grzanie się silnika - pewnie związane z poborem oleju
Moi drodzy - kolejnym moim problemem, jest fakl grzania się silnika - na wentylu muszę jeździć i to na krótkie trasy.
Silnik od dłuższego czasu pobiera mi olej.
pół roku temu zaczął tracić moc i się grzać.
po długich i obfitych w domysły dumaniach - założyłęm nowy tłumnik.
O dziwo pomogło - był zabity osadem czarnym, - to powodowało wzrost ciśnienia w układzie wydechowym, co z kolei powodowało wzrost temperatury głowicy silnika.
Pomogło na jakieś 2 miesiące.
Teraz z kolei ( po za tym że nadal bierze olej) - też się grzeje - ale na mocy tak nie stracił jak wtedy.
Czy może być przyczyną fakt pobierania oleju - i osadzenia się go na całej długości rury wydechowej??
Może to powoduje nadmierną temperaturę?
Oczywiście dla jasności - obieg płynu chłodniczego jest bez zarzutu, termostat również idealny, drożność układu chłodniczego też nie podlega żadnej krytyce.
Co zatem jest przyczyną tego grzania - może być to co napisałem?
Re: ( Peugeot 305 ) grzanie się silnika - pewnie związane z poborem oleju
Dziwny przypadek Takie objawy są prawdpodobne przy zapchanej rurze ale aż dziwne że nazbierało się tyle nagaru
Mo pożeracz łykał przez dłuższy czas 1,5 l oleju na 1000km i jezdzilem tak 2 lata ale rura jak i tłumik nie są pokryte żadnym nagarem przynajmniej grubym. Wiadomo pyłek jakiś jest. Ostatnio miałem okazję widzieć wnętrze tylnego tłumika i kawałka rury w części środkowej
Taki objaw wskazywłaby na termostat ale skoro mówisz że dobry....... ale pamiętaj że są nowe już złe
Sprawdzałeś wirnik na pompie wodnej ??
U mnie było kupę ziemi wokól tuleii 4 cylindra(od rozrządu) ( tam krążenie jest słabe )
Mój PUG trzyma temp równo niezależnie od prędkości jazdy i temp na dworze
Re: ( Peugeot 305 ) grzanie się silnika - pewnie związane z poborem oleju
Cześć
witam ponownie
No termostaty mam 3 nowe - i każdy tak samo się otwiera i zamyka - temperatury reakcji są identyczne - i zgodne ze specyfikacją
Sprawdzałem w garnku z wodą na gazie powoli grzejąc do 100 stopni i powoli studząc aż do całkowitego zamknięcia termostatu.
Aha - pompę wody (starą) - pomimo że była dobra - wymieniłem na nową.
Wiesz - jej bydowa jest prosta jak budowa cepa
jest ok
ale te grzanie już mnie przerasta - biorę się niedługo za chłodnicę - może zarosła jakimś osadem z płynu - i przepustowość spadłą - i stąd mogę mieć problemy - jak zrobię to napiszę co jest dalej z tym mpim pugiem.
dzięki za odpisy na moje pytania ps. Pozdro od Aśki (teraz jest w Anglii) i jej pug na szczęście odpoczywa
Re: ( Peugeot 305 ) grzanie się silnika - pewnie związane z poborem oleju
No chłodnica to duże prawdopodobieństwo, ale nie wspominałem bo pisałeś że drożność układu jest OK Brat miał zapachaną w swoim kadecie...... to nie było jazdy
Re: ( Peugeot 305 ) grzanie się silnika - pewnie związane z poborem oleju
SIEMANO
No właśnie - pisałem że drożny, bo w sumioe zalewając układ - poprzez zbiornik wyrównawczy - (mój patent) który jest połączony od doły z chłodnicą - chłodnica się napełnia.
Tyle mogę stwierdzić - ale może jest na tyle przypchana, że nie ma odpowiedniego przepływu - i nie nadąży obieg płynu odbierać temperatury.
A Twój brat, miał lekko przypchaną, czy total brutal?
Aha - i jeszcze jedno - jak jadę z nagrzanym silnikiem - to góra chłodnicy jest tak gorąca jak na wylocie z termostatu - płyn znaczy się - to norma, a dół chłodnicy jest zimny - też norma.
Tyle, że może gardło się robi, i za wolno spływa na dół
gdzieś za 2 tygodnie ją rozbiorę - to się okaże.
Zastanawia mnie tylko jedno - czym się zapchała, jak ja jeżdżę na niej od 15 lat (od kąd mam puga) i zawsze na płynie chłodniczym - jak spuszczam płyn - jest czyściutki jak łza.
Czyżby krzyształki sie osadziły?
strasznie mnie to dziwi.
No bo co mogłoby być jeszcze przyczyną???
rura wydechowa nie jest zapchana, jeżeli nawet - to tak jak pisałeś - jest nagar, ale nie aż tak, żeby tłumił spaliny.
Ah..........
Szkoda mi lwa, bo tyle się napracowałem przy nim i tyle km mnie przewoził.
