Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tychy Posiadane auto: Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 OD
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 05 Kwi 2020, 12:14
Temat postu:
Peugeot 407 1.8 16V P1160 i P1161
Witajcie. Może tu ktoś coś doradzi. Co jakiś czas wyskakuje mi błąd P1161 i P1160. Czasem są oba razem, a czasem tylko P1160. PO wyskoczeniu tych błędów, auto nie gaśnie, ale nie da się jechać. Są tylko wolne obroty, a jak się doda gazu, to jest szarpaczka. Nawet na wolnych obrotach chcąc zjechac na bok, jak się wrzuci bieg i nie dodaje gazu, to też jest szarpaczka. Na ELM327 pokazuje mi, że jest to układ paliwowy i dolotowy, ale wiadomo jak to jest z tym ELM327. Czy ktoś wie co to za błędy? W spisie ich nie ma...
P 1161 - Throttle position copy. / Niewłaściwe położenie przepustnicy dławiącej powietrza.P1160 to nieprawidłowe ciśnienie w układzie dolotowym. Zalecane czyszczenie i adaptacja przepustnicy i sprawdzenie lub wymiana czujnika temperatury powietrza. _________________ Jak umiesz to postaw piwo. Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Diagbox na stanie.
Potrzebuję waszej pomocy. Jako że mamy sytuację jaką mamy, to mechanicy nie bardzo garną się do napraw. I jest problem.
Powiedzcie mi, jak się robi adaptację przepustnicy bez komputera ( czy to wogóle możliwe ) i jak sprawdzić wspomniany czujnik temperatury? Miernik mam, więc może uda mi się to jakoś ogarnąć samemu.
Podbijam temat. Wczoraj pojawił mi się błąd P0121. Z tego co wiem jest to coś od sondy, ale pewnie ma powiązanie z poprzednimi błędami. Nikt nie wie czy można zrobić adaptację przepustnicy bez podłączania pod komputer? I ten czujnik temp. jak sprawdzić?
Czujnik temperatury powietrza dolotowego, to zwykły termistor i tak go sprawdzaj .
Ten czujnik zazwyczaj ulega uszkodzeniu mechanicznemu, od wibracji, urywa się jedna nóżka i przejścia brak.
Dzięki za odpowiedź. Sprawdziłem dzisiaj rano wtyczkę i wygląda na ok. Dodać muszę, że te błędy wyskakują mi sporadycznie. Za każdym razem mogę skasować i jadę dalej dziesiątki km i nic się nie dzieje. Więc jakby było brak przejścia na takim czujniku, to błąd byłby cały czas i nie dałoby się go skasować. Dobrze myślę?
Co do samego czujnika, to termistor. Ale jaki? NTC czy PTC. Bo CTR to chyba raczej nie? NO i przydałaby się jakaś rozpiska rezystancji odnośnie temp. Macie coś takiego? Bo jak podłączę ten termistor pod miernik to zapewne coś mi pokaże... Tylko skąd będę wiedział, że to, co pokazuje jest ok?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.