Dołączył: 15 Sty 2019 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: 407 2.0 Hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Sty 2019, 20:55
Temat postu:
Peugeot 407 2.0 HDI gaśnie ciepły na biegu jałowym
Cześć!
Od lekko ponad pół roku jestem właścicielem Peugeot 407 2.0 HDI, rok 2005. Samochód ma przejechane lekko ponad 200 tyś km.
Z racji, iż nie wiem co dokładnie wpływa na mój problem, opiszę wszystko co mogło mieć wpływ na tę awarię.
Moje problemy z tym samochodem zaczęły się szybko, już w lipcu 2018 miałem pierwszy problem z odpaleniem samochodu po nocy. Za pierwszym razem samochód nie zapalił, zakręcił ale się nie udało, dopiero za drugim odpalił i jeździłem bez problemu. Kolejny raz samochód zgasł mi podczas normalnej jazdy (około 70 km/h) w sierpniu 2018. Udało się odpalić, jednak po przejechaniu kolejnych 5 km zgasł i już nie wstał. Skończyło się lawetą i serwisem. Wtedy mechanik zdiagnozował usterkę instalacji elektrycznej - dokładniej zaśniedziałe styki od pompy wysokiego ciśnienia.
Kilka dni w serwisie i samochód wrócił do żywych a ja dalej cieszyłem się bezproblemową jazdą nim.
Później były inne problemy, kolejne naprawy i wydane pieniądze, ale nie związane ściśle z problemem który mam dzisiaj (m.in wymieniałem łożyska w obu przednich kołach oraz przełącznik zespolony)
Problem z którym borykam się do dzisiaj zaczął się pojawiać około listopada 2018. Samochód, na biegu jałowym, na wolnych obrotach zaczął gasnąć. Zdarzało się to losowo, zawsze od razu bez problemu palił i mogłem kontynuować jazdę, jednak nie wiedziałem kiedy zdarzy się to po raz kolejny. Jeżdzę całkiem sporo po mieście, więc na każdych światłach liczyłem się z tym że samochód może zgasnąć.
Z czasem liczba gaśnięć zaczęła rosnąć, wtedy zakupiłem środek do przeczyszczenia wtrysków sądząc, że to to może być problemem. Środek pomógł - przez około 2-3 tygodnie samochód nie zgasł w ogóle. Po tym problem zaczął powracać ze wzmożoną siłą - samochód gasł co raz częściej.
W tym momencie zauważyłem, że nie dzieje się to gdy jest zimny. Dopiero gdy rozgrzeję go do około 70-90"C problem zaczyna się pojawiać. Zawsze na biegu jałowym (bądź wciśniętym sprzęgle) i wolnych obrotach. Silnik zaczyna się dławić, jak zauważę to w odpowiednim momencie to po wciśnięciu gazu udaje się do "odratować", ale najcześciej gaśnie.
Zaraz po nowym roku komputer zaczął strasznie wariować - pojawił się depollution system faulty i zaczął świecić check engine. Gaśnięcie nasiliło się co raz mocniej.
Od 2 tygodnii samochód co chwilę stoi u mechanika który postanowił mi w końcu pomóc - na początku zdiagnozował że jest problem ze sterownikiem silnika, ktoś go wymieniał i nie jest zgodny dokładnie z tym jaki powinien być.
Wymiana sterownika, adaptacja - check zgasł, depollution system faulty również. Samochód przestał również gasnąć, więc zabrałem na dłuższe testy.
Pojeździłem, dogrzałem i problem niestety wciąż występuje.
Powrót do warsztatu i dalsza diagnostyka - wyrzucił błąd związany ze spalinami (nie było mnie przy tym, więc niestety nie znam dokładnego nr błędu)
Mechanik zasugerował by zasklepić EGR i sprawdzić czy to pomoże - po wzięciu samochodu na testy, dogrzaniu - problem wciąż występuje.
Jutro prawdopodobnie znów trafi do mechanika - tutaj pytanie, co warto diagnozować, w którą stronę iść? Czy komputer zawsze pokaże błąd przy gaśnięciu - czy może być to czujnik położenia wału korbowego?
Czy możliwa jest sytuacja że komputer nie wykaże błędu np. czujnika położenia wału, a w rzeczywistości będzie on uszkodzony?
Z góry serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
Dołączył: 15 Sty 2019 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: 407 2.0 Hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Sty 2019, 12:51
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI gaśnie ciepły na biegu jałowym
Cześć,
Dzięki za zainteresowanie tematem. Powracam z nowymi informacjami, bo być może ktoś w przyszłości trafi na podobny problem i będzie szukał w internecie wskazówek (jak ja)
Udało się zidentyfikować źródło problemu - jest nim klimatyzacja. Z krótkiej rozmowy z mechanikiem dowiedziałem się, ze silnik podczas gaśnięcia (pomiędzy 80-90”C) komputer informuje o problemie z klimatyzacją. Po odłączeniu klimatyzacji i przeprowadzonych próbach - silnik przestał gasnąć, ale nie jest to rozwiązanie, bowiem nie ma klimatyzacji.
Mechanik wskazał ze problemem może być BSI bądź panel klimatyzacji.
Wiec tutaj pojawia się kolejne pytanie - czy klimatyzacja może dawać bledną informacje odnośnie np. Temperatury (przegrzewania się), co sprawia ze silnik zaczyna gasnąć?
Prawdopodobnie będę wymieniał te części na próbę i sprawdzał, czy to coś da.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.