Jestem w trakcie poszukiwań mojego nowego samochodu i z kilku aspektów padło na 508 SW
Chciałbym tylko dowiedzieć się paru istotnych kwestii:
1. Skrzynia automatyczna w 2.0HDI 163KM - czy posiada koło dwumasowe tak jak wersja z manualem?
2. Jaki olej i co ile km do skrzyni automatycznej?
3. Jak wygląda wypalanie filtra FAP? Zapala się jakaś kontrolka?
4. Czy ktoś uzupełnia płyn w filtrze FAP czy jest on bezobsługowy?
5. Co ile km wymiana rozrządu i ile to kosztuje?
6. Czy turbina jest chłodzona cieczą? Jak o nią dbać?
To chyba tyle. Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedzi na te pytania!
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: 508 SW 2,0 hdi 163 KM AT
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 19 Mar 2020, 21:10
Temat postu:
Re: ( Peugeot ) Zakup 508 SW
1. Nie
2. Nie wymienia się.
3. Tak, na około 3000 km przed dolaniem płynu
4. Tak, ASO
5. Co 170 000 w/g instrukcji, części około 250-450, wymiana pewnie około 500?
6. Olejem, nie wyłączać silnika od razu po zatrzymaniu, wolne obroty około 20-30 sek i wtedy
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Pią 20 Mar 2020, 22:59
Temat postu:
Re: ( Peugeot ) Zakup 508 SW
Panowie zweryfikujcie swoją wiedzę bo marnie z nią. Do rzeczy:
1.Automat nie posiada dwumasy.
2. Olej w zależności od roku produkcji auta. Pierwsze egzemplarze 2011 miały skrzynie zalane olejem JWS 3309, następne JWS 3324. Olej w skrzyni jak najbardziej należy wymieniać. Nie słuchaj kogoś kto mówi że olej jest dożywotni. Szczególnie ASO obstaje przy takim stwierdzeniu bo mają w tym interes. Jeśli kupisz auto z dużym przebiegiem to są dwie szkoły. Pierwsza mówi o wymianie dynamicznej z obowiązkowym płukaniem, druga mówi o statycznej kilkukrotnej. Producent skrzyni zaleca wymianę statyczną co 60tyś km. Ja stosuję pierwszą.
3. Wypalania filtra nie poczujesz, chyba że zainstalujesz sobie diodę w lusterku to będziesz widział kiedy się wypala. Wypalanie następuje w zależności od warunków drogowych. Dużo by o tym pisać.
4. W filtrze nie uzupełnia się płynu. Płyn jest w specjalnym zbiorniczku i jest automatycznie dozowany po każdym tankowaniu paliwa powyżej 10l. Pompa dozuje około 6g po zatankowaniu 70l paliwa. Fabryczna ilość dodatku to przeważnie 1.4l, ale fabryka wlewa również inne ilości. Od czego to zależy- nie wiadomo. Uzupełnienie dodatku to żaden problem, ale trzeba potem wpisać to w komputer.
5. Wymiana rozrządu w tych silnikach to 180tyś kiedy auto jest eksploatowane w warunkach miejskich, lub 240tyś w warunkach autostradowych. W obu przypadkach nie więcej niż 10 lat.
Turbina jest chłodzona cieczą. Po intensywnej jeździe warto przed zgaszeniem silnika odczekać minutkę na wolnych obrotach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.