Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot ) Awaria silnika (wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze)



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot ) Dyskusje ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert0607

Czytelnik



Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Limanowa
Posiadane auto: Peugeot 208, 1,4 70 kw
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 12 Sie 2019, 14:45
Temat postu:

Awaria silnika (wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze)


Witam Forumowiczów.

Proszę Was o pomoc bo może ktoś przerabiał problem, a ja jestem z nim bezradny. Nieszczęśliwy pojazd to Peugeota 208 1,4 VTI 95 KM - silnik BMW

Problem polega na wypadaniu zapłonu na cylindrze nr 3. Po rozgrzaniu silnika zazwyczaj na biegu jałowym silnik wpada w wibrację i przechodzi w tryb serwisowy (kontrolka check engine).
Na ten moment dołożyłem już do problemu kilka tysiaków, a usterka jak była tak jest. Mam już dość i chce mi się rzygać tym autem. Od kilku miesięcy stoi tylko po serwisach ( ASO PSA też nie trafiło z diagnozą - zaproponowali wymianę silnika w cenie 60 % wartości pojazdu!!!) i kolejni mechanicy rozkładają ręce.
Na ten moment sprawdzono wtryski, cewki, świece, kable, wymiana czujnika temperatury, sprawdzono zawory p/k nagaru, zaktualizowano oprogramowanie, wymieniono rozrząd z uwagi na sugestie, że przyczyną może być rozciągnięty łańcuszek rozrządu. Na koniec wyciągnięto głowice bo na pewno tam tkwi problem. Poddana regeneracji i sprawdzeniu szczelności nie wykazała mikro pęknięć. Wszystkie zabiegi nie przyniosły rozwiązania problemu. Problem był jest, ale jeszcze tkwi się we mnie nadzieja że nie będzie. Proszę o sugestie.
Powrót do góry
Bajer87

Debiutant



Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Peugeot 508 1,6 THP
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 12 Sie 2019, 16:32
Temat postu:

Re: ( Peugeot ) Awaria silnika (wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze)


Witam

Miałem kiedyś podobny problem w 206 1,4 75KM zanim się rozgrzal bylo ok po rozgrzaniu zaczynał wariowac (skoki obrotow, dlawil sie i jakby nie pracował na wszystkich garach).
Wtedy mechanik wymienił świece i jeden wytrysk byl wadliwy i pomogło.
Jak szukałem wtedy usterki to tez padło haslo że może być w takim przypadku regulacja przerwy zaworowej, ale to też auto musi mieć trochę przebiegu mechanik mówił wtedy ze już po 60 tyś km może być potrzeba. Ale myślę, że chyba w serwisie by o tym wiedzieli. No ale może Ci się to jakoś przyda w diagnozie w swoim aucie.
Powrót do góry
robert0607

Czytelnik



Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Limanowa
Posiadane auto: Peugeot 208, 1,4 70 kw
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 11 Wrz 2019, 20:21
Temat postu:

Re: ( Peugeot ) Awaria silnika (wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze)


W nawiązaniu do mojej wiadomości powyżej uzupełnię, bo może to komuś w przyszłości pomóc zaoszczędzić kilka tysięcy.
Nie wspomniałem nic o ciśnieniu tłoka, bo serwis stwierdził, że mieścił się w "normie". Jak później się okazało na jednym z tłoków kompresja wynosiła około 10 barów, a na pozostałych było to w granicach 12-13 barów (przy dużym przebiegu 200k). Mając informację, że głowica jest dobra, diagnoza ostateczna brzmiała strasznie boleśnie finansowo w każdej z trzech możliwych usterek
- pęknięcie tłoka,
- pękniecie pierścieni tłokowych
- zapieczenie pierścieni.
Szukając informacji w internecie natrafiłem na środek od lique molly engine flush do płukania silników, oczywiście są inne, ale ja polecam ten. Postanowiłem zaryzykować koszt oleju, filtra i płukanki razem około 160 zł. Taki zabieg mógł pomóc w przypadku zapieczonych pierścieni i ku mojej ogromnej radości przyniosło sukces i powrót do normalności. Kompresja tłoków po płukaniu silnika 4x14 barów. Polecam spróbować zanim przystąpicie do kosztownych napraw. Na całe szczęście w moim przypadku tłok i uszczelki pierścieni były całe Wink
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot ) Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot ) Dyskusje ogólne


Peugeot307 CC

11 900

2004r.

190 000 km

lubelskie

Peugeot2008

36 600

2015r.

140 657 km

podkarpackie

Peugeot307 SW

10 300

2004r.

230 000 km

śląskie

Peugeot508 SW

23 400

2011r.

274 000 km

wielkopolskie

PeugeotPartner

46 900

2017r.

106 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System