Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 206 ) [Guide] Zaślepienie egr 1.6 hdi



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 206 ) Manuale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
osa126

Czytelnik



Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń
Posiadane auto: Peugeot 607 v6 3.0
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 12 Paź 2015, 19:08
Temat postu:

[Guide] Zaślepienie egr 1.6 hdi


Witam.

Jako swój pierwszy poradnik wybrałem „Zaślepienie zaworu egr w silniku 1.6 hdi 90/110km”.
Wszystko czego potrzebujemy to:
1. Mała grzechotka
2. Średnia i ew. krótka przedłużka (ja wybrałem przejściówkę z rękojmią)
3. Nasadka imbusowa 4* (ew. sam klucz imbusowy)
4. Nasadka 10*
5. Nasadka 8
6. Nasadka 7
7. Jakiś płaski śrubokręt do zdjęcia przewodów paliwowych i wypięcia kostki egr.
8. Pasta do tłumików (tzw. Cement)
9. Zaślepka do zaworu egr (polecam zakupić na alledrogo za bodajże 15 zł oszczędzi to nam wielu minut na docinaniu i kombinowaniu)



Cała operacja mnie zajęła około 20 minut, także dla laika to około 40 minut i mamy zaślepiony egr.

Proszę też pamiętać, że praktycznie przy wszystkich markach z tym modelem silnikowym na nic nam się zda zaślepienie samego zaworu, jeżeli nie mamy go wyłączonego ze sterownika ecu. Dlatego najlepiej najpierw pojechać do kogoś obeznanego na taką operację to średni koszt 200-300 zł.

Teraz do rzeczy ; )
Zaczynamy jak wiadomo od demontażu wszystkich rur dolotowych, na zdjęciu zaznaczyłem czerwonymi kółkami śrubki na klucz 10 do odkręcenia oraz kierunek wykręcenia rur w celu ich wyjęcia. (dodam iż w różnych modelach 1.6 hdi/tdci są inne rury, jednak sposób ich łączenia niemalże taki sam)



Teraz czas na układ dolotowy ze strony turbo. Do odkręcenia mamy dwie opaski i dwa zatrzaski z odmy olejowej. Myślę, że obejdzie się to bez zaznaczania ponieważ, mamy tutaj czarno na białym bez filozofii. Potrzebujemy kluczyk/nasadka 7* i śrubokręt do łapek przy odmie. Ja u siebie najpierw odkręciłem obudowę od pokrywy wraz z przepływką)



Teraz za zadanie mamy zdjęcie pokrywy filtra powietrza jak i wyciągnięcie samego filtra. Potrzeba do tego klucza imbusowego 4*. Na zdjęciu zaznaczyłem co jest do odkręcenia oraz co trzyma z tyłu obudowy, po odkręceniu trzech śrubek unosimy lekko całą pokrywę do góry i wysuwamy.




Później wyciągamy filtr powietrza, i zabieramy się za wyciągnięcie (chociaż tutaj trzeba się nagimnastykować, ja poszedłem na łatwiznę) puszki filtra powietrza. Ja swoją odsunąłem blisko grodzi silnika tak, by mieć dojście do jednej magicznej śrubki (o tym później) oraz dlatego aby sam egr był widoczny.




Teraz demontaż filtra powietrza, ja się pośpieszyłem i zdjęcia nie zrobiłem ale jest to banalnie proste.
Odpinamy wszelkie kostki i musimy jeszcze zdjąć przewody paliwowe, w tym celu potrzebujemy np. płaskiego śrubaka. W miejscach zaznaczonych na zdjęciu (na dwóch przewodach) są takie białe punkty je musimy do samego końca wcisnąć i wysunąć przewód z filtra paliwa (trochę ropy może się polać).





Teraz musimy wyciągnąć sam filtr (na dole jest jeszcze kostka od czujnika obecności wody w filtrze paliwa, nie każdy egzemplarz go posiada lecz instalacja jest przygotowana). Przy ściance na filtrze jest mały zatrzask musimy go delikatnie odciągnąć w stronę akumulatora i wyciągnąć do góry filtr.




Dobrze jest teraz odpiąć kostkę od zaworu egr i przewody paliwowe założyć sobie za przewód hydrauliczny servo, nie będą nam przeszkadzały i nie zababramy sobie skrzyni ropą z przewodów. U mnie tak to wyglądało…




Musimy teraz odkręcić podstawę filtra paliwa, potrzebujemy nasadki 8* oraz do tej na samym dole przedłużki (ja wziąłem przegub).




Jeszcze jedna śrubka dzieli nas od operacji przy samym zaworze. Znajduje się ona mniej więcej delikatnie w prawo nad pompą wysokiego ciśnienia. Klucz 8* i odkręcamy ją zostawiając kilka zwoi gwintu, nie ma potrzeby całkowicie jej odkręcać. Dla objaśnienia trzyma ona rurkę egr-a jakby ktoś nie mógł zlokalizować to proszę spojrzeć na zawór egr, albo kolektor ssący i wzrokiem po rurce namierzyć śrubkę




Teraz już pozostało odkręcenie dwóch szpilek trzymających zawór egr na klucz 8*, jedną widać gołym okiem zaś drugą trzeba namierzyć palcami jest ona mniej więcej nad wiązką instalacji, a pod przewodem wodnym idącym do termostatu. Ogólnie to po przekątnej względem pierwszej dobrze widocznej. Ich też nie odkręcamy do końca, jeśli mamy zaślepkę taką jak moją z możliwością wsunięcia.




Tyle wystarczy oraz tutaj pokażę jak trzeba pastą przesmarować podkładkę, by zapobiegawczo nie mieć przedmuchów spalin. Smarujemy tylko stronę która jest skierowana do głowicy.



Jak już to mamy zrobione, zaślepka jest na miejscu pozostaje mocno, lecz z wyczuciem dokręcić wcześniej odkręcone dwie szpilki wraz z zaworem oraz przykręcić śrubkę trzymającą rurkę egr-a.
Składamy teraz wszystko w całość jak wiadomo kolejność odwrotna i polecam złożyć wszystko do momentu zamontowanego filtra paliwa i wpięciu przewodów. Dlaczego? To niżej napisane na czerwono


BARDZO WAŻNE!!!
Jak wiadomo wyjmowaliśmy filtr paliwa, więc teraz musimy odpowietrzyć układ paliwowy. W tym celu producent przewidział zamiast pompy wstępnej w baku, gruszkę. Pompujemy gruszką do momentu, aż usłyszymy przepływające paliwo przewodami paliwowymi i jeszcze kilka naciśnięć dla pewności. Teraz jak już mamy odpowietrzony układ składamy wszystko dalej, i jazda próbna.











Poradnik jest mojego autorstwa za wszelkie uszkodzenia i niepowodzenia przy tej operacji nie odpowiadam i każdy robi to na swoją odpowiedzialność (chociaż tak prostego zadania nie można raczej spieprzyć ;p). Zabraniam kopiowania i przypisywania do siebie moich zmagań.


WERSJA PDF na moim chomiku.
http://chomikuj.pl/skyline232"]http://chomikuj.pl/skyline232
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 206 ) Manuale Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 206 »

Opinie o samochodach Peugeot 206 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 206 ) Manuale


Peugeot301

34 900

2018r.

79 000 km

mazowieckie

Peugeot308

18 500

2011r.

200 000 km

pomorskie

Peugeot308 SW

69 850

2019r.

94 800 km

wielkopolskie

Peugeot308 SW

32 900

2015r.

236 194 km

mazowieckie

Peugeot2008

46 300

2016r.

125 645 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System