Witam.
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem 407 SW, 1,6 HDI 2006 rok.
Dzisiaj jadąc nagle spadła mi moc jakby turbina się nie włączała, jest strasznie mułowaty, żadne kontrolki się nie zapaliły. Wyłączenie silnika nic nie dało. Obroty na biegu jałowym mam wrażenie że są niższe bo trzymają się na 800 obrotów, chodzi nieco głośniej troszkę klekocze jak traktor. W poniedziałek mam zamiar podjechać do mechanika niech coś poradzi. Zwykłe rzeczy typu łożyska, hamulce i proste mechaniczne naprawy ogarniam sam ale w silniku to już dla mnie czarna magia. Ale może ktoś coś potrafi doradzić???
Pozdrawiam
Dołączył: 14 Lis 2017 Posty: 62 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2.0 HDI - 2006 r. Peugeot Partner 1.4 - 2005 r.
Piwa: 5/0
Wysłany: Nie 16 Cze 2019, 17:08
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 1,6 HDI brak mocy
P1351 to problem ze świecami żarowymi, najprawdopodobniej jedna lub więcej nie działa. Świece mają wpływ na wypalanie filtra cząstek stałych, chodzi o podniesienie temperatury silnika a w rezultacie spalin aby proces wypalania był bardziej efektywny. Jednak nie sądzę aby to miało wpływ na spadek mocy, co prawda podczas wypalania silnik pracuje głośniej, obroty na biegu jałowym lekko falują, jednak spadku mocy nigdy nie zauważyłem - bynajmniej tak jest u mnie. Chyba że filtr już jest całkiem zapchany i nie potrafi się wypalić, stąd spadek mocy.
Witam.
Jeśli jest ktoś ciekawy co było przyczyną spadku mocy to wyjaśniam.
Sam do niczego nie doszedłem, pojechałem do fachowców co zajmują się Peugeotami. Po podpięciu do komputera pokazało złe parametry pracy jednego cylindra. Mechanik odpiął tą grubą rurę koło 4 cylindra (nie wiem jak fachowo się to nazywa) i słychać było klekotanie zaworów. Od razu stwierdzenie że nie jest dobrze, padło podejrzenie że oderwał się nagar. Trzeba było zdjąć głowicę, na szczęście wtryskiwacze łatwo wyszły. Po zdjęciu okazało się niestety że ułamał się żarnik od świecy żarowej. Powyginało to zawory, powgniatało głowicę i tłok no i porysowało tuleje cylindra, dalej niestety przeleciało przez turbinę i pokrzywiło w niej jakiś element który udało się wymienić. I zostało albo remontować silnik albo kupić używany. Kupiłem używany z małym przebiegiem. Został wymieniony i autko jeździ. Koszty??? No niemałe. Ale co tam są gorsze tragedie. Jeśli ktoś by chciał namiary na super warsztat który ma diagnostykę na super poziomie a nie wymienia części jak leci to z czystym sumieniem mogę polecić i podać namiary.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.