Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) P0087 + P1198 2.0HDI VDO



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawels72

Czytelnik



Dołączył: 13 Lip 2019
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Citroen C5 2006 2.0HDI VDO FAP
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 13 Lip 2019, 20:59
Temat postu:

P0087 + P1198 2.0HDI VDO


Cześć. Zestaw błędów znany, jednak nigdzie nie znalazłem ostatecznego rozwiązania problemu jak mój. Auto miało problemy z kopceniem, przyspieszeniem i dość dużo paliło. Wyczyściłem czujniki w przepustnicy, na próbę ( ale tak zostało ) zaślepiłem EGR - auto zaczęło wyraźnie mniej palić oraz odzyskało odczuwalnie osiągi. Niestety np. na autostradzie przy prędkości 130km/h i więcej wciśnięcie gazu w podłogę prawie zawsze powoduje "Depolution system faulty" co przekłada się na błędy jak w temacie. Przykładowe błędy:


Opiłków w filtrze paliwa troszkę było - wyczyściłem, wymieniłem filtr paliwa. Wykonałem próbę przelewową - po 3 min uzbierało się 16-19ml więc w miarę równomiernie aczkolwiek ile jest dopuszczalne? Wyciągnąłem zawór VCV - złączka elektryczna w stanie idealnym z obu stron ale - nie ma tam żadnego filtra z siatki - gdzieś tutaj na forum był pokazany zawór VCV delphi z siatką - pytanie czy w VDO też powinna być siatka ? I druga rzecz, która mnie zdziwiła - około 3-4mm przed końcem, ktory wchodzi w pompę jest widoczna i wyczuwalna palcem rysa po całym obwodzie. I teraz pytanie - czy pompa może być zużyta i nie dawać ciśnienia powyżej jakiejś wartości - osiąga max swoich możliwości co jest za mało i skutek jak widać, czy też może raczej to wina zaworu VCV ? Jakiś czas temu wymieniłem ZRWC ale nie pomogło bo chyba nie mogło Wink Zapomniałem - korekcje wtrysku w granicach nie gorzej niż 95-105%. No i teraz - pojechałem na autostradę zobaczyć co dało przedmuchanie sprężonym powietrzem zaworu VCV - błąd się nie pojawił mimo kilkunastu prób wywołania go - może przypadek a może nie....
Powrót do góry
pawels72

Czytelnik



Dołączył: 13 Lip 2019
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Citroen C5 2006 2.0HDI VDO FAP
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 18 Lip 2019, 20:16
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) P0087 + P1198 2.0HDI VDO


No i niestety, dziś ponownie P0087 + P1198 ... rozważam wymianę zaworu VCV na nowy - nie daje mi spokoju ta rysa oraz wydaje mi się, że kiedyś pojawiał mi się błąd o zbyt dużym poboru prądu chyba przez ten właśnie zawór co mogło być skutkiem zwiększonego tarcia - może ma to związek z rzeczoną rysą.
Powrót do góry
pawels72

Czytelnik



Dołączył: 13 Lip 2019
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Citroen C5 2006 2.0HDI VDO FAP
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 01 Sie 2019, 14:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) P0087 + P1198 2.0HDI VDO


Cóż - zawór VCV wymieniony, problem nadal występuje :/. Zauważyłem dwie rzeczy - w przeźroczystym wężyku doprowadzającym paliwo do pompy są drobniutkie bąbelki po przygazowaniu ale po jeździe w najwyższym punkcie jest zwykle jeden bąbel znacznie większy - zastanawiam się nad kamerą i oświetleniem żeby zobaczyć co tam się dzieje w czasie jazdy w warunkach gdy błąd się pojawia - ma to sens ? Druga sprawa mam wykres ciśnienia paliwa zadanego, rzeczywistego oraz wartości otwarcia obu zaworów na pompie wynika z niego, że np przy prędkości 110km/h i gazie w podłodze zadane ciśnienie wynosi 1599bar a rzeczywiste najpierw narasta szybko ale od wartości około 1450bar narasta już bardzo wolno i wtedy wywala błąd chyba. Następnie ciśnienie rzeczywiste przekracza oczekiwane i widać wtedy większe otwarcie zaworu regulacji wysokiego ciśnienia w skutek czego ciśnienie wraca do zadanego- regulacja działa w tym przypadku prawidłowo. Sprawdziłem jeszcze co będzie jak po wywaleniu błędu zostawię gaz w podłodze - otóż auto zwalnia :/ następnie jest faza jazdy ze stałą prędkością - gaz nadal w podłodze - a po kilkunastu sekundach zaczyna powoli przyspieszać. Raczej wątpliwa przyjemność przy wyprzedzaniu :/
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot3008

89 900

2018r.

94 000 km

wielkopolskie

Peugeot208

69 900

2020r.

89 000 km

wielkopolskie

Peugeot308

36 300

2016r.

99 170 km

podkarpackie

Peugeot107

10 900

2009r.

95 000 km

śląskie

Peugeot207

14 900

2008r.

219 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System