Peugeot 207 1,4 8V rok pro. 2009. Jestem nowym użytkownikiem forum . Auto mam od 2-u miesięcy. Proszę o wyjaśnienie jakie powinno być napięcie z alternatora . Po przekręceniu kluczyka w poz. zapłon jest około 12,2V.
Po odpaleniu silnika było około 12,8 V. Uważam że to za mało. Zauważyłem że po wyjęciu małej wtyczki z alternatora ( z jednym przewodem ) napięcie wzrosło do około 13,8 V. Tak jeździłem kilka dni .Po ponownym włożeniu w/w wtyczki napięcie nadal było około 13,8V ( od 13,8 do 14,2V) . Tak było przez około 2 tygodni. Wczoraj ponownie napięcie zrobiło się 12,8 V. Ponownie wyjąłem tą wtyczkę i jest 13,8 V. Akumulator ma 3 lata i na początku tej zabawy był ładowany. Napięcie mierzę za pomocą miernika włożonego do gniazda zapalniczki . Będę wdzięczny za wyjaśnienie mi jak powinno być poprawnie.
Napięcie 13,8 - 14,4 v z alternatora jest właściwe dla aut gdzie alternator jest sterowany wewnętrznym regulatorem napięcia. Wiem to ponieważ auto posiadam już około 40 lat ( to jest 6-e) i sam wykonuję wiele napraw . W tym aucie sterowanie napięciem alternatora jest realizowane z komputera chyba tym przewodem który rozłączyłem . Przypuszczam że w pewnych warunkach napięcie to powinno mieścić się w w/w przedziale ale pewności nie mam czy zakres ten nie jest większy. W internecie nie znalazłem dokładniejszych informacji na ten temat oraz schematu elektrycznego i dlatego poruszam ten temat na forum.
Zatem należy przyjąć że napięcie 12,8V z alternatora jest za małe. Czy jest możliwość sprawdzenia czy to jest wina alternatora czy ECU źle źle steruje .
Zatem należy przyjąć że napięcie 12,8V z alternatora jest za małe. Czy jest możliwość sprawdzenia czy to jest wina alternatora czy ECU źle źle steruje .
Najprościej podpiąć Lexie i sprawdzić czy pojawia się błąd w module BSI.Kod błędu wskaże przyczynę.
W temacie diagnostyki za pomocą komputera jestem zupełnie zielony. Nie mam nic za wyjątkiem komputera. Czy mogę prosić o podpowiedź w jaki sprzęt trzeba się zaopatrzyć aby to zdiagnozować.
W temacie diagnostyki za pomocą komputera jestem zupełnie zielony. Nie mam nic za wyjątkiem komputera. Czy mogę prosić o podpowiedź w jaki sprzęt trzeba się zaopatrzyć aby to zdiagnozować.
Najlepiej interfejs diagnostyczny LEXIA.W Lexi Masz do wyboru Diagbox lub PP2000 do diagnostyki.
Zadałem sobie pytanie jak ECU wie o stanie naładowania akumulatora co jest niezbędne aby sterować alternatorem. Dlatego zainteresowałem się taką małą puszką znajdującą się na minusowej klemie . Okazało się że to jest właśnie czujnik stanu naładowania akumulatora . Jest tam wtyczka na dwa piny . Oczyściłem jej styki płynem Kontaktol w spreju. Po podłączeniu jest O.K. Napięcie zrobiło się 14,6 V a po około 15 min. stopniowo zaczęło się obniżać do 14,4V.
Mam nadzieję że to będzie rozwiązaniem problemu. Napiszę po kilkunastu dniach czy jest O.K.
To co pisałem w poprzednim wpisie czyli nap. 14,6V a potem 14,4V to przypadkowa sprawa ( chyba źle przeprowadziłem procedurę wyłączenia i włączenia akumulatora ). Następnego dnia było znowu 12,8V. Na allegro kupiłem używany czujnik naładowania akumulator ( ujemną klemę ). Po zamontowaniu jest O.K. Napięcie zmienia się od 14,2V do 13,8V w zależności od stanu naładowania aku. Np. po kilkukrotnym odpaleniu auta na b. krótkich dystansach jest 14,2V a po przejechaniu kilkunastu kilometrów jest 18,8V. Myślę że sprawa jest załatwiona.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 207 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.