Oglądałem zdjęcia twojego PUGA
Piękny jest, i dużo młodszy od mojego
przynajmniej widzę na zdjęciu - lakier oryginał, inne rozwiązania techniczne - trochę inna chłodnica - jakaś taka masywniejsza, i w ogóle.
Wiesz co - mam przełącznik światła, kierunki, klakson - może masz chętnego - bo kupiłem na allegro, a to nie do mojego modelu - trochę do młodszych, takich jak Twój.
Re: ( Peugeot 305 ) grzanie się silnika - pewnie związane z poborem oleju
Musisz koniecznie sprawdzić tą chłodnicę bo to jest prawdopodobnie przyczyna. To że sięuzupełnia płynem to niczego nie dowodzi. Większość kanałów może być zapchana.
Brata chłodnica była na tyle zabita że ciągle gotowało płyn i wylewało go zbiorniczkiem
Zamiast płynu wlał ocet i tak jezdził prze 3 dni
Nooooooo i pomogło tyle że jego chłodnica była przerdzewiała i po wyczyszczeniu brudy odepchały dzurkę, więc musiał zmienić...
Ale w sklepach są dostępne jakieś płyny udrożniające
A dlaczego się zapchała ?? może już przyszedł na nią czas tego nikt nie wie
Co do mojego PUGa to jest on z 83r czyli pierszy rok produkcji po lifcie a produkowany był do 90r więc mój nie taki też młody
Chłodnica u mnie ma datę 1995r więc chyba zmieniana, z tego co widziałem to fabryczne były takie kanciaste.
No i ogólnie jest on po remoncie 3 lata temu i był cały lakierowany
Przełącznik świateł powinien sięnadawać do Ciebie, ja mam założony od starszego nadwozia. jedyna różnica to lekko przesunięta rączka w bok.
Re: ( Peugeot 305 ) grzanie się silnika - pewnie związane z poborem oleju
Cześć Looqash.
Wiesz - zrobiłem porządek z chłodnicą - kupiłem drugą mosiężną całą - obrobiłem ją na cacy, zamontowałem - i k...wa nic się nie zmieniło - jak się grzał tak się grzeje - to już na pewno nie jest przyczyna niedrożności układu chłodniczego - bo jest drożny.
Looqash a powiedz mi czy mogła się rura zapchać środkowa??
bo mi ten olej bierze już ze 3 lata (1 litr na 1000 km)
Bo co może być jeszcze przyczyną??
jeżdżę na płynie - nigdy na wodzie - to wokół tulei nie ma syfu - to wiem na pewno - spuszczając płyn z układu - widzę że jest czysty jak łza.
Co do cholery jest z tym silnikiem?
Nie masz przypadkiem jakiegoś znajomka, co mógłby coś podpowiedzieć?
Czy w głowicy mogło coś się wydarzyć, zmienić co powoduje taki wzrost temperatury?
Odpisz proszę.
pozdr
Re: ( Peugeot 305 ) grzanie się silnika - pewnie związane z poborem oleju
Teraz jak niedawno zdjąłem rurę u sibie to nie wierzęże przyczyną może być zapchana rura. Przez kilka ostatnich lat mój silnik brał olej o dop niedawna ta ilośc przekraczała litr /1000km A rura w srodku jest sucha i tylko leki nalocik czarnej sadzy.... całe nic.
Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz. Między alternatorem a głowicą jest taka metalowa rurka wodna i druga wychodząca z glowicy koło aparatu zapłonowego tez metalowa. Obie u mnie były zapchane rdzą w 50 % ale nie wiem czy miało to jakiś wpływ bo udrożniłem je od razu jak dostałem ten samochód a wczesniej nie jeździłem.
I jeszcze jedno. on napewno się przegrzewa ?? bo może tylko wskaźnik Ci wariuje lub czujnik. Ja tak miałem tylko odwrotnie ...zaniżał mi.
Czy czerwona kontrolka temp zaświeca się ??
Re: ( Peugeot 305 ) grzanie się silnika - pewnie związane z poborem oleju
Ano one są drożne - to sprawdzałem te rurki.
A czy sie przegrzewa - tak, bo lekki smrodek czuć jak od przegrzanegopm silnika, ale to nie za mocno - nop ale jak na czerwonym polu jest wskazówka - to przy jeździe zawoey aż grzechoczą, szczególnie przy dodawaniu gazu i ogólnie słaby jest jak jest taki zagotowany.
To wiem na pewnbo - do póki się nie zagrzeje na max - to jest jak osa - niesamowite przyspieszenie ma jak na 1.3 - no ciśnienie na tłokach 13 - 14 atm swoje robi.
no to jak mówisz, że rura nie jest przyczyną, a jak mi się tłumik końcowy przypchał - i zdjąłem - to pomogło?
założyłem drugi - nowy - i było przez 2 miesiące dobrze - i znowu zaczął się grzać.
N ie chce mi się rozbierać tewgo wydechu - ale będę musiał.
