Witam jestem nowy na forum.chce opisać swoje doświadczenia z autem a raczej skrzynią biegów aisin warner. Auto kupiłem osobiście w de.przebieg 66 tyś.km.automat miękko zmieniał przełożenia z p na r n d oraz biegi zarowno na ciepłym jak i zimnym oleju jedyne co mnie zastanawiało to to że biegi zmieniane są na wyższy przy 1600obr 1800 obr.po przyjeździe do Polski zacząłem badać temat wymiany oleju. Peugeot polska twierdzi że nie wymaga wymiany.poczytalem fora i zdecydowałem się na statyczna wymianę w dużej i znanej firmie we Wrocławiu. Kupiłem oryginalny olej peugeot ⁹734r7 jws 3324.czytając fora dowiedziałem się że statycznie wpłynie 3-4 litry.co się okazało pi wymianie fachowiec stwierdzìł że weszło 5.5 l.zdziwiło mnie to ale co z wróciłem do domu i po około 2 tygodniach zaczęły się moje problemy auto zaczęło szarpać po przejściu z n na D. PO telefonie do Wrocławia Pan opryskliwie stwierdzìł że olej był przepracowany i że miałem wyciek(spod uszczelki pompy wtryskowej) hehe i że nie zaleca wymiany dynamicznej bo za mały przebieg tylko naprawę itp..udałem się ponad 600 km do firmy domański łuków tam auto miało dynamiczna wymianę (olej zalany ravenol lifetime)skasowany licznik pracy skrzyni oraz adaptacje przyuczanie oraz dowód w postaci tego że przelano olej aż o 2 , byłem świadkiem wymiany.skrzynia pracuje bardzo fajnie lecz nie dawało mi spokoju to że jeżdżę tylko na trybie s ponieważ biegi na D zmieniaja się góra przy 1800 obr.pojechalem do zielonej góry do znanego na wszelakich forach o tej skrzyni Pana Kamila pn stwierdzìł że to kwestia tylko i wyłącznie oprogramowania skrzyni .PO jeździe stwierdzìł że asb jest sprawna ma delikatny luz (Ten typ tak ma)i że może Przy przełączania z p na r n D lekko drgnac.opisuje tu swoje problemy z tą skrzynia bo z auta jestem zadowolony i to bardzo mały przebieg silnik oszczędny a skrzynia jest fajna tylko te niskie obroty dodam że mam aktualnego soft asb z 2012 .ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie mojego problemu?Czy pozostaję jazda w trybie s pozdrawiam _________________ Dawtar
Skrzynia dostosowuje się do twojego trybu jazdy. Spróbuj w normalnym trybie przyspieszać z pedałem niżej podłogi a skrzynia będzie zmieniać biegi na wyższych obrotach. Jak zmienisz tryb jazdy na emerycki to skrzynia wróci do zmiany na niższych obrotach. To że skrzynia zmienia biegi przy obrotach 1600-1800 jest całkowicie normalne.
Zgadza się to co piszesz,próbowałem tak i jest lepiej .ale jadąc np.po mieście i próbować utrzymać 2 tyś trzeci bieg ok 50km/h gdy nie naciskam na gaz auto wbija 4 itd co jest irytujące.2 strona medalu to to że jestem przyzwyczajony do dsg i dwusprzegłowca. _________________ Dawtar
Zgadzam się z tym co mówisz lecz to też moje przyzwyczajenia z dsg w aucie żony. Tam skrzynia na klasycznym d utrzymuje auto około 2000-2200 i zmienia bieg .w aisin ciężko utrzymać np 3 bieg w mieście przy utrzymywaniu nogi na gazie bez nacisku a robienie ciągle kick się na lub duszenie i wibrowaniu silnika mija się z celem jak dla mnie. _________________ Dawtar
Witam ponownie ,po niedzieli nagram jak auto zmienia biegi w trybie D oraz jak przechodzi wszystkie tryby na zimnym i ciepłym silniku pozdrawiam _________________ Dawtar
Nie sugeruje temperatura silnika. Na znym skrzynia zawsze będzie zmieniała biegi przy wyższych obrotach. Tak jest po prostu zaprogramowana. Ma to na celu szynsze nagrzanie oleju i silnika.
To inne pytanie ode mnie - czy ta skrzynia (zakładam że w aucie z 2010 roku jest taka sama) jest z jakiegoś powodu skonstruowana tak, że w korkach i trzymaniu na hamulcu dalej trzyma pierwszy bieg zamiast zrzucić na neutral i ograniczać wibracje czy może jest to kwestia jakiegoś ustawienia, które jakiś magik z odpowiednim kompem potrafi zmienić? To jest po prostu nieprawdopodobnie głupie, zwłaszcza w dieslu
Przywykłem do tego, że dojeżdżając do świateł zatrzymuję się, skrzynia sama sobie wrzuca N (nawet w benzynie czuć, że na D i hamulcu chce jechać i niesie się to po budzie) i po zwolnieniu hamulca od razu sama zapina jedynkę - a ta w Peugeocie tego nie robi, jak w moim starym Volvo z 1998 roku...
A zachowanie opisane przez autora tematu to na oko zupełna norma. To ropniak, jadąc delikatnie szóstkę wrzuca przy ~70km/h. Wystarczy trochę wcisnąć i redukuje, chociaż najszybsza w tym nie jest. W dziadkowozie ujdzie.
Nie słyszałem żeby skrzynia sama zrzucała na neutral. Jeśli mówisz o wibracjach to być może masz już do remontu. Ile ma przebiegu i kiedy było olej zmieniany?
Witam Automaniak jaki polecasz serwis asb w Polsce? Chodzi mi o wiedzę i profesjonalizm.
2 pytanie dotyczy tego czy istnieje możliwość bez podłączenia mojego auta do komputera w serwisie peugeot sprawdzenia czy jest soft asb aktualniejszy niż z 2012 roku.takowy mam. _________________ Dawtar
Nie słyszałem żeby skrzynia sama zrzucała na neutral. Jeśli mówisz o wibracjach to być może masz już do remontu. Ile ma przebiegu i kiedy było olej zmieniany?
No wyświetla się D, ale nie ma napędu - to żadna nowina wśród samochodów. Właśnie dlatego, że auto które próbuje jechać trzymane na hamulcu wibruje, a diesel wibruje bardziej i to się niesie nawet w nowym samochodzie. Jeszcze niewyczuwalnego diesla w przyrodzie nie spotkałem chociaż ciągle jeżdżę tylko 4 cylindrowymi. Stań ze skrzynią na D i trzymaj nogę na hamulcu, nie zwalniając nogi z niego zmień wybierakiem na N -> nie wierzę, że nie odnotujesz żadnej zmiany, po prostu nie zwracałeś uwagi
Do remontu nie jest - działa tak jak powinna, to nie jest mój pierwszy automat. Po prostu nie odłącza napędu na postoju z wybierakiem na D stąd pytanie czy tak musi być czy to kwestia jakiegoś ustawienia. Po odpowiedzi wnioskuję, że tak już będzie
Nie, u mnie nie ma żadnych wibracji. Mało tego, mam dołożony układ autohold. Po zatrzymaniu włącza mi się automatycznie hamulec ręczny i mogę nogę z hamulca zdjąć. To że skrzynią pracuje jak należy nie oznacza że jest całkowicie sprawna. Warto by podłączyć pod diagboxa i sprawdzić jaki jest generowany moment przy zatrzymanym aucie i włączonym D.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 5008 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.