Dołączył: 11 Maj 2019 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 2014 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Maj 2019, 04:07
Temat postu:
Diagbox odczyt błędów
Witam, niedawno zakupiłem peugeota i diagboxa do diagnozy, gdyż po paru dniach zakupu wyskoczył check, diagbox wypluł takie błędy:
P2143 sterowanie zaworu egr
P0405 zawór egr
P2562 turbo o zmiennej geometri
P0487 Dozownik powietrza
P1499 Dozownik powietrza
P1497 Turbo o zmiennej geometri
Silnik pracuje równo na wolnych obrotach, wkręca się też dobrze, słychać jakiś hałas przy dodawaniu gazu, jak puszczę nogę z gazu to jest cisza, czy z tego wynika, iż turbo, egr i przepustnica do wymiany? Zaznaczam, że uczę się dopiero obsługi diagboxa i każda sugestia diagnozy mile widziana. Wcześniej działałem na autocomie i był prostszy w obsłudze. pozdrawiam i proszę o sugestie.
edit:
na początku po kilku odpaleniach kody check gasł, teraz prawie cały czas się świeci, raz mi udało się je skasować db, teraz nie mogę.
robiłem w DB test turbo egr i było dobrze, jak robiłem dolot to wyskoczył komunikat:
Przypadek 1b
W czasie testu odwzorowanie dozownika powietrza wskazuje, że jest on w pozycji normalnej.
Otóż inne parametry silnika wskazują na to, że tak nie jest w tym przypadku(Odchyłka dodatnia)
Wymienić dozownik powietrza.
Czy istnieje jakiś sposób na dodatkowe zdiagnozowanie uszkodzonej przepustnicy?
Kod usterki P1497 (Kalkulator ECU silnika)
Kalkulator silnika DELPHI DCM3.5 połączony 2
Kod usterki P1497
Sformułowanie posprzedażne kodu błędu Turbosprężarka o zmiennej geometrii : Pozycja nieprawidłowa w stosunku do zadanej (Niedostateczne doładowanie) (APV-Obsługa Posprzedażna)
Opis diagnostyki Dodatnia odchyłka większa od 30% wykryta przez 6 s, pomiędzy wartością zadaną położenia i zmierzonym położeniem zmiennej geometrii turbosprężarki
Warunki aktywacji diagnostyki Silnik uruchomiony od co najmniej 6 s
Warunki ustąpienia usterki Jazda z gorącym silnikiem w czasie 5 minut
Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna -
Zapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy -
Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta Odgłosy
Dym wydobywa się z układu wydechowego
Brak mocy
Utrata hamowania
Strefy podejrzane turbosprężarka
Elektrozawór turbosprężarki
Odwzorowanie pozycji turbosprężarki
Obieg próżni
Wiązki elektryczne
: Kod usterki P1499 (Kalkulator ECU silnika)
Kalkulator silnika DELPHI DCM3.5 połączony 2
Kod usterki P1499
Sformułowanie posprzedażne kodu błędu Dozownik powietrza : Pozycja nieprawidłowa (Za bardzo otwarty) (APV-Obsługa Posprzedażna)
Opis diagnostyki Pozycja zmierzona jest większa od zadanej o ponad 35 % w czasie 5 sek
Warunki aktywacji diagnostyki Silnik uruchomiony od co najmniej 6 s
Warunki ustąpienia usterki Jazda w czasie 5 min pozostając poniżej obrotów 2500 obr/min przy połowie obciążenia (Silnik gorący)
Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna -
Zapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy -
Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta Zatrzymanie silnika zdegradowane
Odgłosy
Strefy podejrzane Dozownik powietrza
Zawór elektromagnetyczny dozownika powietrza
Odwzorowanie pozycji
Obieg próżni
Wiązki elektryczne
Kod usterki P2562 (Kalkulator ECU silnika)
Kalkulator silnika DELPHI DCM 3.5 połączony 2
Kod błędu P2562
Sformułowanie posprzedażne kodu błędu Turbosprężarka o zmiennej geometrii : Pozycja nieprawidłowa w stosunku do zadanej (Niedostateczne doładowanie)
Opis diagnostyki Dodatnia odchyłka większa od 40% wykryta przez 6 s, pomiędzy wartością zadaną położenia i zmierzonym położeniem zmiennej geometrii turbosprężarki
Warunki aktywacji diagnostyki przy pracujacym silniku
Warunki ustąpienia usterki Jazda z gorącym silnikiem w czasie 5 minut
Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna Wyłączenie funkcji recyrkulacji spalin
Zapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy Kontrolka MIL
Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta Odgłosy
Dym wydobywa się z układu wydechowego
Brak mocy
Utrata hamowania
Strefy podejrzane turbosprężarka (Zmienna geometria otwarta)
Elektrozawór turbosprężarki
Wiązka elektryczna _________________ Posiadam Diagbox-a - pomogę - pisać na PW
Sprawdz zawory sterujące EGR , Turbiną i Klapa mieszalnika - są z tyłu silnika od komory grodziowej od strony paska osprzętu za silnikiem - może coś z podciśnieniem do nich. _________________ Posiadam Diagbox-a - pomogę - pisać na PW
Dołączył: 11 Maj 2019 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 2014 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Maj 2019, 23:49
Temat postu:
Diagbox odczyt błędów
Dziękuję za zainteresowanie, byłem dzisiaj u mechanika co zna się na francuzach, powiedziałem mu to co napisałem i stwierdził, od razu, aby sprawdzić właśnie te zawory sterujące( któryś padł?) bądź ewentualnie wężyki od podciśnienia do nich.CDN...
