Witam,
Posiadam od marca tego roku Peugeot 508 1.6 HDI rocznik 2015.
ostatnio pojawił mi się błąd na konsoli "UREA Usterka systemu oczyszczania spalin "
płyn ad blue dolewałem jakieś 3000km wcześniej, z pojemnika 10l kupionego na allegro.
po kilku dniach przy następny uruchomieniu błędu nie było ale pojawił się po około 10 minutach jazdy.
Kupiłem interfejs, podłączyłem i odczytałem błąd "P20E8 Ciśnienie płynu mocznika za niskie", po skasowaniu problem pojawia się ponownie po około 10 minutach jazdy.
Próbowałem następujących rzeczy:
- jazda z poluzowanym korkiem wlewu adblue
- dolewka adblue (tym razem z dystrybutora)
Czy ma ktoś inne sugestie co można sprawdzić czy niestety trzeba szykować się na wymianę całego zbiornika?
Czy z tym błędem można jeździć bez konsekwencji? ( wolna wizyta w serwisie była dopiero za miesiąc a mamy tylko jeden samochód) .
Z góry dziękuję za pomoc.
@Ddorka niestety próbowałem jazdy z poluzowanym korkiem i niestety nie pomogło wtedy. Może lepiej kupić korek z odpowietrzeniem? Bo chyba trzeba uważać na krystalizację mocznika?
@góral73 próbowałem robić test pompy jednak po teście pojawia się informacja "Niedostateczne warunki przebudzenia kalkulatora silnika", silnik był zagrzany itp. Może mój Diagbox ma starą wersję?
Z dobrych informacji problem zniknął, może to jest związane z tym że wybrałem opcję w Diagboxie - napełnij zbiornik mocznika. Już kiedyś wybrałem opcję opróżnij i napełnij ale po niej błąd dalej się pojawiał. Czas pokaże.
Wywiercona dziurka wiertłem 1 mm w niebieskim korku, brak odpowietrzenia, u mnie pomogło
dla tego rocznika była kampania serwisowa korka UREA, można sprawdzić VIN. Po za tym koszt zbiornika UREA to 4,5k zł. Uzywki nie nadają sie - wada fabryczna pompy - Sugeruję programowe wyłączenie, i problem rozwiązany raz na zawsze.
Niestety ale mam ten sam problem. U mnie pompka po rozebraniu i podłączeniu "na krótko" działa. Niestety po założeniu zbiornika przestaje pracować.
Czu programowe wyłączenie nie spowoduje innych problemów? Co z filtrem cząstek stałych i czy samochód nie zacznie kopcić?
Zacznij od sprawdzenia stanu akumulatora. Miałem taki sam problem. Błąd P20E8 niskie ciśnienie w układzie adblue. Błąd był spowodowany brakiem odpowiedniego napięcia na pompie. Problemem był słaby akumulator. Po wymianie akumulatora na nowy problem ustąpił. Dodam że samochód odpalał bez problemu dopiero po sprawdzeniu akumulatora miernikiem wyszło że jest już zużyty. Mój samochód peugeot 508 gt 2.0 180km 2015.
Zacznij od sprawdzenia stanu akumulatora. Miałem taki sam problem. Błąd P20E8 niskie ciśnienie w układzie adblue. Błąd był spowodowany brakiem odpowiedniego napięcia na pompie. Problemem był słaby akumulator. Po wymianie akumulatora na nowy problem ustąpił. Dodam że samochód odpalał bez problemu dopiero po sprawdzeniu akumulatora miernikiem wyszło że jest już zużyty. Mój samochód peugeot 508 gt 2.0 180km 2015.
Ile kilometrów przejechałeś od momentu wymiany akumulatora?
Mam obecnie podobny problem z AdBlue, ok. tydzień temu dostałem komunikat "Usterka układu oczyszczania" i na wskaźnikach świecą się ikony UREA oraz Service. Pojechałem do serwisu i tam uzupełnili AdBlue, ok. 10 litrów i wykasowali błędy. Przy odbiorze auta zostałem poinformowany, że w tym tygodniu jestem już czwartym Klientem z tym problemem i jeśli komunikaty powrócą to trzeba będzie wymienić cały zbiornik i liczyć się z kosztem ok. 5k zł.
Z ciekawości zapytałem jak zakończyły się historie trzech wcześniejszych Klientów z tym błędem i u dwóch komunikaty wróciły już po jazdach próbnych, a u trzeciego po przejechaniu ok. 50km.
Po odebraniu auta nie było żadnych komunikatów, więc wskoczyłem na autostradę i zrobiłem ok. 250km- komunikat nie powrócił.
