Błąd P2202 i przeciągająca , ślizgająca się skrzynia biegów.
Witam.
W mojej 508-ce 2.0 BlueHDI 180 KM od pewnego czasu zaświeca się kontrolka "check engine".
Kontrolka czasami świeci bez przerwy przez kilka tygodni później zgaśnie na kilka dni i znowu się pojawia.
Po diagnozie TEXA pokazała błąd P2202 (Nagrzewnica czujnika NOX).
Co o tym sądzicie , konieczna będzie wymiana NOX-a czy może być to wina słabego akumulatora (start-stop już się nie włącza) ?
Drugi problem to automatyczna skrzynia biegów. Kiedy temperatura zewnętrzna jest wyższa niż 15 stopni nic się nie dzieje, natomiast przy niskich temperaturach gdy auto jest nie rozgrzane biegi jakby się ślizgały trwa to od 1 minuty max 5 minut (im niższa temperatura otoczenia tym dłużej) później już wszystko działa bez zarzutów.
Miał ktoś może taki problem ?
Z góry dziękuję za porady. [/b]
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Nie 12 Sty 2020, 19:59
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Błąd P2202 i przeciągająca , ślizgająca się skrzynia biegów.
Co do "ślizgania' skrzynijest to normalne jej działanie. Przy niższych temperaturach skrzynia zmienia biegi przy wyższych obrotach w celu szybszego nagrzania oleju.
Re: ( Peugeot 508 ) Błąd P2202 i przeciągająca , ślizgająca się skrzynia biegów.
Mam podobne odczucia przy zmianie z 3-4 i 4-3 na zimnym samochodzie do tego lekkie szarpnięcia ale mechanik mówił że zapina jakiś "sztywny przekaz" i tak może być. W sumie to i pozostałe biegi zmienia z uślizgiem jak sobie to przemyślę. Tak jak u Ciebie po rozgrzaniu auta wszystkie biegi przechodzą już płynnie. Może trzeba używać trybu zimowego ?
Dołączył: 02 Sie 2019 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 508 GT 2.0 blueHDI 2015 r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 22 Sty 2020, 14:20
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Błąd P2202 i przeciągająca , ślizgająca się skrzynia biegów.
Takie zachowanie skrzyni jest normalne, u mnie pracuje identycznie.
Co do błędów to miałem podobny problem. Pojawiały się takie których nie dało się usunąć, nie działał start stop i wyskakiwała usterka silnika. Po wymianie aku wszystko jest w porządku. Pamiętaj aby kupić aku AGM.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.