Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 508 ) Zamiana silnika HDI na E-HDI



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marsaw4

Czytelnik



Dołączył: 07 Wrz 2019
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Staw
Posiadane auto: Peugeot 508, 1.6HDI 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 19 Paź 2020, 21:51
Temat postu:

Zamiana silnika HDI na E-HDI


Muszę wymienić silnik w moim Peugeot 508 1.6HDI rok 2011, czy będzie pasować do niego słupek o tym samym kodzie silnika ale E-HDI?

Pozdrawiam
Powrót do góry
gedackt

Czytelnik



Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Graz
Posiadane auto: Peugeot 508 SW 1.6 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 01 Lis 2020, 12:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Zamiana silnika HDI na E-HDI


Jestem po wymianie silnika w mojej 508 1.6 hdi z rocznika 2011. Generalnie decyzja o wymianie silnika, a nie sprzedaniu auta na części kiedy jeszcze nie władowałem w niego kupę pieniędzy bohatersko walczy o jedną z gorszych decyzji finansowych mojego życia.

Wcześniejszy, uszkodzony silnik nadmiernie obciążał filtr FAP i samą pompę czynnika -> konieczna była wymiana obydwu.
Po wymianie bloku silnika okazało się, że wtryskiwaczy ze starego silnika przełożyć się wprawdzie da, ale kalibracja jest niemożliwa (opinia autoryzowanego serwisu Peugeot Austria w Graz). Wobec tego konieczne było dokupienie wtryskiwaczy.

Następnie okazało się, że doszło do „nieporozumień” w pracy jednostki sterującej, która z tylko sobie znanych powodów nie potrafiła komunikować się z wtryskiwaczami.
W wyniku wyżej wymienionego doszło do uszkodzenia dwóch wtryskiwaczy (8000 km po wymianie silnika i wtryskiwaczy). Wtryskiwacze zostały wymienione na gwarancji, jednakowoż auto po raz kolejny siedziało w serwisie sporo czasu.

Przy wymianie silnika rodzi się zasadnicze pytanie. Jeżeli auto ma ponad 300.000 km przejechane, to czy warto wymieniać blok, skoro jest to koszt ponad 10.000 zł robocizny + ceny niezbędnych części. I koszt wymiany może osiągnąć ponad połowę wartości auta. Jeżeli natomiast auto ma ledwo 150.000-200.000 km, to dlaczego silnik padł? A skoro padł, to jaka jest pewność, że wymieniony blok nie padnie?

Być może mój lew to klasyczny przykład shit happens, ale nawet jeżeli spotka Cię połowa z problemów z którymi ja się mierzyłem, to jest to wystarczające, że zrzucić auto w przepaść. Przy okazji wymiany silnika zdarzyło się:
1) Podczas czekania na przeszczep dopadła go korozja (od nieużywania) czujników położenia tylnego zawieszenia. Zwariował system samo poziomowania xenonów. Oprócz czyszczenia zawieszenia konieczne było wgranie nowego softu.
2) Łącznie już czterokrotna kalibracja wtryskiwaczy.
3) Pełna wymiana okablowania silnika. I wgrywanie nowego softu…
4) Podczas wymiany silnika doszło do uszkodzenia układu klimatyzacji. Dowiedziałem się o tym 2 miesiące po wymianie silnika, kiedy zaczęło się robić całkiem ciepło. Udowodnienie winy mechanika z gruntu niemożliwe.
5) Awaria czujnika obrotów silnika. Auto jeździ normalnie, nic nie szarpie, ale obrotomierz skacze przy zmianie obciążenia silnika. Od 3 miesięcy problem niemożliwy do zdiagnozowania.
6) Długie stanie z wybebeszoną komorą silnika spowodowało uszkodzenie pompy ABS. Permanentny problem z wracającym meldunkiem uszkodzenie ABS, ESP, ASR. Usterka ujawniła się 2 tygodnie po wyjechaniu od mechanika. Spór trwa.
7) Maglownica przed wymianą nie ciekła. Po wymianie cieknie. Udowodnienie odpowiedzialności warsztatu wymieniającego silnik -> niemożliwe. Opinia rzeczoznawcy wysłanego przez Peugeot Austria stwierdza, że silnik wymieniono fachowo i w zgodzie z procedurami definiowanymi przez Peugeot.


Stan na dziś:
W auto władowałem pond 6.500 euro (w Polsce byłoby pewnie o 30% ze względu na koszty robocizny), gdzie EuroTax wycenił auto na ok. 9000 euro.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy, auto było dwukrotnie na lawecie (uszkodzenie pompy ABS, a następne kontrolka silnika, która skończyła się wymianą wtryskiwaczy) i u mechaników (również ASO Peugeot w Austrii) spędziło ponad 4 miesiące.
Obecnie zaczęło mi śmierdzieć spalinami w kabinie i najchętniej spaliłbym to auto, tylko że… ono wciąż dobrze i wygodnie jeździ.


Tak więc personalnie odradzam wymianę bloku. Nie ma żadnej pewności czy gwarancji, że wszystko będzie działać a koszt finansowy i czasowy to istna patologia.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 508 »




 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne


Peugeot2008

98 300

2021r.

17 095 km

podkarpackie

Peugeot208

59 900

2019r.

29 000 km

wielkopolskie

Peugeot3008

72 800

2018r.

71 000 km

małopolskie

Peugeot301

30 900

2017r.

139 000 km

mazowieckie

Peugeot108

39 900

2018r.

17 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System