Dołączył: 11 Maj 2019 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 2014 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Maj 2019, 22:56
Temat postu:
Diagbox odczyt błędów
Dzisiaj chciałem sprawdzić te zawory, ciężki dostęp, odpuściłem bo deszcz mnie zmoczył, podłączyłem kompa i zrobiłem testy na odpalonym silniku, wszystkie testy ok oprócz jednego:
przesunięcie by-passu obwodu chłodzenia gazów egr:
działanie zakończone bez błędu
urządzenie wykonawcze zanieczyszczone(zablokowany w pozycji otwartej)
Pytanie czy to znaczy, że egr zanieczyszczony i trzeba wyczyścić, ewentualnie wymienić, czy chodzi o ten by-pass( gdzie się znajduje i czy to element wymienny?)
Dołączył: 11 Maj 2019 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 2014 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 21 Maj 2019, 16:55
Temat postu:
Diagbox odczyt błędów
Witam, wczoraj jak wracałem z pracy, usłyszałem dziwne dźwięki, otworzyłem maskę i stwierdziłem, że trajkocze mi jeden z elektrozaworów, dzisiaj rano odkręciłem ten zawór, okazało się, że jest to zawór sterujący podciśnienie egr, zamówiłem w sklepie(koszt 130 zł oryginał), jutro zakładam, zobaczę, czy to tylko ten zawór, czy może coś jeszcze.
Dołączył: 11 Maj 2019 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 2014 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Maj 2019, 15:02
Temat postu:
Diagbox odczyt błędów
Witam, zawór wymieniony i już nie trajkocze, natomiast po podpięciu pod kompa, występują wszystkie te same błędy oprócz sterowania egr, teraz jest dodatkowy błąd sterowanie turbiną(wężyki podciśnieniowe raczej wyglądają dobrze):
P1471 - sterowanie dozownika powietrza
P1496,1497,2566, - turbina o zmiennej geometrii
P0487, 1499 - dozownik powietrza
Nie wiem, czy gość ze sklepu zamówi mi po nr. vin elektrozawór sterujący turbiną, jeśli nie jutro rozbiorę i zamówię, jak wymienię dam znać.
Nurtuje mnie myśl, że w ten sposób to mogę po kolei wymieniać i nic mi to nie da...
Dołączył: 11 Maj 2019 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 2014 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Maj 2019, 20:13
Temat postu:
Diagbox odczyt błędów
Zadzwonił do mnie kolega ze sklepu co bym odkręcił zawór i sprawdził nr, okazało się, że jest taki sam zawór co do egr z 3 wejściami na podciśnienie!!!, do zaworu turbiny dochodzą tylko 2 wężyki od podciśnienia, zerknąłem do neta i faktycznie, elektrozawór do turbiny powinien być na 2 wężyki, prawdopodobnie ktoś fuszerkę odj..ał.
Jutro na wieczór będę dopiero go miał, w piątek wymienię i napiszę czy pomogło.
Edit:
Podaje numery dla potomnych:
Elektrozawór egr 3 wejścia na podciśnienie ( pierwszy od lewej stojąc na wprost silnika) - 9801887680
Elektrozawór turbiny 2 wejścia na podciśnienie ( z prawej strony od zaworu egr) - 9660693180
Dołączył: 11 Maj 2019 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 2014 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Maj 2019, 15:23
Temat postu:
Diagbox odczyt błędów
Witam, już po wymianie, silnik pracuje tak jak przed wymianą, błędów nie można skasować dodatkowo wyskoczyło kilka innych błędów:
P0243 - sterowanie urządzenia wykonawczego turbo
P0299 - Regulacja ciśnienia doładowania
P1471- sterowanie dozownika powietrza
+ te błędy co wcześniej o zmiennej geometrii turbo i dozownik powietrza.
Robiłem testy na włączonym silniku i nie przechodzą, wyskakuje komunikat Procedura zakończona i problem napotkany:
Uczenie ograniczników nie wykonane.
Teraz prośba do Was drodzy forumowicze o podpowiedzenie jak przyuczyć te ograniczniki. Pozdrawiam i czekam na konkrety.