Przez następne dni zrobiłem jeszcze ok. 50km na krótkich odcinkach po mieście i komunikat znów powrócił.
Dziś auto wraca do serwisu na diagnostykę i poprosiłem o sprawdzenie akumulatora miernikiem.
Po odbiorze z serwisu, dam znać co zostało ustalone.
Po wymianie akumulatora zrobiłem około 1000 km. Jeśli to wina akumulatora to przy pierwszych przymrozkach problem powinien się nasilić. Najlepiej naładować akumulator i zobaczyć czy problem zniknie na jakiś czas.
Dołączył: 03 Lut 2020 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Peugeot 308 t9
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Lut 2020, 12:15
Temat postu:
Niskie ciśnienie w układzie ad Blue
Witam,
Otóż mam problem. Posiadam Peugeota 308 t9 2.0 110kw bluehdi z 2015 roku. Tydzień temu zaświeciły się 3 kontrolki, wszystkie na pomarańczowo tj urea, service, check engine. We wtorek zostały podpięte pod komputer w serwisie niezależnym i zostały skasowane. Zbiornik płynu Ad Blue jest pełny. Na drugi dzień, te 3 kontrolki znowu się zaświeciły i znowu podpięcie pod komputer. Wyszedł komunikat niskie ciśnienie w układzie ad adblue. Nie kasowałem problemu, zadzwoniłem do aso i umówiłem się na ten tydzień. W piątek znikły kontrolki UREA oraz service a w sobotę rano check engine. Czy te objawy wskazują na padniętą pompę w zbiorniku adblue, czy coś innego?
Zacznij od sprawdzenia stanu akumulatora. Miałem taki sam problem. Błąd P20E8 niskie ciśnienie w układzie adblue. Błąd był spowodowany brakiem odpowiedniego napięcia na pompie. Problemem był słaby akumulator. Po wymianie akumulatora na nowy problem ustąpił. Dodam że samochód odpalał bez problemu dopiero po sprawdzeniu akumulatora miernikiem wyszło że jest już zużyty. Mój samochód peugeot 508 gt 2.0 180km 2015.
Po odbiorze z serwisu, dam znać co zostało ustalone.
Auto Peugeot 508SW 2.0 BlueHDI 150KM 2015r.
Czas na aktualizację moich zmagań z AdBlue:
W serwisie sprawdzono stan akumulatora i był w dobrym stanie, więc stwierdzono awarię pompy AdBlue. Koszt wymiany z całym zbiornikiem ok. 5000 zł. Używki nie wchodza w grę, ponieważ również mogą posiadać wadę fabryczną i za chwilę komunikaty z błędami wrócą.
Podziękowałem za wycenę i umówiłem się w innej firmie na programowe wyłączenie AdBlue- koszt 1100 zł
Od momentu wyłączenie do początku stycznia przejechałem ok. 1000km i wszystko było ok, natomist poźniej jechałem trasę ok. 600km i dostałem komunikat o "możliwości zapchania filtra cząstek stałych". Przez ok. godzinę jazdy komunikat pojawiał się i znikał chyba z 20 razy przy predkości ok. 100-120 km/h. Na postoju przeczytałem, że aby doszło do przepalenia FAP trzeba wkręcić silnik na obroty ok. 2,5-3 tys i przejechać 15-20 minut. Po takiej jeździe system przestał sypać błędami i przez cały styczeń kominikaty nie powróciły, aż do początku tego tygodnia.
Auto ma już przebieg 228 tys, więc możliwe, że filtr będzie nadawać się do czyszczenia/wymiany i nie ma to związku z programowym wyłączeniem AdBlue, jednak aby to sprawdzić udałem się serwisu, aby wykasował błędy i zadeklarował w systemie wymianę filtra, ale tutaj czekała na mnie kolejna niespodzianka- wszystkie (3 sztuki w tym 1 oryginalny) posiadane przez nich urządzenia diagnostyczne nie były w stanie wykasować błędów i zasugerowali, że jest to kwestia przeprogramowanego sterownika.
Czy silnik 2.0BlueHDI jest wyposażony w zbiornik na płyn katalityczny Eolys?
Jutro jestem umówiony w firmie, która programowała sterownik AdBlue i później dam znać jak sprawa się zakończy.
Człowiek, który to robił przez tydzień był na urlopie i auto trafiło do serwisu dziś rano.
Podobno domyślają się o co chodzi, bo podobne problemy były z BMW X5 i trzeba jeszcze wyłączyć podawanie dodatku płynu katalityczneg eolys, który jest dozowany przy kazdym tankowaniu powyżej 5 litrów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.