A ja mam pytanie - Czy może być przyczyną coś w głowicy - np wałek rozrządu jhak chodzi w gniazdach - np zatarł lub zatarłu się kanaliki smarowne w tychj gniazdach - i wtedy to puchnie i niesamowita temperatura się tworzy?????
Czy to może tak być???
Bo jak składałem z ojcem głowicę - to i owszem troszeczkę porysowane te gniazda byłu - a może się aluminium starło i zapchało choćby 2 kanaliki - ciśnienie oleju trzyma - bo będzie trzymał jak nie ma przepływu, a nie ma smareowania co????
Looqasch
doszedłem do wniosku, że to uszczelka pod głowicą mi się rozłożyła, bo kiedyś mi się porządnie w trasie zagotował - i musiałem tak jakieś 3 - 4 minuty jechać bez zatrzymania - tzn sie termostat się nie otworzył - i wypchnęło aż ciśnienie płyn dołem w chłodnicę - to chyba od tego ta uszczelka się rozmiękłą od temperatury, usiadła głowica jeszcze bardziej - i pomniejszyło to otworki jakie są zrobione w uszczelce na przepływ wody/płynu przez głowicę - bo innej możliwości nie ma.
A pytałem się jednego mechesa czy coś ze smarowaniem może być - to powiedział że jakby chociaż jeden kanalik na wałku roizrządu tzn gnieździe się przypchał - to od razu by się zatarł ten wałek - i silnik by stanąl po prostu.
Rozbieram silnik - może już w sobotę zacznę go wyciągać.
Robię górę - uszczelniacze - haha - teflonowe dostałem - to mi bardzo długo posłużą - 12,5 sztuka - wyrwałem po 9 złotych.
nową uszczelkę pod głowicę założę - z wysokiej półki, żeby w razie klopsu z termostatem sytuacja się nie powtrórzyła i zobaczymy
pozdrawiam.
możesz mi podesłać mail ref6@autograf.pl - to podeślę Ci zdjęcia z remontu jeśli tylko masz życzenie
zawsze to jakieś doświadczenie na przyszłość
Re: ( Peugeot 305 ) grzanie się silnika - pewnie związane z poborem oleju
Jeśli Ci się chce to zajżyj do tego tłumika ale to napewno nie to.........
Jeśłi byśnie miał smarowania to jest to prawdą że sięzatrze w tym miejscu a w szczególności ta glowica bo to aluminium na tą głowicę to jakaś pomyłka była zresztą sam widziałeś te rysy. One są wszędzie i każdy ten silnik to ma o luzach już nie mówiąc...
To że w uszczelce pozmnijsząły sięotwory wodne to też chyba mało prawdopodobne, ale w takiej sytuacji zdjęcie głowicy jest chyba dorym rozwiązaniem, zobaczysz co jest przynajmniej bo to może coś z zaworami...
A i taka rada.... po zdjęciu głowicy nie obracaj już wałem bo zruszysz tuleje i będzie klops książka zaleca nawet zablokowanie od góry listwą przykręconą do otworów po śrubach głowicy...
Swój silnik rozbierałem już 2 razy ale mimo to chętnie zobaczę zdjęcia
looqasch@o2.pl
hehe
dzięki za radę
właśnie to jest najważniejsze - żeby tulei nie obruszyć.
Pewnie, że nie będę wałem ruszał - to zabronione.
a ja mój silnik - no może nie tylko ja - bo starszy wczesniej go rozbierał - to chyba będzie 3 raz głowica ściągana.
A w ogóle to był z 8 razy wyciągany z ramy
a to sprzęgło, a to rozrząd, a to konserwacja, a to wyspawanie nowych sanek - mosiądzem, żeby mi nigdy nie rdzewiały
itd
itd
Jak kto dba tak ma - sam wiesz jak ta zasada się sprawdza
ok
zdjęcia porobie.
Biorę się za rozbiórkę 31 lipca - urlop 3 tygodnie biorę - to część poświęcę na naprawy
Aha - jeżdżę od 3 dni bez termostatu - to jest trochę lepiej - jak jadę to spoko - jak stanę - to temp podrasta.
ale przyglądałem się tym otworkom w uszczelce - wiesz - na te dukty wodne to ta uszczelka (stara) ma otworki o średnicy jakieś 3-4 mm.
Wiesz - to niechby się do 2 mm zmniejszyła z racji rozpłaszczenia uszczelki - i już będzie kicha.
Coś strasznie czuły jest.
a odnośnie tej głowicy - to masz rację - -to jest wielka pomyłka - no nie dopracowane to jest.
ok
to do następnego - jak coś to odezwę się za tydzień jak zaczniemy remoncik
no i uszczelniacze teflonowe - to jest podstawa
Re: ( Peugeot 305 ) grzanie się silnika - pewnie związane z poborem oleju
No to ja za bardzo w tej kwestio nie pomogę
Ostatni problem jaki miałam z przegrzewaniem się silnika to zablokowany termostat ...
Narazie nie mam tych problemów od czasu wymiany (puk, puk.. odpukaż w nie malowane..) oby nie było więcej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 305 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.