Dołączył: 11 Maj 2019 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 2014 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Maj 2019, 07:59
Temat postu:
Diagbox odczyt błędów
Problem jeszcze nie rozwiązany z braku czasu. Wczoraj znowu podpiąłem DB chciałem skasować błędy, jednak nie można było, ale zrobiłem w DB wymianę dozownika powietrza i błędy się skasowały, oczywiście problem pozostał. Po odpaleniu silnika gdy go nie gazowałem tak gdzieś do 2000, check sę nie zapalał, po wyżej 2000 check się zaświeca. Znowu podpiąłem pod DB, wyskoczyło 5 błędów:
P0487 - dozownik powietrza
P1499 - dozownik powietrza
P0299 - regulacja ciśnienia doładowania
P2562 - turbo o zmiennej geometrii
P1497 - turbo o zmiennej geometri
Skasować błędów nie można, to znowu wymiana dozownika powietrza w DB i błędy skasowane. Odpalam silnik do 2000 ok, powyżej check i te same błędy.
P0497 miejscowy, przerywany
- Obliczona wartość ładowania - 043
- ciśnienie doładowania - 0988
- temp. powietrza dolotowego - 044
- zmierzony wydatek powietrza - 000
- ciśnienie w kolektorze - 0294
- zmierzony wydatek powietrza - 0247
- położenie względne dozownika - 000
- wartość zadana dozownika powietrza - 072
- napięcie czujnika odwzorowania pozycji dozownika powietrza - 702
- pierwsze uczenie górnego ogranicznika dozownika powietrza - 4493
- ostatnie uczenie górnego ogranicznika dozownika powietrza - 4493
- pierwsze uczenie dolnego ogranicznika dozownika powietrza - 0702
- ostatnie uczenie dolnego ogranicznika dozownika powietrza - 0702
- położenie pedału gwarantowane - 000
P1499 miejscowy, przerywany
- Obliczona wartość ładowania - 051
- ciśnienie doładowania - 0988
- temp. powietrza dolotowego - 026
- zmierzony wydatek powietrza - 000
- ciśnienie w kolektorze - 0313
- zmierzony wydatek powietrza - 0000
- położenie względne dozownika - 000
- wartość zadana dozownika powietrza - 035
- napięcie czujnika odwzorowania pozycji dozownika powietrza - 702
- pierwsze uczenie górnego ogranicznika dozownika powietrza - 4493
- ostatnie uczenie górnego ogranicznika dozownika powietrza - 4493
- pierwsze uczenie dolnego ogranicznika dozownika powietrza - 0702
- ostatnie uczenie dolnego ogranicznika dozownika powietrza - 0702
- położenie pedału gwarantowane - 000
P0299 miejscowy, przerywany
- Obliczona wartość ładowania - 100
- ciśnienie doładowania - 1129
- temp. powietrza dolotowego - 006
- zmierzony wydatek powietrza - 031
- ciśnienie w kolektorze - 0991
- zmierzony wydatek powietrza - 0031
- położenie względne dozownika - 000
- zadane ciśnienie doładowania - 1847
- zmierzony wydatek powietrza - 0565
- położenie pedału gwarantowane - 035
P2652 miejscowy, przerywany
- obliczona wartość ładowania - 078
- ciśnienie doładowania - 0976
- temperatura powietrza dolotowego - 011
- zmierzony wydatek powietrza - 0016
- ciśnienie w kolektorze - 0735
- położenie względne turbo - 000
- wartość zadana położenia turbo sprężarki - 083
- napięcie czujnika turbosprężarki - 1625
- pierwsze uczenie górnego ogranicznika turbo - 3530
- ostatnie uczenie górnego ogranicznika turbo - 3530
- pierwsze uczenie dolnego ogranicznika turbo - 1605
- ostatnie uczenie dolnego ogranicznika turbo - 1625
- położenie wału gwarantowane - 011
P1497 miejscowy, przerywany
- obliczona wartość ładowania - 078
- ciśnienie doładowania - 0976
- temperatura powietrza dolotowego - 011
- zmierzony wydatek powietrza - 0016
- ciśnienie w kolektorze - 0735
- położenie względne turbo - 000
- wartość zadana położenia turbo sprężarki - 083
- napięcie czujnika turbosprężarki - 1625
- pierwsze uczenie górnego ogranicznika turbo - 3530
- ostatnie uczenie górnego ogranicznika turbo - 3530
- pierwsze uczenie dolnego ogranicznika turbo - 1605
- ostatnie uczenie dolnego ogranicznika turbo - 1625
- położenie wału gwarantowane - 011
Wcześniej zdjąłem rurę od przepustnicy na nie odpalonym silniku i był w pozycji otwartej(Chyba powinien być prawie zamknięty), ale nie był zasyfiony. Myślałem o wymianie przepustnicy, ale koszt 600 pln to dosyć drogo, najpierw zrobię rozrząd bo już mam 173 tys. na blacie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.