Witam, dawno mnie tu nie było. Autko bardzo dobrze się sprawuje, nie narzekam. Aczkolwiek jeden temat nie daje mi spać.
Rok temu po wyskoczeniu błędu depollution system faulty za namową mechanika (wiem to była zła decyzja) wyciąłem fapa. Pisałem również wątek, że auto dużo pali itp, okazało się, że partacz wyłączył jedynie pokazywanie błędów od fapa, a nie wyłączył fapa w sterowniku. Oddał pieniądze dziad i pojechałem do innego gościa specjalnie do Wrocławia.
We Wrocławiu naprawili puzia i zaczął normalnie jeździć, nie jeździł już cały czas na wypalaniu filtra tak jak wcześniej, stąd spalanie przy 100km/h z górki wynosiło 8-9 litrów.
Do rzeczy, nie podoba mi się to, że auto kopci na czarno. Czytając też wiele wątków, zrozumiałem, że przyczyną awarii FAP jest albo EGR albo MPP.
Auto było podpinane pod PP i żadnych błędów nie pokazało.
Odpinałem przepływomierz, ale auto zaczęło kangurzyć i nie dało rady jechać, dlatego obstawiam, że MPP jest w porządku. Jutro spróbuje odpiąć EGR i zobaczymy jak auto zacznie jeździć. Od początku ten EGR coś mi śmierdział. Jutro wejdę jeszcze pod auto i zobacze czy nie ma czasem jakiejś nieszczelności/dziury w rurach.
Korekcja wtrysków bez odchyleń (na postoju), podczas jazdy nie sprawdzaliśmy. Ale wtryski wykluczam, są to bardzo trwałe elementy.
Dodam, że w wężu od intercoolera jest trochę oleju, oraz turbina na zimnym silniku gwiżdże, obstawiam że gdzieś jest nieszczelność na przewodach i turbina zasysa/wypuszcza powietrze. Miałem taką samą sytuacje w passacie B6.
Czy możliwe, że auto kopci na czarno przez jakąś nieszczelność i przesz to też turbina gwizda?
Tylko w takim razie dlaczego fap umarł?
Dodam, że jak przygazuje na postoju to auto nie kopci, dopiero w trakcie jazdy.
Przed wymiana filtra powietrza, kopcił też na postoju, po wymianie na postoju przestał.
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Jeżeli masz porządnie zrobione usunięcie Fap-a wraz ze zmianą w sterowniku powinno byc ok - sam miałem usunięty w 407 i i było spoko / bez dymka/ , natomiast piszesz o nieszczelności na dolocie i to może być przyczyną dymienia - zostaje zakłócony stosunek powietrza do paliwa - zlikwiduj wszystkie nieszczelności.
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Filtr usunięty był profesjonalnie, tu nie mam żadnej wątpliwości, podpinając auto pod PP filtr jest nieaktywny, także tutaj nie ma się do czego przyczepić.
Właśnie wydaje mi się, że gdzieś jest nieszczelność, bo turbina na zimnym gwiżdże. Po rozgrzaniu przestaje, także muszę na dniach sprawdzić. Mam nadzieje, że to naprawdę jakaś nieszczelność i zaoszczędzę sobie wydatków.
Taki sam miałem przypadek w passacie, tylko że on nie kopcił, a jedynie gwizdał. Po wymanie węża przestało.
No własnie góral, nawet przy usuniętym fapie 407 nie ma prawa puścić bąka, to nie stare mercedesy, tylko common rail.
Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce/świętokrzyskie Posiadane auto: p
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 11 Lis 2015, 21:15
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Witam podpinam sie pod temat tez. mam wycietego fapa peugeot 407 1.6 zrobione jest 7000tys po wycieciu u mine jest to samo czarna chmura dymu po mocnym wcisnieciu pedalu gazu a potem przestaje dymic do momentu gdy wcisnie sie gaz do dechy na poczatku myslalem ze musza sie wypalic.te sadze z filtra, tlimnika auto jezdzi bez problemu lepiej pracuje silnik mniej pali nic sie nie zapala latem Chorwacja bez problemu mechanik stwierdzil ze jedne dymia inne nie w przyszlym tygodniu mam byc u niego zobaczymy co bedzie robil odezwe sie po wizycie
Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce/świętokrzyskie Posiadane auto: p
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 11 Lis 2015, 21:39
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Witam podpinam sie pod temat peugeot407 1.6 7000tys po wyciecii fapa i tez.czarna chmura po wcicsnieciu pedalu gazu do dechy potem nic i tak jest za kazdym razem kiedy wciska sie gaz po chwili nie dymi na poczatku myslalem ze musi wypluc te wszystkie spaliny z filtra tlumnika auto ma sile silnik pracije ladnie mniej pali nic sie nie zapala latem Chorwacja bez problemow w przyszlym tygodniu umowiony jestem u mechanika co mi to robil zobacze co wykombinuje dam znac
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 12 Lis 2015, 01:07
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Witam
Cytat:
Odpinałem przepływomierz, ale auto zaczęło kangurzyć i nie dało rady jechać,
Po odpięciu przepływomierza silnik powinien lepiej chodzić, tak więc, coś jest nie tak.
Cytat:
Dodam, że w wężu od intercoolera jest trochę oleju, oraz turbina na zimnym silniku gwiżdże,
Skoro jest olej w turbinie to wnioski same się nasuwają i chyba nie trzeba nikomu już tłumaczyć.
Cytat:
Od początku ten EGR coś mi śmierdział.
Nie wiem skąd to się wzięło takie nastawienie, Egr pracuje tylko na wolnych obrotach silnika oraz przy wypalaniu fap.
Z mojego punktu widzenia, należy zająć się turbiną i co jest powodem po odłączeniu przepływomierza że silnik nie da rady jechać. A więc, jeszcze raz podłączyć się pod komputer i sprawdzić paramenty pracy silnika. Bo według mnie, będzie nie zła zabawa i być może kosztowna.
Ps.Możesz opisać, co to znaczy opis w temacie:OFF KOTBURY !, bo nie słyszałem żeby to miał związek z autem. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Transit nie pomyliło Ci się czasem z tym przepływomierzem ? Gdzie czytam posty kotaburego, piszę, że jeżeli po odpięciu przepływki auto jeździ lepiej niż z przepływką, to przepływka jest niesprawna.
Dzięki ATBCK
PS
Gdzieś czytałem, że minimalna ilość oleju w intercoolerze jest wręcz wskazana, i to również kolega kotbury pisał.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 12 Lis 2015, 01:43
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Cytat:
piszę, że jeżeli po odpięciu przepływki auto jeździ lepiej niż z przepływką, to przepływka jest niesprawna.
Oczywiście tak jest, lecz mnie nie pomyliło co do opisu, a zwróć uwagę jeszcze raz na opis:
Cytat:
Odpinałem przepływomierz, ale auto zaczęło kangurzyć i nie dało rady jechać,
Po odpięciu przepływomierza silnik powinien lepiej chodzić, tak więc, coś jest nie tak.
Czyli jak odłączyłeś przepływomierz i silnik zaczął nie równo pracować(zgadza się), a więc napisałem jasno że coś jest nie tak, lecz nie że przepływomierz uszkodzony tylko coś z silnikiem.
Cytat:
FAP OFF = Fap usunięty
Czyżby nikt nie wiedział co oznacza OFF że aż tak dziękować .(szeroki dość temat ) _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 12 Lis 2015, 01:47
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Minimalna oleju w turbinie to ile?, czy już wiadomo jaki stan turbiny jest że aż tak zgóry oceniane?. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.