojawiła się dzień po zakupie więc sprzedający na pewno o tym wiedział i tylko mój błąd, że auta nie oddał od razu. Włożyłem w auto ok 2 tys ale najgorsze było to, że ono nadal nie chodziło poprawnie. Takie gadanie tego mechanika, żeby powymieniać oleje filtry i takie tam jest zupełnie bez sensu. Też tak robiłem i słuchałem różnych magików, aż w końcu jeden dał mi najlepszą radę, żeby pojechać do serwisu peugeota. Zapłaciłem 200 zł za podłączenie komputera i miałem wgrane tez nowe oprogramowania i dzięki temu auto jeździło i nie wchodziło w tryb awaryjny ale check nadal się świecił. U mnie to prawdopodobnie była wina wyciętego kata więc nie słuchałbym tego twojego mechanika. REASUMUJĄC Jedź do serwisu, wydasz niby więcej kasy za wizytę ale myślę, że pomogą bardziej a tak to będziesz błądził i wydawał nie potrzebnie kasę! Ja tak wymieniłem 3 razy czujnik zmiennych faz rozrządu!
Dodam jeszcze, że u mnie od błędu P0420 się wszystko zaczęło i z tego co wiem to oznacza to starzenie się katalizatora. U mnie wycieli kata i wstawili emulator, który wogole sie nie sprawdził. Dlatego jeszcze raz powtórzę nie słuchaj mechanika tylko najlepiej podjedź do autoryzowanego serwisu, ucz się na cudzych błędach, w tym przypadku moich Jak poszukasz mój temat to się dowiesz dlaczego tak piszę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.