Poszukuje schematu do Peugeot 407SW 2.0HDI, 140KM - sterownik Delphi:
1147LE82610059
HW 9663548180
R0413C021A
28161147
DDS CMM DCM3.4 CEMO
19J8 DCM3.4
9666000180
Z naklejki przy drzwiach kierowcy:
11649CJ
20303
KTVD**
27400303
Problem jaki posiadam to:
1. mpp zawyża znacznie wskazanie rzeczywiste względem zalecanego prze ECU, na biegu jałowym jak i podczas jazdy. Odpinałem już wtyczkę przepływomierza i raczej się nic nie zmieniło a raczej pogorszyło się przyspieszanie. Dodam, że wraz z zawyżonym wskazaniem przepływomierza mam zawyżone zmierzone ciśnienie turbo względem zalecanego, Potrzebuję sprawdzić wiązkę, co już rozpocząłem.
2. mam jeszcze problem ze wspomaganiem, które podczas postoju zachowuje się normalnie ale w trakcie ruszania wspomaganie kierownicy zaczyna drgać i wydawać dziwny dźwięk i obstawiam problem z elektryką.
3. Mam problem z poduszką prawą przednią - obwód rozwarty. Wykonam test z rezystorem, to da mi światło na wiązkę bądź ewentualnie poduszkę.
Ma ktoś może jednak schemat do systemu Delphi jw?
Znalazłem na necie coś takiego: https://autoelektro.eu/index.php/pl/peugeot/533-schemat-elektryczny-peugeot-307
ale silnik 2.0HDI ma oznaczenie DVW10BTED4 (RHR) – 2.0 HDI 16V FAP – Siemens i jest na Siemensie.
Jeśli ktokolwiek wie gdzie można znaleźć bądź kupić taki schemat do sterownika jak w pierwszym poście to proszę o namiary.
Jeśli ktokolwiek wie gdzie można znaleźć bądź kupić taki schemat do sterownika jak w pierwszym poście to proszę o namiary.
7 euro +vat kosztuje godzinny dostęp do dokumentacji technicznej na sboxie.Ściągniesz wszystko co potrzeba przez godzinę. _________________ Jak umiesz to postaw piwo. Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Diagbox na stanie.
Re: ( Peugeot 407 ) Poszukuję schematu ECU, całej elektryki
ATBCK napisał:
To nie jest wina wiązki.
Skoro przepływomierz pokazuje jakiekolwiek dane i nie wyświetla błędu to na pewno nie wiązka.
Zawyżony przepływ powietrza będzie wtedy gdy EGR jest zamknięty.
Czy masz jakieś konkretne błędy po podłączeniu komputera?
Błędów na silniku takowych nie mam, a EGR chyba faktycznie się zamyka po krótkiej pracy silnika, tak jakby nie był sterowany tylko odcięty przez sterownik Delphi. Wymieniałem go jakiś tydzień temu na nowy też Delphi.Wiązkę sprawdzałem ponieważ gdzieś na forum wyczytałem, że należałoby zacząć od sprawdzenia wiązki a dopiero później wymieniać a najlepiej podstawić MPP z innego peuga, tylko że tam był opis za niskiej wartości z MPP. W międzyczasie poczytałem o problemie szarpania silnikiem 2.0HDI i zobaczyłem wykresy EGR-a kolegi "hadash" http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=286248 i już wiedziałem że mój EGR nie pracuje prawidłowo i nie wiem czego się uczepić.
Dodam trochę historii:
Mianowicie w maju 2019 po mniej więcej roku użytkowania i przejechaniu około 23000km bez problemu, (nie licząc awarii czujnika na wale korbowym w lipcu 2018r (P0336,P0337,P0338- we wtyczce zielona śniedź i woda) - czyszczenie kontaktami i zabezpieczenie czujnika osłoną pomogło) mój Peugeot trafił do znajomego mechanika na wymianę dwu-masy (ślizgała się na 5 i 6 biegu podczas przyśpieszania), rozrządu i uszczelnienie wycieku z tyłu silnika (okolica pompy WC) I tej operacji pacjent peugot prawie nie przeżył bo wrócił bez duszy i powera.
1. Nie miał przyspieszenia, strasznie się mulił, po wciśnięciu gazu po chwili rozpędzał się albo potrafił się przydławić;
2. W przedziale obrotów najbardziej pożądanych 1700-2200 silnik wpadał w drgania i dużo słabiej przyspieszał, zachowywał się jakby nie miał siły;
3. Na samym początku po przejechaniu ok 1 km po zabraniu peuga od mechanika padł mi przewód niskiego ciśnienia -uszkodzony mechanicznie, przyciśnięty, obtarty, naprężony przy wyciąganiu skrzyni;
4. Padnięta była poduszka hydrauliczna pod silnikiem (świeży olej w obrębie poduszki), wspornik poprzeczny tej poduszki i wspornik dolny ten od półosi - uszkodzone mechanicznie.
