Witam, założyłem temat odnośnie czyszczenia filtra cząstek stałych ale niestety problem wydaje się być trochę bardziej skomplikowany więc opisze go tutaj, może ktoś spotkał się z czymś podobnym. Peugeot 308 se, 2.0 bluehdi 150 KM, mam go od około 1,5 roku. Od kupna przez kilka miesięcy w okresie letnim nic się nie dzialo ale gdy tylko zaczęła się zimą i temperatury spadły odezwał się błąd filtra FAP "Ryzyko zatkania filtra cząstek stałych". Błąd towarzyszył mi aż do wiosny, a wartość dystansu od ostatniego wypalania była 124 km i nie zmieniała się przez tysiące km (około 20 tys km). Kiedy sprawdziłem ilość płynu Eloys, zbiornik okazał się prawie pusty, uzupełniłem i skasowałem licznik (wczesniej pokazywał jakieś 90% stanu), błąd przestał się pokazywać. Przejezdzilem całą wiosnę i lato, gdzie w grudniu znowu zaczął pokazywać sie błąd filtra FAP. Przeczyscilem filtr, ale bez żadnych detergentów. Zamontowałem i błąd znowu się pojawił, prawie od razu. Przeczyscilem filtr ponownie z użyciem płynu do czyszczenia DPF, z filtra wypłukało cos w rodzaju piasku miedzianego i sadze. Po zamontowaniu, wymiany filtra w diagboxie różnica ciśnień wynosiła 5 mbar na biegu jałowym i około 25 mbar przy 2 tys obr. Po przejechaniu około 1700 km ponownie zaczął wyskakiwać błąd filtra FAP. Wyjąłem, wyczyściłem, przejezdzilem kolejne 600 km i znowu wyje błąd filtra FAP. Teraz na "wymienionym" w diagbox filtrze jest zrobione 2,5 tys km, a dystans od ostatniego wypalania jest 0, różnica ciśnień 7 mbar na biegu jałowym, około 34 mbar przy 2 tys obr podczas jazdy i około 78 mbar przy 2,8 tys obr podczas jazdy. Dodam, że poprzedni właściciel wyłączał dotrysk mocznika u mechanika i tez czyścił filtr FAP. Dodam, że codziennie do pracy robię 100 km po za terenem zabudowanym. Wypalenie wymuszone na postoju nie może zostać wykonane, po mimo rozgrzania samochodu (format zadania nieprawidłowy). Posługuje się diagbox w wersji 7.58 z tego co pamiętam.
Postaraj się przenieś posta do działu w którym rozwiązuje się problemy peugeota 308.W tej chwili post znajduje się w dziale który dotyczy peugeota 106.Małe szanse by ktoś pomógł. _________________ Jak umiesz to postaw piwo. Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Diagbox na stanie.
Postaraj się przenieś posta do działu w którym rozwiązuje się problemy peugeota 308.W tej chwili post znajduje się w dziale który dotyczy peugeota 106.Małe szanse by ktoś pomógł.
Faktycznie nie zauważyłem, nie wiem jak przenieść, może napiszę poprostu ten sam post w odpowiednim dziale.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 106 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.