Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 308 ) Peugeot 308 1.6 VTi i błąd P0420



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radom46

Czytelnik



Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Peugeot 306, Peugeot 308
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 25 Lis 2018, 13:00
Temat postu:

Peugeot 308 1.6 VTi i błąd P0420


Witam,
Mam problem z moim niedawno zakupionym Peugeot 308 1.6 VTi 120KM 2007r a mianowicie wyskakuje mi błąd P0420. Po skasowaniu błędu, powraca po przejechaniu około 80 km, później zapala się od razu po uruchomieniu silnika. Poza kontrolką check engine i wyświetlanym komunikatem depollution system faulty z samochodem nic się nie dzieje. Silnik pracuje równo, spalanie zgodne z tym co deklaruje producent, pobór oleju jest typowy w tym modelu samochodu, brak spadków mocy czy ograniczenia obrotów silnika (sprawdzane na autostradzie przy próbie oczyszczania katalizatora, można wkręcić go na obroty nawet 6,5k).
Jak wspomniałem, próbowałem przez chwile wypalać katalizator jeżdżąc na lekko wyższych obrotach (3 tys).

Samochód nie posiada LPG. Przez ostatni rok samochód przejechał około 700 km. Aktualny przebieg 79000km.
Użytkuje go od miesiąca, pierwszy raz błąd wyskoczył po kilku dniach od zakupu.

Ostatnio uwałem się do mechanika który stwierdził, że to na pewno nie katalizator. Nie przy tym przebiegu i nie ma ku temu objawów (brak spadków mocy, równa praca). Na początek wymienił świece zapłonowe oraz wyczyścił cewki. Świece były stare i jedna z nic miała nawet przebicie.
Zalecił też wymianę oleju i filtrów. Wcześniej tego nie zrobiłem ponieważ olej znajdujący się w silniku po zakupie wydawał się być nowy (jasna barwa). Zakupiłem tylko dedykowany przez producenta olej na dolewki i uzupełniłem braki.
Kolejne zalecenie to po wymianie oleju, zalanie lepszego paliwa i wybranie się w trasę, ponieważ z rury wydechowej lekko śmierdzi ale brak dymu. Mam wrażenie, że teraz z upływem przejechania nim 2 tys km zapach jest coraz mniej wyczuwalny, niemniej jednak zastosuje się do zaleceń.

Odczytałem dodatkowo błąd własnym mini komputerkiem, poniżej zamieszczam ramkę zamrożoną:
Liczba błędów: P0420
System paliwowy 1: CL, używa HO2S
System paliwowy 2: ----
Obliczone obciążenie: 21,2%
Temperatura cieczy chłodzącej: 104 st. C
Krótkotrwałe paliwa korekcja 1: 3,8%
Długotrwałe paliwa korekcja 1: -0,7%
Obroty silnika: 2787 RPM
Prędkość pojazdu: 53 km/h

Co może być w takim razie powodem wyskakiwania błędu? Proszę o porady.
Powrót do góry
Rychooo

Debiutant



Dołączył: 16 Mar 2018
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kujawy
Posiadane auto: Peugeot 308 ??
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 27 Lis 2018, 11:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Peugeot 308 1.6 VTi i błąd P0420


Kolego, też miałem ten problem, dodatkowo u mnie jeszcze się załączał tryb awaryjny i nie dało się jeździć. Kontrolka pojawiła się dzień po zakupie więc sprzedający na pewno o tym wiedział i tylko mój błąd, że auta nie oddał od razu. Włożyłem w auto ok 2 tys ale najgorsze było to, że ono nadal nie chodziło poprawnie. Takie gadanie tego mechanika, żeby powymieniać oleje filtry i takie tam jest zupełnie bez sensu. Też tak robiłem i słuchałem różnych magików, aż w końcu jeden dał mi najlepszą radę, żeby pojechać do serwisu peugeota. Zapłaciłem 200 zł za podłączenie komputera i miałem wgrane tez nowe oprogramowania i dzięki temu auto jeździło i nie wchodziło w tryb awaryjny ale check nadal się świecił. U mnie to prawdopodobnie była wina wyciętego kata więc nie słuchałbym tego twojego mechanika. REASUMUJĄC Jedź do serwisu, wydasz niby więcej kasy za wizytę ale myślę, że pomogą bardziej a tak to będziesz błądził i wydawał nie potrzebnie kasę! Ja tak wymieniłem 3 razy czujnik zmiennych faz rozrządu!
Dodam jeszcze, że u mnie od błędu P0420 się wszystko zaczęło i z tego co wiem to oznacza to starzenie się katalizatora. U mnie wycieli kata i wstawili emulator, który wogole sie nie sprawdził. Dlatego jeszcze raz powtórzę nie słuchaj mechanika tylko najlepiej podjedź do autoryzowanego serwisu, ucz się na cudzych błędach, w tym przypadku moich Smile Jak poszukasz mój temat to się dowiesz dlaczego tak piszę Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 308 »

Opinie o samochodach Peugeot 308 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne


Peugeot2008

36 600

2015r.

140 657 km

podkarpackie

Peugeot2008

45 900

2018r.

54 500 km

wielkopolskie

Peugeot307 SW

5 900

2002r.

293 000 km

kujawsko-pomorskie

Peugeot2008

48 850

2017r.

87 900 km

wielkopolskie

Peugeot107

10 900

2009r.

95 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System