5. Wyciek z pompy WC nie został usunięty, wklejono uszczelkę na silikon a olej nadal ciekł
Ad.1 po około 1 miesiącu od odebrania peuga od mechanika nastąpiła niewielka ale znacząca poprawa, wymieniłem też regulator ciśnienia paliwa bo się przycinał, sprawdzałem Lexią podczas jazdy, ale jeszcze nie wróciła dusza peuga z przed naprawy, cały czas czegoś mu brakowało i te drżenie przy 1700-2200 drażniło;
Ad.2 przeszukałem cały internet, fora, youtube, szukałem na forach polskich i zagranicznych i nic. Po prostu stwierdziłem, że muszę się do tego przyzwyczaić, aż do momentu kiedy mój peugeot zaczął żyć dużo dużo lepiej. Co zrobilem:
- zdemontowałem i wymieniłem EGR Delphi;
- wyczyściłem cały dolot, łącznie z intercoolerem, przepustnicą i kolektorem ssącym oraz 2-ma wężami przy intercoolerze;
- wyczyściłem chłodniczkę spalin, nie demontując jej z Peuga (wyciory do broni i odkurzacz a była nieźle zabita szczególnie na dole)
- wyczyściłem wtyki i gniazda elektryczne przy silniku (kontakt S i U) ze względu na pojawiające się szarpnięcia na silniku zimnym i ciepłym na biegu jałowym jak i przy około 2000obr
Mimo tych zabiegów i odzyskaniu przyspieszenia mam jeszcze z nim problemy, napiszę o tym na końcu posta.
Ad.3 przewód został naprawiony;
Ad.4 poduszki silnika org. zostały wymienione;
Ad.5 wyciek usunięty przez wymianę 2 simeringów w pompie WC
W chwili obecnej co zaobserwowałem:
1. Szczególnie na zimnym silniku głośniej pracuje, tak jakby zawory dzwoniły ale nie występuje to za każdym razem i nie wiem co może być tego przyczyną.
2. Dość często też na zimnym silniku słychać charakterystyczne dzwonienie od strony rozrządu w górnej części;
3. Po odpaleniu zimnego silnika jak załącza się sprężarka klimy przy załączonym na minimum nadmuchu silnik wpada w turbulencje które przenoszą się na karoserię
4. Pojawia mi się też od zakupu peuga błąd przedniej poduszki pasażera C611 (układ rozwarty)
5. Mam też problem ze wspomaganiem, a mianowicie podczas parkowania "trzeszczy-drży" ale gdy kręcę kierownicą na postoju tego problemu nie ma, problem jest przy niewielkiej prędkości podczas parkowania.
6. Wiem że EGR nie pracuje prawidłowo tylko nie wiem z jakiego powodu - błedów brak
Jeśli ktokolwiek wie gdzie można znaleźć bądź kupić taki schemat do sterownika jak w pierwszym poście to proszę o namiary.
7 euro +vat kosztuje godzinny dostęp do dokumentacji technicznej na sboxie.Ściągniesz wszystko co potrzeba przez godzinę.
Rozumiem, że jeśli miałem dostęp ten podstawowy żeby sprawdzić np. nr części w serwisboxie Peugeota to po zakupie godzinnej licencji będę miał też dostęp do schematów?
Re: ( Peugeot 407 ) Poszukuję schematu ECU, całej elektryki
ATBCK napisał:
To nie jest wina wiązki.
Skoro przepływomierz pokazuje jakiekolwiek dane i nie wyświetla błędu to na pewno nie wiązka.
Zawyżony przepływ powietrza będzie wtedy gdy EGR jest zamknięty.
Czy masz jakieś konkretne błędy po podłączeniu komputera?
Zapomniałem z tego wszystkiego dodać że mam większe spalanie niż miałem dotychczas ale to najprawdopodobniej przez filtr FAP, który muszę oddać do czyszczenia albo do wymiany (stopień zanieczyszczenia sadzą 65%), nie wiem czemu ale też myślę że jest odpowiedzialny za pracę EGR-a. Czy dobrze myślę nie wiem, ale jeśli spaliny nie mają gdzie wyjść to obciążają silnik i przez to się dusi i drga szczególnie na zimnym silniku. Tylko z drugiej strony cały czas obwiniałem za spadek mocy zapchanego FAP-a, a moc jakby odzyskałem, nie wiem czy pełną ale różnica jest kolosalna między tym co było a tym co jest na każdym biegu a szczególnie odczuwalna jest na 5 i 6 biegu, tam jej w ogóle prawie nie było, peug rozpędzał się siłą rozpędu, nie przyśpieszał. Teraz na 5 i 6 biegu czuć że silnik ciągnie, jak dodam gazu, nie koniecznie do oporu.
Jeśli ktokolwiek wie gdzie można znaleźć bądź kupić taki schemat do sterownika jak w pierwszym poście to proszę o namiary.
7 euro +vat kosztuje godzinny dostęp do dokumentacji technicznej na sboxie.Ściągniesz wszystko co potrzeba przez godzinę.
Rozumiem, że jeśli miałem dostęp ten podstawowy żeby sprawdzić np. nr części w serwisboxie Peugeota to po zakupie godzinnej licencji będę miał też dostęp do schematów?
Po zalogowaniu wybierasz do czego chcesz wykupić dostęp.
Cytat:
Informacje ogólne
Service Box proponuje dwa typy usług :
- Usługi ogólnie dostępne : Usługi, do których mają Państwo dostęp bez konieczności opłacenia
abonamentu.
- Usługi objęte abonamentem : Usługi, które są dostępne tylko wtedy, kiedy opłacą Państwo
abonament. Normy czasowe i metody, schematy i dokumentacja diagnostyczna są dostępne tylko
po spełnieniu tego warunku.
_________________ Jak umiesz to postaw piwo. Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Diagbox na stanie.
Re: ( Peugeot 407 ) Poszukuję schematu ECU, całej elektryki
Ok, wszystko rozumiem. Do niedawna miałem ten dostęp darmowy (przede wszystkim do części) i już w chwili obecnej też nie działa, wyskoczył komunikat aby opłacić abonament. Dziękli za podpowiedzi. _________________ Pozdrawiam,
genenext
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.