Witam. Potrzebuje schemat instalacji zasilania ECU konkretnie od BSM do ECU w 407 2.0 HDI 136KM siemens sid803
problem polega na spadającym napięciu na kalkulatorze wtrysku silnika (ECU) od BSM. BSM wymieniony podmieniony.
problem objawia się tym że na włączonym zapłonie napięcie na akumulatorze jest ok 12.2-12.4 a na ECU diagbox pokazuje 11.1-11.3 a w momencie rozruchu na akumulatorze spada do 10-6-10-9 czyli jest dobrze a na ECU do 7V czasem 8V czasem 9 czasem 9.4V dodam że niżej jak 9V nie zapali bo to wartość graniczna dla ECU>.
Ktoś podrzuci schemat
dla mnie laika nie takie to proste bo kostka zasilająca od BSM do ECU idzie w kierunku ECU ale nie centralnie do ECU tylko dalej w kierunku silnika i wraca inną wiązką do ECU.
Tu masz. Jak widać na schemacie ecu ma kilka podejść z napięciem +12v ze skrzynki PSF1 w komorze silnika z bezpieczników F20 F21 F5. Sprawdż też masę MC12
Ostatnio zmieniony przez leszcz 407 sw 2.0hdi dnia Czw 31 Sty 2019, 19:25, w całości zmieniany 1 raz
ECU (sid803) - kalkulator, sterownik silnika , na schemacie 1320. Pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika.
BSI - kalkulator , sterownik komfortu jazdy,jest pod skrzynką bezpieczników , pod kierownicą.
PSF1- skrzynka bezpieczników- płyta zarządzająca , jest w komorze silnika nad akumulatorem , po nią jest ECU,często określana jako BSM
PSF2 - skrzynka bezpieczników -płyta zarządzająca w tylnym lewym nadkolu. (na schemacie niema).
Podłączę się do tematu. Kolego Leszczyk z tą masą MC12 podsunałeś całkiem niezły pomysł żeby ją sprawdzić.. dziś ją zlokalizowałem. nie wygląda za ciekawie, jutro przy chwili wolnego czasu będę poprawiał ją ! bo jej wcześniej nie zauważyłem a ze schematu wynika ze jest faktycznie dość kluczowa !
Dostęp beznadziejny, najlepiej odkręcić lewe koło, zdjąć przednią część nadkola i tam to jest. Wyczyściłem, niestety w moim przypadku nie pomogło, w weekend będę trochę węszył jak czas pozwoli co z tym autem nie tak ! bo luty zaraz się skończy i problem zniknie do listopada
temat z moją nieszczęsną 407 wygląda tak
wymieniłem BSI a napięcie jakie pokazuje diagbox dalej jest 11,2v na włączonym zapłonie jakie odczytuje kalkulator wtrysku ( napiecie +APC) w momencie rozruchu nadal spada poniżej 9V, proszę oczywiście nie mylić tych danych z napięciem akumulatora bo tam jest ok 12.3v
dziś zmierzyłem oporność multimetrem na masie MC12 ( od ECU i BSI ) noi na klemce od ECU wd mnie są opory.
opór jaki pokazał miernik na funkcji diody to 5.43k OMA zaś napięcie jakie zmierzył na minusie od akumulatora do minusa od ecu ( MC12) wyniosło 9,5mV czy takie wartości są już niepokojące czy to raczej nie ma wpływu na spadek napięcia na ECU ???? ktoś coś z fizyki może pamięta.. >>>>
troszkę chyba nie rozumiesz mojego problemu. Ogólnie napiecie na aku oraz bsm mam ok, 12,3v napiecie jest złe na kalkulatorze wtrysku silnika ( napiecie plus apc ) ale to napięcie jest przekazywane w momencie przekrecenia stacyjki ( po zapłonie, bsi wysterowuje i daje signał na ecu i gdzies tu po drodzę jest problem. ALE i bsi i bsm są zamienione na inne. Problem jest o tyle trudny że nie dzieje się to zawsze tylko raz na kilka dni. NO ale cały czas jest to napięcie na +APC niższe o 1V ja podrzewam przewod masowy lub kostkę. ALe gdzie co. Nie chce ciąć byle gdzie i byle jak aby nie uszkodzić ecu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.