Chciałbym się podzielić wskazówką jak naprawić zepsuty nawiew w Peugeot 307.
Pewnego pięknego upalnego dnia podczas jazdy zrobiło się nieprzyjemnie gorąco. Myślałem, że to gaz w klimatyzacji się skończył. Okazało się jednak że to wentylator.
Co robić żeby się nie narobić!
Zaczynamy od sprawdzenie bezpieczników. Jeden w środku pojazdu, drugi w puszce pod maską. Nie pamiętam jakie numery ale można to sobie sprawdzić w instrukcji pojazdu.
Następnie sprawdzamy połączenia wtyczek. Demontujemy osłonę pod kierownicą (3 kołki) oraz osłonę plastikową boczną (dwa torxy i jeden kołek). Trzeba dostać się do wtyczki która zasila wentylator. Znajduje się on powyżej pedału gazu po prawej stronie.
Ponieważ na forum nikt tego nie napisał powiem, iż są dwa rodzaje silników wentylatora i oporników termicznych. Ja tego nie wiedziałem dlatego straciłem dużo czasu i rozmontowałem nie potrzebnie schowek pasażera.
1. Auto z klimatyzacją manualną.
Silnik wentylatora ma tylko jedną wtyczkę (dwa Piny, zasilanie plus i minus). Zazwyczaj psuje się jednak nie silnik tylko opornik termiczny. Aby się do niego dostać demontujemy schowek pasażera. Parę torxów, nie zapominajcie o tych od spodu. Reszta po otwarciu schowka. Jak się go wyjmie, to trzeba włożyć rękę w taką szeroką rurę. Tam też jest zamontowany silnik tylko wkłada się go od strony kierowcy. Jak włożycie rękę to namacacie opornik (dolna płaszczyzna rury). Trzeba go przekręcić bodajże w lewo i wyjąć. Koszt niewielki od 25 zł w górę. Gdyby dalej nawiew nie działa to trzeba sprawdzić silnik. Z tego co pamiętam przekręcić go w prawo i wyjdzie. Trzeba porozpinać kostki co przeszkadzają, te od hamulca też. Naciągnąć plastik pod kierownicą do siebie i wyjdzie. Należ uważać bo ciągnąc na siłę można uszkodzić łopatki wirnika. Dorabiamy dwa kable z wtyczkami i pod akumulator. Uwaga na odpowiednie bieguny. Zalecam robić to w dwie osoby bo silnik pójdzie pełną mocą 250W. Mi przy próbie odleciał i się rozwalił o maskę.
Gdyby i silnik nie działał to trzeba sprawdzić przełącznik nawiewu.
2. Auto z klimatyzacją automatyczną.
Różnica polega na tym silnik ma dwie wtyczki. Pierwsza zasilanie dwa piny, druga sterowanie 5 pinów. Wyciągamy silnik tak jak w pierwszym przypadku. Tutaj opornik termiczny nie znajduje się za nawiewem tylko w silniku. Taki radiator. Można go wymienić. Ceny od 135 zł. Ja ponieważ rozwaliłem silnik musiałem kupić cały zestaw. Ceny różne. Silniki ze sterowaniem automatycznym są zdecydowanie droższe. Ja dałem 350zł Nissens.
Podłączyłem wtyczki. Wszystko pięknie zaczęło działać. Potem tylko jeszcze montaż w obudowie i problem rozwiązany.
Podsumowanie.
Kontrola:
1. Bezpieczników.
2. Wtyczek.
3. Opornika termicznego
a) manual - za schowkiem
b) klimatronik - w silniku
4. Silnika.
5. Przełącznika.
Z tego co wiem to przeważnie psuje się opornik termiczny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Wnętrze-klimatyzacja-nawiew-konsola
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.