Witam wszystkich. Podzielę się swoimi poczynaniami z dnia wczorajszego.
Sprawa dotyczy Peugeot 308 1,6 eHDI 2012 rok. Klimatronik.
Wczoraj dezynfekowałem klimę. Zakupiłem, jak co roku piankę z długą rurką. Wyjąłem filtr kabinowy i do dzieła. Wentylator hulał, ja psikałem. Wszystko było ok, dopóki nie wyłączyłem auta. Po ponownym rozruchu, wentylator przestał chodzić. Podłączyłem DIAGA i pokazał się błąd komunikacji z wentylatorem. Sprawdziłem bezpiecznik, był ok. Wiec co? Rezystor wentylatora. Innej opcji nie było. Wiec do roboty. Sprawa nie jest trudna ale wymaga trochę zręczności, najlepiej nie dużych rąk i 3 kluczy. Torx, 6 i 10 nasadowe.
Robotę robimy z lewej części pod kierownicą. Ściągamy osłonę nad nogami, nad pedałami gazu i hamulca. W tym celu wyciągamy 3 kołki. Demontujemy też pod kierownicą osłonę bezpieczników i tą tapicerkę pod kierownicą. W niektórych modelach w tym miejscu jest poduszka na kolana. Odsłaniają nam się wszystkie "flaki". Następnie demontujemy boczek-plastik nad wykładziną a poniżej lewarka. W tym celu ręką odciągamy plastik tunelu, delikatnie, żeby nie złamać, a tam znajdziemy śrubkę na torx. Wsuwamy klucz torx lekko pod kątem i odkręcamy. Teraz już łapiemy boczek rękoma i odrywamy, bo trzyma się jeszcze na dwóch zatrzaskach z przodu na wysokości pedału gazu. Odsłoniła nam się nagrzewnica z dwoma rurkami doprowadzającymi płyn chłodzący a nad nią szeroka wtyczka z 5 grubymi kablami. To grzałka elektryczna. My demontujemy dalej. Dla lepszego dojścia proponuję odkręcić osłonę klapki nawiewu na nogi. Jedna śrubka na klucz 6 i trzeba pociągnąć, żeby zaczep puścił. Następnie na końcu rur grzewczych, pod samą grodzią , do tych rur dokręcony jest na dwóch śrubach na klucz 6 plastik. Dla lepszego dojścia proponuję go ściągnąć. Teraz odkręcamy pedał gazu trzema nakrętkami na klucz 10 i wypinamy jego wtyczkę. Właściwie to wszystko. W głębi po prawej widzimy gąbkową zasłonkę. Podnosimy ją do góry i widzimy silnik nawiewu a pod nim rezystor klimy. Czarna prostokątna kostka mniej więcej 3x4 cm. Dochodzi do niej kostka z 6 kablami. 2 grube po prawej i lewej stronie i 2 cienkie w środku. Wsadzamy tam rękę i palcem przyciskamy zapadkę na środku i podnosimy całą wtyczkę do góry. Dla lepszego dojścia trzeba odpiąć też wtyczkę wentylatora znajdującą się powyżej. Dwa przyciski po bokach i wtyczka schodzi. Całą wiązkę odciągamy na bok. Teraz zostaje tylko tylko wyjąć rezystor. W tym celu "na macanego" (wszędzie bardzo ciasno i zasłaniają rury nagrzewnicy) szukamy od dołu rezystora przycisku-zapadki. Podciągamy go do góry (uwaga, żeby go nie złamać) a następnie cały rezystor przesuwamy w lewo w kierunku grodzi i wyjmujemy go. Tyle.
u mnie skończyło się na szczęście na umyciu go w benzynie ekstrakcyjnej, wysuszeniu. Był cały zalany tym środkiem do klimy. Podpiąłem do kostek "na sucho", bez montażu w nagrzewnicy i odpaliłem silnik. Wentylator ruszył. Akcja zakończona powodzeniem.
Myślę, że każdy, kto w podobnej sytuacji odważy się na podobne co ja działanie, zaoszczędzi trochę grosza, bo takie usługi są w cenie, przez ciasnotę i złe dojście. Ale nie ma się czego bać. Mi zajęło to godzinę z powrotnym montażem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.