Mam Peugota 308 SW 1.6 HDI 80kw z 2009r.
Jeszcze w zeszłym roku na jesień przestała chłodzić klima więc nabiłem i chłodziła miesiąc i przestała, w serwisie stwierdzono że brak szczelności. Postanowiłem to zostawić przez zimę. Teraz na wiosnę wymieniłem skraplacz bo był nieszczelny (osuszacz też był wymieniony ale nie wiem dla czego), nabiłem odpowiednią ilość chłodziwa i gazu, sprawdziłem szczelność. Od tego momentu klima zaczęła czasem się włączać od razu, czasem w ogóle, czasem np. po 50km na postoju albo podczas jazdy (nie doszukałem się reguły). Po tygodniu przestała w ogóle się włączać. (za każdym razem słychać jak cyka przekaźnik czy co to tam cyka, obroty się lekko podnoszą ale nie chłodzi)
Tak na ślepo wymieniłem czujnik ciśnienia, zawór sterujący sprężarki (ten w sprężarce). Po wymianie tego zaworu, klima działała przez cały dzień. Następnego dnia znowu się nie włączyła na dzień dobry, potem w trakcie dnia się włączyła. Ale następnego dnia już w ogóle przestała.
Elektromechanicy i inni od klimy mówią że kompresor się załącza ale nie ma prawidłowego ciśnienia w układzie (chyba 9 barów na wysokim), tak jakby zawór rozprężny był otwarty. Ale z drugiej strony czemu raz działa raz nie. I czemu po wymianie zaworu sterującego kompresora zaczęło chłodzić na jeden dzień. Na koniec podłączony do jakiegoś testera: Parametry -> Silnik -> EDC 16 (CAN) -> Aktywacja sys. klima.: TAK , ale "Komenda odłączenia klimatyzacji": TAK. Wytłumaczone to jest w ten sposób: Sterownik silnika wyłącza podczas nagłego manewru wyprzedzania na krótki okres czasu system klimatyzacji". (tak jakby było jakieś duże obciążenie silnika)
Tylko, że ten pomiar jest robiony w trakcie uruchomienia klimatyzacji na postoju.
Jak to jest? Czy ten sterownik silnika nie powinien czasem wyłączać kompresora poprzez wysprzęglenie go, czy na tą "chwile" on tylko zamyka zawór sterujący.
Miał już ktoś taki przypadek? Jakieś pomysły dla czego mu sie wydaje że ma za duże obciążenie silnika?
Na kompletne sprawdzenie układu pod względem elektro jestem umówiony na za dwa tygodnie, wcześniejsze testy to były tak na szybko, ale z góry dziękuję za odpowiedzi, które mogły by mnie na coś nakierować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.