Awaria hamulca postojowego elektronicznego ABS/ ASR
Panowie mam problem. Dzisiaj mi się zapalił komunikaty o awarii hamulca elektronicznego, ABS/ASR, systemu wspomagania ruszania pod gorke i po jakimś czasie znikł i jest ok. Rok temu było to samo. Wyczytałem że w 5008 był uszkodzony jeden przewód w peszlu prowadzący do czujnika ale czy w 508 może być to samo czy to może jakaś inna przyczyną? Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawia
Kolego nie ma możliwości żeby ktokolwiek odpowiedział Ci na to pytanie. Tak jak góral napisał- tylko podpięcie pod komputer i odczyt błędów. Żeby uzmysłowić Ci jak skomplikowany jest elektryczny hamulec pomocniczy powiem, że jego dokumentacja wraz z kodami błędów zawiera 51 stron A4. Dokumentacja ABS, ASR, ESP- 54 strony bez opisu błędów..
Nie pamiętam. A teraz to same te komunikaty zgasł i wszystko działa jak należy. Jak się coś pojawi (nie wykluczam za tak bedzie) to napewno napisze. W każdym bądź razie dziękuję wszystkim za pomoc.
Z tym układem zabawa może okazać się kosztowna, podjedz sobie lepiej do jakiegoś warsztatu. Ostatnio zerwała się linka i mechanizm się rozsypał. Tanie to nie jest. Lepszy był by zwykły hamulec ręczny moim zdaniem. _________________ Prosze pytać na pw.
Myślę że nie ma co panikować. Równie dobrze mógł to być błąd przejściowy układu ESP. Wtedy wyświetla się wszystko bo hamulec ręczny jest ściśle powiązany z kalkulatorem ESP i od niego zależny. Wystarczy choćby mniejsze ciśnienie w jednej z opon i juz sypie błędami. A nie daj Boże jeszcze auto w automacie to dopiero błąd na błędzie. Jeździć i obserwować.
Właśnie od kilku dni cisza wszystko ok. Oby tak dalej. Ale zawsze zaczynało się od komunikatu awarii hamulca i potem szło dalej tj: ABS, ASR, system wspomagania ruszania na wzniesieniu. Pytanie czy jak wyświetlają sie te komunikaty to nie działają te systemy i czy bez problemu można jeździć czy nie?
Możesz jeździć jeśli takie komunikaty się wyświetlają. Komunikat informuje tylko o jakichś anomaliach w systemach. O nakazie bezwzględnego zatrzymania informuje czerwona kontrolka stop, a taka Ci się nie wyświetla.
Właśnie na początku się wyświetla i informuje żeby wyłączyć silnik a potem same te komunikaty. A tak na marginesie to rozmawiałem z forumowicze telefonicznie i u niego i jeszcze kilku osób w modelu 5008 przewód prowadzący do czujnika ABS był naciety a najlepsze ze to było w peszlu jakieś 15cm od wtyki. Czyli musiała to raczej być wada fabryczna na etapie produkcji wiązki. Ciekaw jestem czy to samo może być w 508 bo on miał dokładnie te same objawy.
Z tego co widziałem to w 508 te przewody wchodzą między zbiornik paliwa a podłogę. Czy może ktoś wie jak dalej idą i gdzie są te wtyki? Mam zamiar to sprawdzić bo to nic mnie nie kosztuje a może akurat to będzie to. A tak wogole czy ktoś z Was w 508 miał taki przypadek?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.