2.0HDI 136KM 2004r. - Przydławianie podczas stałej prędkości
Witam,
Od długiego czasu mam problem z przydławianiem się auta podczas spokojnej jazdy, utrzymywanie stałej prędkości.
Problem występuje na każdym biegu i tylko w zakresie 1.5-2k obrotów. Jadę spokojnie np. 1800 obrotów i auta zaczyna się dławić i "kicać".
Efekt coś jak dodawanie i odejmowanie gazu bardzo szybkie. Czasami auto dodatkowo wpada w wibracje co prawda niewielkie ale jednak.
Jest to strasznie denerwujące. Próbowałem jazdy z odpiętą przepływką, odpiętym EGR. Kolektor ssący miał mała nieszczelność, wymienione na inny szczelny. Egr wyczyszczony. Ogólnie auto ma moc, ładuje 1bar przy max boost. Innych problemów które mogłyby mieć z tym związek nie zauważyłem. Ktoś coś może doradzi? FAP mówi już stanowczo do widzenia? Elektrozaworki przed kolektorem? Już brak pomysłów a nie chce wymieniać pół auta na czuja.
Re: ( Peugeot 307 ) 2.0HDI 136KM 2004r. - Przydławianie podczas stałej prędkości
HERMES napisał:
Sprawdz czy nie masz zużytych klap zespołu przepustnic.
Rozmawiałem z jedną osobą która ma prawie identyczny problem i ma właśnie jedną kalpę przepustnicy zepsutą całkowicie. U mnie sprawdzałem palcami i chodzą z oporem i się cofają. Jak można je inaczej sprawdzić albo któryś z tych czujników w przepustnicy? Na kompie one są jakoś do sprawdzenia. Bo prawdopodobnie to będzie problemem.
Re: ( Peugeot 307 ) 2.0HDI 136KM 2004r. - Przydławianie podczas stałej prędkości
akkoko napisał:
Witam. Czy rozwiązałeś problem i jaka była przyczyna.
Niestety sprawa się jeszcze nie rozwiązała. Szukam problemu wszędzie. Na ten moment podczas testów zauważyłem że po odpięciu czujnika temperatury powietrza dolotowego w przepustnicy, auto prawie w ogóle nie przerywa i nie szarpie w tym zakresie. Pali się tylko check ale nic innego złego nie zauważyłem. Muszę ogarnąć kompa i sprawdzić wartości temperatury w przepływomierza i tego czujnika. Może przez rozbieżności tak się działo. Niestety nie wiele osób jest w stanie pomóc i doradzić coś więcej więc walczę jak tylko sam potrafię.
Re: ( Peugeot 307 ) 2.0HDI 136KM 2004r. - Przydławianie podczas stałej prędkości
To wszystko co opisujesz tez przerabiałem (nowy przepływomierz, nowa przepustnica i nic). Mam ten sam typ silnika co twój - 136KM HDI. Dopiero jak wydmuchało mi uszczelkę pomiędzy tłumikiem a filtrem FAP, która wymieniłem na nową. To wówczas spaliny stopiły mi jedna z rurek, które mierzą ciśnienie spalin. (jedna z nich wchodzi przed filtrem fap -to ta została zniszczona, a druga rurka wchodzi za filtrem fap) To mi podpowiedziało, że mam zapchany po prostu filtr FAP, skoro spaliny szukają innego ujścia. Zdemontowałem filtr i go wymyłem. Opisałem to na jednym z moich postów. Takie objawy dławienia silnika pojawiły sie u mnie o ile pamiętam przy stanie licznika ok. 180kkm. _________________ akkoko
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.