Mam pytanie dotyczące filtra FAP - jestem posiadaczem świeżo nabytego Peugeota 508 SW 2.0HDI 140KM 2011 rok. Nie pojawiają mi się żadne komunikaty związane z FAP, ale stwierdziłem, że z ciekawości podłączę Diagbox i zweryfikuję kondycję filtra.
Płyn uzupełniony u mechanika, udało się dolać niecały litr.
Dodam, że auto pracuje normalnie, przyspiesza dobrze, nie widzę żadnych problemów - co prawda nie mam porównania, ale jak na 140KM wydaje się pracować poprawnie. Do rzeczy - wczoraj podłączyłem Diagboxa - obciążenie filtra cząstek pokazał mi na poziomie 150% (jestem w szoku, bo nie pojawiają się żadne komunikaty i generalnie nie wiem jak może coś być obciążone w więcej niż 100% - czy to może być jakiś bug w Diagbox?). W związku z tym stwierdziłem, że w dniu dzisiejszym "przegonię" auto po trasie. Zrobiłem ok. 130km bez przerwy na obrotach ok. 2-2,5 tysiąca. Po zatrzymaniu się, podłączyłem ponownie Diagbox i aktualnie obciążenie filtra cząstek wynosi 175%. Różnica ciśnienia wejście/wyjście filtra cząstek to 8mbar.
Co w takiej sytuacji zrobić? Czy to oznacza, że filtr jest do wymiany/regeneracji/czyszczenia? Planuję jutro wyjazd, ok. 500km w jedną stronę i zastanawiam się, czy coś się może wydarzyć, czy nie będę miał żadnych przygód :/
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Sob 03 Paź 2020, 14:36
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Obciążenie filtra cząstek na poziomie 175%
Szkoda że nie napisałeś jaki masz przebieg. To, że przegoniłeś auto na trasie wcale nie oznacza że filtr się w tym czasie wypalał. Sterownik ma swoją strategię wypalania filtra. Owszem, jeśli stwierdzi że trzeba wypalić to czeka na odpowiednie warunki na drodze.
ale to bardzo złozony proces. Ja mam przejechane 260tyś bez czyszczenia i nie mam z filtrem żadnych problemów.
Re: ( Peugeot 508 ) Obciążenie filtra cząstek na poziomie 175%
Przebieg to 235 tys. Tak, wiem, czytałem że komputer sam o tym decyduje, natomiast bardziej chodziło mi o to, że ta wartość stale rośnie. Wczoraj podłączyłem się Diagboxem podczas jazdy, różnica ciśnienia przy stałej prędkości na 2 tys. obrotów, to 40mbar. Przy dynamicznym starcie od zera wzrasta chwilowo do 200-230mbar. Na biegu jałowym 8mbar. Podczas jazdy temperatura filtra momentami osiągała 340 stopni.
Dziś po przejechaniu 500km obciążenie filtra wzrosło do 300%, różnica ciśnienia na biegu jałowym bez zmian.
Może to po prostu bug w Diagboxie? Auto jest dynamiczne, nie ma żadnych problemów z jazdą. Zastanawiam się, czy ktoś może nieumiejętnie próbował z poziomu Diagboxa zrobić dolewkę płynu lub ewentualnie wymianę filtra... niestety nie mam doświadczenia w temacie i nie wiem, czy to może być przyczyną - jedynie moje przypuszczenia.
Re: ( Peugeot 508 ) Obciążenie filtra cząstek na poziomie 175%
U mnie nawet po wyjechaniu w trasę były błedy, ale nie zamulał. Po okolo 310 tyś musiałęm wyczyścić filtr i mam okolo 95% sprawności według papierów. Ale przed czyszczeniem check i obcinka mocy wiec już była pora.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.