Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 2008 ) 2008 Crossway 1.2 PT 110 KM EAT6 2019



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 2008 ) Oceń swoje auto
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin_Sk

Czytelnik



Dołączył: 04 Mar 2020
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 2008 Crossway 1.2 PT 110 KM 2019
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 30 Mar 2020, 13:03
Temat postu:

2008 Crossway 1.2 PT 110 KM EAT6 2019


Tuż przed kwarantanną zdążyłem odebrać z salonu 2008 w wersji Crossway - wyprzedaż rocznika 2019. Ponieważ nie można spokojnie pojechać nad morze albo w góry pozostają krótkie przejazdy - poza Warszawą udało mi się pojechać jedynie na krótką objazdówkę Gór Świętokrzyskich (takie podziwianie przez szybę).

Czas na recenzję samochodu. Wersja Crossway ma bardzo fajnie wyglądające wnętrze i dla czteroosobowej rodziny z dwójką dzieci w wieku szkolnym przestronność wnętrza jest wystarczająca. Dach jest owszem nisko nad głowami, ale nikt do niego nie dotyka. Kokpit z małą kierownicą nie robi najmniejszej różnicy od strony użytkowej i nie wiem dlaczego wszyscy się na tym koncentrują - ani to zaleta, ani tym bardziej wada. Słupki przednie są owszem grube i utrudniają manewrowanie na parkingu, ale w innych samochodach jest tak samo.
Zawieszenie jest ewidentnie twarde, ale na szczęście nie hałasuje. Progi zwalniające, torowiska i wszelkie studzienki są bardzo wyraźnie odczuwalne. Za to na dynamicznie pokonywanych zakrętach jest bardzo miło i przyjemnie, bez zbytniego przechylania nadwozia i nerwowych reakcji na zmianę obciążenia. Całoroczne niskoprofilowe opony Goodyear 4Seasons 17" mają zapewne w tym swój udział, na szczęście nie hałasują powyżej szumów opływającego samochód powietrza. Nie zaobserwowałem opisywanej w testach podatności na boczny wiatr.
Silnik bardzo dobrze współpracuje z automatyczną skrzynią biegów - jest cicho (automat utrzymuje okolice 2 tys. obrotów), a zmiana przełożeń jest bardzo słabo odczuwalna (bardziej ją widać na obrotomierzu niż faktycznie czuć). Przed zakupem auta czytałem sporo recenzji o takiej konfiguracji i kompletnie nie rozumiem zgłaszanego problemu z kick down (chyba bardziej doskwierało im że podczas przyspieszania domyślnie samochód robi to raczej na aktualnym przełożeniu zamiast natychmiast redukować - tylko mocne wciśnięcie pedału gazu skutkuje natychmiastowa redukcją) i redukcjami (np. bardzo wyraźnie czuć przy zwalnianiu hamowanie biegami). Jedyne co wymagało przyzwyczajenia to elektryczny wspomagacz hill holder - po puszczeniu hamulca auto samo nie zaczyna jechać i niezwłoczne wciskanie gazu powoduje w efekcie zbyt dynamiczne ruszenie, dlatego spokojnie czekam 1-2 sekundy aż samo zacznie jechać i dopiero wtedy dodaję gazu. Pracę silnika od 3 tys. obrotów owszem wyraźnie słychać (słynny turkot 3-cylindrówek), ale nie jest to poziom przeszkadzający pasażerom, zatem podczas przejazdów ekspresówkami lub autostradą nie ma problemu (jechałem max 150 km/h, prędkość maksymalną wraz z przyspieszeniem przetestuję jak na liczniku przebiegu pojawi się ponad tysiąc km).

System Stop&Start to jakieś nieporozumienie i naprawdę powinna być dostępna opcja jego całkowitego wyłączenia, a nie za każdym razem po przekręceniu kluczyka jedynie ręcznej deaktywacji - sam wyjazd z garażu podziemnego, dojazd do wyjazdu z sektora, potem podjazd, aktywacja bramy, wjazd na drogę osiedlową, potem włączenie się do ruchu ulicznego to co najmniej 6-krotne wyłączenie/włączenie kompletnie zimnego silnika! Co ciekawe przez pierwsze dni system się nie aktywował wcale, czyli jest jakaś furtka w elektronice...

Pierwsze ok. 80 km przebiegu po Warszawie pokazało na komputerze zużycie paliwa na poziomie 15 l/100 km co trochę niepokoiło. Potem doszło ok. 450 km na bocznych drogach Gór Świętokrzyskich co dało średnią 7,3 litra (zatankowanie do pełna na stacji). Ponownie ok. 80 km w Warszawie pokazuje na komputerze 7,5 litra i mam nadzieję że na tym poziomie zostanie. Za jakiś czas dopiszę aktualne obserwacje.

Ogólne wrażenia z nowego nabytku są jak najbardziej pozytywne Very Happy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 2008 ) Oceń swoje auto Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 2008 ) Oceń swoje auto


Peugeot208

25 900

2015r.

73 200 km

wielkopolskie

Peugeot208

16 900

2013r.

238 521 km

kujawsko-pomorskie

Peugeot208

19 500

2015r.

177 000 km

zachodniopomorskie

Peugeot807

13 500

2008r.

227 000 km

pomorskie

Peugeot307 SW

8 900

2007r.

189 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2020 Created by idealneT and OM System